Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Filip Gvozdanović 05.04.2018

VIDEO: Što se događa unutar Wankel motora?

Sudeći po posljednjim vijestima iz Mazde o tome kako će se Wankel motor koristiti za produljenje dometa kod njihovog električnog automobila svakako je odlično vrijeme da se prisjetimo kako takav motor radi.

RX VIsion
foto: AUto NXT

Prednosti Wankel motora:

Zašto voljeti Wankel?
foto: Durb and Drags

Za razliku od uobičajenih motora s klipovima, Wankel motor nema odvojenu fazu kompresije te zatim zapaljenja smjese već se sve odvija u jednom okretu rotora u obliku trokuta. To je uz puno manji broj pokretnih dijelova jedan od glavnih razloga zbog kojih Wankel motori imaju puno veću snagu po litri obujma. Ako za primjer uzmemo Mazdu RX8 koja iz 1.3 litre obujma izvlači 232 konjske snage dolazimo do, za atmosferski motor, nevjerojatnih 178 konjskih snaga po litri. Da biste shvatili koliko je to ustvari puno zamisliti ćemo 6.2 litreni V8 iz Mercedesa C63 AMG s istom snagom po litri. U tom slučaju taj motor bi razvijao 1103 konjske snage. Još jedna prednost je što su rotacijski motori skoro pa imuni na konačni kvar odjednom. Za razliku od motora s klipovima Wankel će postupno gubiti kompresiju. Wankeli također vole visoke okretaje.

Nedostatci Wankel motora:

Slika sve objašnjava
foto: Red Bubble

Glavni nedostatci su visoka potrošnja goriva, ali i ulja. Većina ljudi smatra da Wankeli troše ulje zbog nekakvog kvara, ali to je u potpunosti krivo. Brizgaljke ubacuju nešto ulja u gorivo zbog podmazivanja brtvi na vrhovima rotora. U većini slučajeva Wankel razvija nizak okretni moment pa to mora nadoknađivati visokim okretajima. Problem su naravno i zamjenski dijelovi i to što velik broj mehaničara jednostavno ne zna raditi na takvim motorima. Najveći problem je ipak to što većina vlasnika vozi Wankel motore kao obične klipne motore te upravo zbog toga dolazi do kvarova i rijetko koja Mazda RX8 pređe više od 150 000 kilometara bez potpune reparacije motora.

U sljedećem videu možete vidjeti što se događa unutar Wankel motora tijekom njegovog rada. Za najbolji efekt prebacite se na 7:40 gdje je dodano malo etina kako bi se bolje vidio plamen.

MOGLO BI VAS ZANIMATI I OVO:
1. Mazdin patent otkriva novi rotacijski motor
2. Wankel motori su smeće
3. Znate li koji je prvi Mazdin model s Wankel motorom?
4. Wankel u Jaguaru E-Type?!
5. Mazda i Wankel čine predivan GT-koncept

Podijeli s frendovima!

Filip Gvozdanović
Zaljubljenik u sve japansko, posebice drift, Wankel motore i sve ostalo što ljudi većinom ne vole. Veliki ljubitelj biciklizma i filmova.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana