Mazdin patent otkriva novi rotacijski motor
Mazda je krajem prošle godine predala aplikaciju za patent nove generacije rotacijskog motora kolokvijalnog naziva SkyActiv-R
SkyActiv-R rotacijski motor je okrenut za 180 stupnjeva u odnosu na prethodnike, a to znači da je ispuh sada na vrhu. Logično, usis je onda na dnu, a razlog zašto su se Mazdini inženjeri odlučili za ovakve promjene su poprilično jednostavni.
Ako je usis ispod motora, onda je usisna grana dovoljno dugačka da se poboljšaju performanse. Položaj ispuha na vrhu, s druge strane, omogućava ispušnim plinovima kraći put od motora do turbo-punjača, čime je smanjen otpor protoka I da, turbo se nalazi na vrhu ispuha.
Također, nije na odmet spomenuti da novi Wankel ima 23% veću zapreminu motora u odnosu na prošlu generaciju.
To u konačnici znači da će nasljednik Mazde RX-8 dobiti Wankel koji bi trebao biti sljedeći korak u performansama: ostaje nam samo da vidimo hoće li Japanci s novim rotacijskim motorom kombinirati jedan ili dva turbo punjača. Nadamo se dva, jer više je uvijek bolje.