Top 10: Automobili koji su u stanju napuniti gaće – 1. dio
Vjerovali ili ne, ova je top-lista nastajala preko nekoliko mjeseci. Kandidata je bilo popriličan broj, ali na kraju su u sklopu ove top-liste sadržani stvarno najopasniji i najluđi automobili svih vremena.
Odnosno oni modeli koji neovisno o svojoj ulozi i načinu korištenja vozačima mogu napuniti gaće zbog svog karaktera.

Neki su od ovih automobila u samoj srži punokrvni trkači i dom im je staza, dok su neki drugi pak cestovne jurilice.
No svi imaju jednu zajedničku točku.
A ta je da su ekstremni u svakom pogledu, te samim time i ekstremno opasni.
Uglavnom, toliko o uvodu u sam tekst… Idemo s listom.
I to u dva dijela.

10. Caparo T1
Iako pod poklopcem motora ovog automobila ne stoji monstrum s osamnaest litara zapremine i milijardu konjskih snaga, Caparo T1 i dalje predstavlja jedan od najopasnijih automobila svih vremena.
Umjesto toga se motor svodi na 8 cilindara, 3,5 litre zapremine i nekih 570 konja.
Sve to tvornički dolazi uz težinu prosječnog pretilog Amerikanca, što omjer snage i težine stavlja na listu apsolutnih nebuloza iz svijeta automobila.
Tvorci ovog čudnovatog jednosjeda u svom portfelju imaju i sklapanje McLarena F1. A to itekako ima svoju težinu, jer F1 i dan-danas predstavlja jedan od najluđih i najbržih automobila na svijetu. Stoga pedigre za ovaj bolid nije nimalo upitan.
No kako to obično biva s automobilima koje ovisnici o adrenalinu stvaraju u šupama, i Caparo T1 ima nekoliko velikih problema zbog kojih je itekako opasan.
Za početak je tu faktor nepraktičnosti koji je odveden na osamstotu potenciju.
Zatim je tijekom vožnje po cesti ili na stazi uvijek prisutna velika mogućnost spontanog samozapaljenja motora, što s obzirom na oveću cijenu nije mala stvar. A onda je tu i koncept cijele priče koja se uz ovaj automobil veže. Koncept sveden na silu koja pritišće automobil na zemlju i osigurava mu držanje ceste ovisan je o brzini. Odnosno, u prijevodu, što se brže vozite, to je prianjanje na podlogu uvjerljivije i bolje.
Taj dio u prijevodu znači da za volanom morate imati muda od čelika.
Uglavnom, kada se sve skupa zbroji, oduzme i pomnoži sa sedamnaest, Caparo T1 predstavlja realnu opasnost na cesti.
Pogotovo ako vlasnik nije baš najsposobniji vozač na svijetu.

09. Reliant Robin
Usprkos svjetskoj popularnosti u obliku legendarnog dostavnjaka iz britanske serije „Only Fools and Horses“ (odnosno po naški „Mućke“), ovaj je maleni gradski automobilčić u svojoj srži masovni ubojica.
Reliant Robin sa svojih 0,75 (odnosno 0,85 u kasnijim verzijama) litara zapremine motora na papiru ne zvuči strašno.
Dapače, zvuči pitomo, sporo i kao slab potrošač goriva.
No u stvarnosti je riječ o automobilu koji ima plastičnu karoseriju, četiri sjedala i samo tri kotača.
A to je granično s ludilom i potencijalnim samoubojstvom.
Reliant Robin proizvodio se puna tri desetljeća i usprkos mnogim smrtnim slučajevima koji se uz ovaj automobil vežu, Britanci su tijekom cijelog proizvodnog vijeka koji podrazumijeva čak tri generacije, ovaj automobil nemilo kupovali.
Pa sada neka netko kaže da je ekipa unutar 51. države skroz normalna.
S obzirom na držanje ceste s kakvim se može pohvaliti prosječni ruski alkoholičar, te dugovječnost i trajnost kraćom od slave prosječne Instagramuše, moram priznati da me iskreno čudi tko je, kako i zašto uopće dozvolio da se Reliant Robin registrira za cestovnu upotrebu.
No s obzirom na lude sedamdesete i svu silu droge i Rock´N´Rolla, to zapravo možda i nije najčudnija stvar vezana uz ovu trokolicu.

