TOP 12: Najbolji šesterocilindraši ikada napravljeni
Neki proizvode sjajne zvukove, neki veliku snagu. Svi su odlični. Evo popisa najboljih automobila sa šest cilindara, i CSL je tu, ne brinite.

Nissan Skyline GT-R R34
Prepun karaktera i osobnosti, Nissan Skyline GT-R R34 s RB26 motorom postao je jedan od analognih japanskih velikana. Sam motor je jedinica s 24 ventila s parom T25 turbo punjača, što rezultira s 276 KS i dovoljno indukcijskih zvukova da vas natjera da nesvjesno uzviknete ‘džepovi nisu prazni, brate’.

Jaguar XJ220
Jaguar je obećao svijetu nekompromisni V12 s XJ220… dok nije završio s kompromisom na V6. Ali podsmijeh je brzo utišan jer je preinačeni Metro Group B rally automobil motor – sada s povećanim obujmom od 3,5 litara i parom turbo punjača – postavio tadašnji rekord brzine serijskog automobila od 341 km/h. Vozač? Nitko drugi nego najbolji prijatelj Care Delevingne s grid walk-a: Martin Brundle.

BMW E46 M3 CSL
Oprostiti ćemo kontroverznu SMG transmisiju zbog opsesivno lagane konstrukcije, ali uglavnom zbog tog veličanstvenog S54 rednog šestaka. Podešavanjem bregastih osovina i ventila, BMW je uspio podići snagu M3 CSL-a na 355 KS i omogućiti ubrzanje do 100 km/h za manje od pet sekundi. Ovo bi mogao biti najbolji M automobil svih vremena… a to puno govori.

Toyota Supra A80
Iako je stara tri desetljeća, četvrta generacija Toyota Supre i dalje dominira svjetskim drag stripovima. Zahvaljujući debelom čeličnom brtvilu, kovanoj radilici i dvostrukim bregastim osovinama, 3.0-litreni 2JZ može izdržati ogromne količine pritiska u kratkim intervalima. Zato vlasnici mogu tako lako izvući čak 2.000 KS iz njih bez većih problema.

Jeep Cherokee (XJ)
Možda nije seksi, ali ima puno toga za reći o motoru s neuništivom pouzdanošću. Kasne 1990-te bile su možda vrhunske godine za AMC-ov 4.0-litreni redni šestak. Tada je proizvodio oko 190 KS u Cherokeeju, ali je bio snažan i izuzetno pouzdan.

Lancia Stratos
‘Lancia Stratos’ – samo ime zvuči posebno! Ispod prekrasne karoserije stare pola stoljeća nalazi se prirodno aspirirani V6 dragulj ukraden od Ferrarija. Tada je pojačan na oko 280 KS i zadužen je za osvajanje svijeta motosporta. Uspio je, osvojivši tri uzastopna svjetska rally naslova konstruktora i uništavajući utrke na cestama poput Targa Florio. Oh Lancia, gdje je sve pošlo po zlu?

Honda NSX NA1
Prva generacija Honde NSX-a ima razne zapremine motora i opcije prijenosa, ali na kraju ćete završiti s visokookretnim šestcilindričnim motorom. Bio je to prvi serijski automobil koji je imao kovane klipove i titanske šipke, stvari koje su tada bile povezane isključivo s trkaćim automobilima, a u kombinaciji sa svakodnevnom uporabljivošću i nevjerojatnom pouzdanošću, NSX ima jak argument za biti superautomobil koji je spasio svoju klasu od izumiranja.

Ford Falcon XR6 Sprint
Naši prijatelji s druge strane planete imali bi prigovor da smo izostavili Fordov Barra motor s ovog popisa. Redni šestak lansiran je 2002. u BA-seriji Falcona. Razvijen je od strane Forda Australije i Tickforda i zapravo je koristio isti blok kao i prethodni Falconov 4.0-litreni motor – motor koji se prvi put pojavio 1988. Ipak, Barra je postao ljubimac svijeta tuninga zahvaljujući svojoj izvanrednoj snazi i jednostavnosti. U tvorničkom obliku, kulminirao je turbo punjenim Falconom XR6 Sprint iz 2016. i njegovih 496 KS na overboostu.

Mercedes-AMG ONE
Odluka Mercedesa da premjesti motor s pobjedničkog Formula 1 Svjetskog prvenstva u cestovni automobil bila je… ambiciozna, blago rečeno. Rezultirajuća kašnjenja i složenosti dodatno su zakomplicirale put. Ali uspjeli su ga dovršiti, i – unatoč svojim manama – bio je brutalno brz. AMG One je oborio rekord kruga serijskog automobila na Nürburgringu s vremenom od 6 minuta i 35 sekundi.

Alfa Romeo 147 GTA
3.2-litreni ‘Busso’ V6 u Alfa Romeo 147 GTA isporučuje skromnih 247 KS na prednje kotače, ali zvučna kulisa do crvene linije od 6.200 okretaja u minuti dovoljna je za osiguranje stranice u Knjizi Postanka. Uparen je sa šestostupanjskim ručnim mjenjačem i čini dio paketa koji teži samo 1.250 kg. Ukratko, ovaj automobil ima vrlo stvarnu tvrdnju da je najbolji hot hatch… ikada.

Ferrari 296 GTB
Tehničko remek-djelo i vrlo vjerojatno najbolji superautomobil danas na tržištu. Ferrari 296 i njegov hibridni 3.0-litreni, twin-turbo V6 možda nisu ‘najčišći’ komad inženjeringa ovdje, ali nevjerojatna snaga od 820 KS i 546 lb ft okretnog momenta jednostavno se ne mogu ignorirati. Činjenica da je njegov motor nazvan ‘Piccolo’ (mali) V12 trebala bi vam reći sve što trebate znati.

Porsche 911 GT3 RS 4.0
Nije pitanje hoće li Porsche 911 s Mezger motorom biti ovdje, već koji. 997 GT3 RS 4.0 bila je posljednja iteracija 997 i posljednji put da je pravi Mezger motor korišten u cestovnom 911. Visokookretni šestak bio je prirodno aspiriran i povećan na 4.0 litre sa snagom od 500 KS. Remek-djelo.