Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše D.P. 05.02.2024

Znate li koji je prvi Mazdin model s Wankel motorom?

Pristupiti temeljnim elementima automobila na sasvim novi i drugačiji način veliki je izazov, ali japanska je Mazda prije pet desetljeća to uspješno učinila. Na koncu nije promijenila svijet, ali bez obzira na to inovativan Wankel motor svakako će biti izvor fascinacije još dugo vremena. 

Prvi Mazdin model s rotacijskim motorom bio je Cosmo Sport 110S
Prvi Mazdin model s rotacijskim motorom bio je Cosmo Sport 110S
foto: Mazda

Wankel motor neobične konfiguracije s rotirajućim klipom još uvijek u najvećoj mjeri vežemo uz Mazdu, barem kada govorimo o njegovoj eksploataciji u sklopu automobilske industrije. Motor koji se prije svega izdvaja svojim kompaktnim dimenzijama i malom masom još je 1929. godine patentirao njemački inženjer Felix Wankel, a po prvi puta kao pogonski sklop automobila prezentiran je u modelu NSU Spider. U to vrijeme iz Mazde su vidjeli potencijal u takvoj jedinici zbog navedenih prednosti pa je tadašnji glavni inženjer Kenichi Yamamoto okupio tim pod nazivom 47 Samurai s ciljem da se usavrši ideja rotacijskog motora.

Tijekom razvoja bilo je mnogo uspona i padova i stvar definitivno nije funkcionirala iz prve. No, u konačnici japanski su inženjeri uspjeli u svojem naumu i 1967. godine predstavili su model Cosmo Sport 110S s ugrađenim Wankel motorom. U sljedećih 50 godina Mazda je proizvela 1,99 milijuna vozila s inovativnom tehnologijom koja nikada nije zaživjela na način da postane „mainstream”. Otkada je 2012. godine posljednji primjerak RX-8-ice sišao s proizvodnih traka, Wankel motor ne koristi se u komercijalnim automobilima. U namjeri da ponovno izazove konvencionalno, Mazda konstantno najavljuje njegov povratak, ali u priče o tome da će se ponovno naći na cestama odnosno u serijskim modelima vjerovat ćemo tek kada ih zbilja vidimo.

Novootvoreni Mazdin muzej u Njemačkoj
Novootvoreni Mazdin muzej u Njemačkoj
foto: Mazda

Priložena galerija povijesni je pregled Wankel motora u modelima japanskog proizvođača, a za sve one koji bi od fotografija radije gledali automobile uživo dobra je vijest da ta opcija postoji za stanovnike Europe. Naime, u njemačkom Augsburgu otvorio se muzej kao zajednički projekt Mazde i familije Frey, dugogodišnjeg zastupnika za vozila ove marke koji je za potrebe izložbenog prostora posudio i nekoliko modela iz svoje privatne kolekcije.

Podijeli s frendovima!

D.P.
U jednakoj mjeri zainteresiran za McLaren F1 i Teslu Model X, dvije krajnosti koje auto-industriju čine nepresušnim izvorom zanimljivosti.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Nakon pola stoljeća pod zemljom: Chevy Vega i Kawasaki ponovno na svjetlu dana

Piše: Niko Poznat

EUROPSKO RALLY PRVENSTVO STIŽE U HRVATSKU POČETKOM LISTOPADA – automobilistički spektakl u Zagrebu uvod u povratak WRC-a 2026.

Piše: Niko Poznat

Fiat predstavio prvi automobil s dijelovima od reciklirane ambalaže za piće

Piše: Niko Poznat

Više prometnih nesreća s toplijim vremenom: Stručnjaci otkrivaju najrizičnije mjesece na hrvatskim cestama

Piše: Niko Poznat

Savjeti za putovanja u ljetnim mjesecima

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana