Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 22.07.2023

Top 5: malčice blesave činjenice o automobilima koje (vjerojatno) niste znali

Svi već znamo da Karl Benz nije izmislio automobil, već “samo” predao patent. Isto tako znamo i da je Volvo i njihova manijakalna opsesija sigurnošću urodila prvim sigurnosnim pojasom u tri točke. Znamo i da su se svojevremeno Henry Ford i Enzo Ferrari svađali kao dvije srednjoškolke.
No ovi su detalji u sklopu top-liste možda toliko nebitni, da o njima niste imali pojma…

Moderno parkiralište, na ovakvim ili manje modernim mjestima automobili borave 90% svog životnog vijeka...
Moderno parkiralište, na ovakvim ili manje modernim mjestima automobili borave 90% svog životnog vijeka…
foto: Pexels

05. Automobili 95% svog života provedu na parkiralištu

Ako ste ikada pomislili kako puno vozite svoj automobil, vjerujte da ste bili u krivu. Jer prosječan automobil svoje dane najvećim dijelom provodi parkiran.

Gledano kroz tu prizmu gužve u prometu odjednom i nisu toliki problem, a samim time ni ideje poput dijeljenja automobila (tj. prevoženja nepoznatih ljudi od točke „A“ do točke „B“) zajedno s još pokojom inicijativom nisu baš pretjerano smislene.

Takvim se inicijativama doduše jednim malim dijelom smanjuje količina automobila u prometu, ali se zato količina parkiranih automobila eksponencijalno povećava.

A to je za automobile izuzetno loše, jer zapravo stoje, propadaju i pretvaraju se u kvarljivu robu.

Tempomat
Tempomat
foto: Flickr / Mark Doliner

04. Izumitelj tempomata bio je slijep

Ralph Teetor bio je itekako uspješan izumitelj unatoč tome što je bio slijep od svoje 5. godine.

Njegov prvi posao nakon diplome sa strojarstva na Sveučilištu u Pennsylvaniji bio je na rotoru parnih turbina kakvima su se koristili u mornaričkim razaračima torpednih brodova.

Kasnije je g. Teetor postao prvi čovjek jednog velikog proizvođača automobilskih dijelova, ali sve je to skupa samo životopis.

Nas zanima tempomat. A inspiracija za tempomat pojavila se kada je striček Ralph jednom prigodom putovao sa svojim odvjetnikom.

Ubrzanje i usporavanje dok su razgovarali iritiralo ga je do krajnjih granica, pa je njegovo stvaranje i patentiranje prvog sustava za kontrolu brzine od tog momenta bilo samo pitanje vremena.

Posted by Prime Auto on Monday, 11 February 2019

03. Jedan je prosječan automobil sastavljen od nekih 30.000 dijelova

To je činjenično stanje stvari. I zapravo kao takvo ne mora nužno biti iznenađujuće.

Ono što jest iznenađujuće svodi se na korelaciju između ogromne hrpetine dijelova i pouzdanosti istih. Jer ako ćemo realno, većina nas popravlja tek one više ili manje potrošne dijelove, dok za neke druge možda nismo nikada ni čuli.

Uglavnom, prema nekim statistikama u današnje vrijeme životni vijek prosječnog automobila iznosi 11 godina. A nekada davno je i 5 godina ili pak 50,000 kilometara bilo puno.

1 naprema 5000, možda ne zvuči loše, no nemojte se kockati sa životom...
1 naprema 5000, možda ne zvuči loše, no nemojte se kockati sa životom…
foto: Pixabay

02. Vjerojatnosti umiranja u automobilskoj nesreći je 1:5,000

Šanse za smrt u avionskoj nesreći su nevjerojatno male. Šanse za smrt uzrokovane padom klavira s osmog kata zgrade su još manje.

No avion i šetnja ispod zgrade s koje visi klavir imaju jednu zajedničku točku: relativno kratko vrijeme provedeno u toj situaciji. Jer letovi većinom traju kratko, dok stajanje ispred zgrade mnogi uopće ne prakticiraju, pa su šanse za pogibelj stvarno jako male.

S druge strane u automobilima provodimo dosta vremena i u prometu se nalazimo kraj drugih ljudi koji isto tako u automobilima provode dosta vremena.

Samim time nikada ne možete znati što vas u prometu čeka i kada će se dogoditi neka užasna situacija koja potencijalno može završiti s terminalnim posljedicama.

No usprkos tome su šanse za pogibelj za volanom izuzetno male. Točnije 1 naprama 5,000. Tako barem kažu statistike…

Zamislite da za zabrana radija u automobilu prošla, što sve danas u automobilima ne bi imali zbog ometanja vozača?
Zamislite da za zabrana radija u automobilu prošla, što sve danas u automobilima ne bi imali zbog ometanja vozača?
foto: Pexels

01.Radio-uređaj u automobilu je umalo bio zabranjen

Postoje svakojaki razlozi zbog kojih raznorazne „moralne vertikale“ na globalnom planu žele regulirati ili zabraniti neke stvari – bilo da se radi o automobilima ili ne.

U ovom slučaju, kada je auto-radio po prvi put izumljen i montiran u automobil, neke su se države itekako pobunile i potrudile se staviti ih s one strane zakona.

Vjerovali ili ne, temelj ideje oko zabrane radio-uređaja u automobilima bio je u distrakciji vozača i samim time povećanju mogućnosti za prometne nesreće.

Stoga zapravo čudi kako smo uspjeli od tih vremena do danas evoluirati u minus, povezivati infotainment-sustave s pametnim telefonima i time dozvoljavati tikvanima da tipkaju po društvenim mrežama za vrijeme vožnje.

Nije li to puno opasnije od najobičnijeg radio-uređaja u automobilu?

 

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Top 5 savršenih božićnih poklona za svakog autoentuzijasta

Piše: Niko Poznat

Eleport otvorio najveći hub punionica za električne aute u King Cross Zagreb

Piše: Niko Poznat

Želite okititi auto kao božićno drvce? Evo zašto biste mogli požaliti

Piše: Niko Poznat

10 najluđih koncepata iz osamdesetih i devedesetih koje nitko nije htio proizvoditi

Piše: Niko Poznat

Vrijeme kada smo popravljali Yugo 45 u dvorištu je završilo

Piše: Niko Poznat

5 savjeta koje svatko može primijeniti da postane bolji vozač


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana