Mazda i Wankel čine predivan GT-koncept
Uzdah-dva-tri, pa pogled na fotografije. Zatim odlazak u drugu prostoriju na još uzdah-dva-tri, cigaretu, gutljaj kave, te povratak ispred monitora i ponovno pregledavanje fotografija…naravno uz uzdah-dva-tri.
Da, Mazda RX-Vision Concept je TOLIKO lijep automobil.
U današnje vrijeme kada proizvođači automobila na raznorazne načine pokušavaju „unificirati“ svoju ponudu, kao rezultatno stanje često dobivamo modele koji su međusobno toliko nalik jedan drugome, da ispada kao da su rađeni od strane fotokopirnog aparata, a ne tima dizajnera.
Uostalom, samo pogledajte Audi ili BMW, čiji modeli na prvi pogled ostavljaju dojam kao da su onim najmanjim modelima iz ponude u sklopu dijete propisali pivski kvasac (tj. „germu“) i u tipično njemačkoj maniri zaključali u podrum i ostavili ih da bubre tjedan-dva, kako bi postali veći i dobili drugu oznaku.
Naravno da takav „problem“ nemaju samo Audi i BMW, već im se iz dana u dan pridružuju i marke poput Lexusa, koji svoje modele također „unificira“ i nudi poput dijelova jedne velike obitelji, a u toj maniri vrijedi spomenuti i Peugeot, koji je donedavno na tržište plasirao oveću količinu modela koji su svojim prednjim dijelovima izgledali kao da boluju od Downovog sindroma.
Uglavnom, u današnje vrijeme takav „obiteljski“ pristup tržištu imaju manje-više svi proizvođači automobila, pa stoga ne čudi kako se na tom popisu pronašla i Mazda.
…no s jednom osnovnom razlikom.
Naime, Mazda već nekoliko godina izradi i razradi svojih modela u smislu dizajna pristupa kroz tzv. „Kodo“ filozofiju. E sad, kako ne bih zvučao pretjerano pjesnički, to ću prepustiti Mazdi koja kaže „Naši su dizajneri proučili sve, od kretanja životinja u prirodnom okruženju do energičnih trenutaka kada strijelac ispali strijelu kako bismo stvorili napete, mišičave, a ipak tekuće linije“.
Takva definicija s jedne strane opisuje KODO-filozofiju koja sažeto zapravo znači „duša pokreta“, dok s druge strane definira aktualan smjer dizajna koji Mazda provodi za sve svoje modele.
To naravno itekako pali, jer ne samo da cijela priča zvuči poetski (i time tipično japanski), već je sam dizajnerski jezik očito doveden do savršenstva, što već pokazuju mnogi od Mazdinih modela.
No sve je to malo i ništavno u usporedbi s ovim najnovijim konceptom koji za zadaću ima oživjeti RX-modele koji su s prestankom proizvodnje Mazde RX-8 nestali s tržišta.
Iako o ovom konceptnom KODO-automobilu nitko ne zna puno, ono što je poznato svodi se na nekolicinu najava vezanih uz neka nova tehnološka postignuća, no ono što najviše veseli svodi se na činjenicu da ovo neće biti samo pokušaj kopiranja nekih prošlih vremena, već pravi nasljednik modela RX koji su tako dobro i tvrdoglavo obilježili povijest ove marke.
Uglavnom, motor će prema aktualnim saznanjima biti uobličen u Wankel, koji će pod nazivom SkyActiv-R nastaviti tradiciju tamo gdje je višestruko nagrađivani Renesis stao.
Doduše, nitko nije spomenuo garantne rokove (i garanciju ne pokriva pokretne dijelove motora, što je (vjerovali ili ne) pisalo u knjižicama koje su dolazile uz Mazdu RX-8), te koliko će ulja i u kojim intervalima trebati dolijevati u ovaj „revolucionaran“ motor, no o tome ćemo ionako uskoro, tj. kada najnovija generacija (pretpostavljam) Mazdinog RX-modela ugleda svjetlo dana.
A sada prekidam daljnje opise i izmišljanje „tople vode“, te vas sve zajedno jednostavno pozivam da pogledate fotografije koje će neki od nas zasigurno noćas sanjati.
Iako iskreno sumnjam da će RX-Vision Concept u svom konačnom izdanju izgledati ovako, svejedno ostaje ovih nekolicina fotografija koje će u kratkom vremenu proći svijet i neke od pratitelja svijeta automobila itekako natjerati da barem razmisle o kupnji najnovije Wankel-uzdanice iz Hiroshime.
Za sebe znam da bih se najradije istog momenta ubacio na listu čekanja, no za to ipak treba pričekati dobitak barem oveće premije na nekoj od lutrija.
…a do tada ću i dalje uživati u pogledu na ovaj predivan konceptni automobil.