08. Lancia Delta S4
Kada je Audi odlučio promijeniti svijet utrkivanja na prašnjavim i prljavim podlogama, te kada je Lancia iz svijeta Rally-natjecanja povukla legendarni 037, idući evolucijski korak bila je Delta S4.
Bio je to prvi trkaći automobil na svijetu koji je izuzev ovećeg Turbo-punjača istovremeno utilizirao i kompresor.
Isto je tako Delta S4 bila i prvi model ove marke s četiri pogonska kotača. Ali ne i zadnji automobil u sklopu kojeg su Talijani odlučili svima jasno pokazati koliko su poremećeni kada to žele biti.
Lancia Delta S4 bila je sastavljena od trkaćih komponenata, ali je na scenu stigla i s karoserijom napravljenom od recikliranih čašica jogurta.
Stoga nikoga ne treba pretjerano čuditi da je ovaj preko 500 konjskih snaga snažan natjecateljski automobil bilo itekako teško voziti u bilo koje doba dana ili noći, te na bilo kojoj podlozi.
Lancia se s ovim prljavim trkačem zapravo savršeno uklopila u konkurenciju kojom su suvereno vladali Peugeot 205 T16 i Audi Sport Quattro, ali je faktor ludila u sklopu ovog automobila stvarno podebljan na maksimum. A to je pak imalo i svoju cijenu koju je na Korzici jureći zajedno sa svojim suvozačem u šumi kraj ceste nažalost platio Henri Toivonen.
Uglavnom, tijekom trajanja ludila zvanog „Grupa B“ bilo je doista poremećenih automobila.
Ali Lancia Delta S4 bez problema odnosi titulu najporemećenijeg među njima.
I to s punim pravom.

07. AC Cobra Super Snake
Mnogi među vama cijenjenim čitateljima znaju za lik i djelo legendarnog Carrolla Shelbyja. Samim time mnogi od vas znaju i za Cobru kao Shelbyjev prvi serijski automobil za (odabrane) mase.
No rijetki znaju koliko je g. Shelby zapravo bilo lud za snagom i brzinom, a ova je varijacija na temu Cobre savršen pokazatelj magnitude tog ludila.
„Obična“ je Cobra S/C predstavlja jedno. A ona koja je tamo negdje sredinom šezdesetih godina prošlog stoljeća u kombinaciji s plastičnom karoserijom pod poklopcem motora imala Fordov legendarni „427“ motor predstavlja nešto sasvim drugo.
Jer 8 cilindara, zapremina od 7 litara i nekih 410 konja ipak govori svoju priču o poremećenosti i ludilu.
A upravo je tu priču savršeno opisala verzija Cobre nazvana „Super Snake“.
Uostalom, kako drugačije opisati ogroman motor s dva kompresora u sklopu jednadžbe koja s druge strane podrazumijeva automobil s plastičnom karoserijom?
Hmmm…
Ukupna masa automobila narasla je u odnosu s “običnom” Cobrom za nekoliko kilograma. Ali je zato snaga narasla na 800 konja. Odnosno skoro dvostruko u odnosu na bazu iz koje se „Super zmija“ razvila.
Shelby je pokušao legalno prodavati ovaj automobil, no koliko je poznato, prodana su tek dva primjerka. Jedan je (naravno) sletio niz liticu negdje u Americi, dok je onaj drugi preživio do današnjih dana i prije nekoliko godina prodan na aukciji „Barrett-Jackson“ za preko 5 milijuna Dolara.
No usprkos tome nekako sumnjam da je aktualni vlasnik u bilo kojem momentu imao dovoljno velika muda zavariti papučicu gasa u pod. Jer ovakav automobil nitko na ovom svijetu nije u stanju kontrolirati.
Barem ne u cijelosti i definitivno ne kako treba.
Točka.

06. RUF CTR „Yellow Bird“
Cijenjeni čitatelji ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila jako dobro znaju da sam se već nekoliko puta raspisao o ovom automobilu.
A razloga za to ima previše.
Čak i ako zanemarimo bazu koja je svedena na Porsche 911 Turbo generacije 930, odnosno po mnogima najljepšu 911-icu svih vremena i automobil koji je dobio nadimak “The Widow Maker”, u priči o ovom RUF-u ostaju brojke koje prije svega podrazumijevaju snagu od 470 konja. A to je puno za jedan automobil koji svoju genezu pokreće u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća.
Uglavnom, kada je RUF sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća proizveo “Yellow Bird”, takvim se brojkama čak ni Ferrari i Lamborghini nisu mogli pohvaliti.
„Žuta ptica“ bila je totalno poremećen automobil. Jer izuzev motora koji gravitira oko stražnje osovine i totalnog pomanjkanja bilo kakvih tehnoloških pomagala, ovaj je automobil u svojoj srži bio koncipiran kao apsolutni divljak.
I to je rado demonstrirao u praksi.
Po izlasku na tržište je RUF zbog ovog automobila instantno dobio status legende, a CTR je praktički preko noći postao najbržim (malo)serijskim automobilom na svijetu, skinuvši s trona tada nedodirljivi i naizgled vječni poster-materijal uobličen u Lamborghinij Countach.
Ideja ovog automobila svodila se na divljaštvo i apsolutan spoj automobila i vozača, a to je u osamdesetima bila itekako ubojita kombinacija. Zato su se tek malobrojni bogataši usudili sjesti za volan ovog Porschea “na žutom”.
Ali u tome i jest njegova apsolutna čar.
Nastavak top-liste slijedi…
I to već sutra.
