Renault i njihov lak za nokte optuženi za seksizam!?

Renault, model Twingo, lak za nokte i feministička udruga. Iako ih je teško potrpati sve u istu rečenicu, oni ipak tamo pripadaju, pogledajmo zašto.

svestranost na djelu

Renault je relativno nedavno izdao lak za nokte. Ova kozmetičko-automobilska vijest zaista nije alternativna činjenica. Čudnovata je, ali istinita. Nije to samo po sebi toliko zanimljivo kao vijest, nego je zanimljivi dio uslijedio malo poslije. U vidu reakcije na promotivnu reklamu koja stoji iza ovog neobičnog proizvoda. No dobro, da izložimo ukratko sam početak svega. Renault, kao što smo rekli, ima za vlasnice modela Twingo jedno zanimljivo rješenje – lak za nokte. I to u boji automobila. Stvari nisu tako jednostavne kakvima se čine i u pitanju nije puko kozmetičko pomagalo.

ne, niste zabunom otvorili sajt Cosma

Taj mali gradski auto je uvijek bio drag ženama kao model. Od sada bi ga one trebale još više voljeti, upravo zbog tog predstavljanja originalnog laka za nokte – u boji Twinga. Da se riješe tehnikalije, za sada imaju podržan ograničeni niz boja koje nude, tako postoje nijanse plave, žute, crvene i crne boje. Cijena laka za nokte iznosi 8,9 eura. Za cijenu postoji objašnjenje i svidjet će vam se.

Renault ističe ono najbitnije vezano uz lak – njime se, naime, mogu popraviti manje ogrebotine na karoseriji. Ta daah! Nije li to sjajno? Slažemo se da jest. Svijet u kojem živimo možda ne sliči na onu stvarnost koja se prognozirala u Povratcima u budućnost, ali imati lak za nokte koji funkcionira za saniranje ogrebotina na karoseriji je priiilično dobra stvar.

dobro je što je u reklami završio dobri stari prirodni nokat (#dolje gel nemani)

Renaultov ulazak u svijet ženske kozmetike, koja nije samo ženska (karoserija!) jedna je francuska feministička udruga pomalo dočekala na nož. Putem prozivke kompanije za seksizam. Povod toj kritici je bila službena reklama. Marie-Noelle Bas, voditeljica udruge Chiennes de Garde progovorila je o zapaženom seksizmu za Automotive News. Prema njoj reklama svodi žene na one koje brinu samo o izgledu, kao da su nesposobne su za vožnju. Dodaje i da taj podmukli, obični i svakodnevni seksizam postavlja loše temelje jer ograničava žene na određenu ulogu. Pogledajmo onda tu „spornu“ reklamu i donesimo svoj sud:

Kao što vidimo, ljudi nastoje što bolje prodati svoj proizvod. Ako isti već ima osobine jedne fantastične podvojene ličnosti koja služi malo za nokte, a malo za lim auta, što drugo nego predstaviti taj proizvod u najočekivanijem svjetlu – tamo gdje se najčešće rabi – kod žena na noktima, u jednoj namjeni. Nikako se ne slažemo ograničavanju uloga žena na “šminkanje”, napokon, sjetimo se kako smo bili oduševljeni ovime, ali ni uz najbolju volju ne bismo znali kako pametno prodati lak za nokte bez upotrebe žene u reklami. Što kaže druga strana? U priopćenju koje je ispočetka popratilo Renaultov ulazak u „kozmetiku“ je stajalo to kako Twingo cilja na one aktivne vozačice koje usput vode računa o modi i izgledu.

Glasnogovornik Renaulta je skoru primjedbu na seksizam odbacio rekavši za Automotive News kako njihova reklama u stvari cilja na urbane žene koje uživaju u prilagodbi automobila svom ukusu. Problem nisu vidjeli ni u kompaniji koja je za Renault proizvela spomenuti lak. Riječ je o kozmetičkom startupu Ink and Out, usput. Njihov direktor, Benjamin De Blanzy, spomenuto lomljenje koplja je ocijenio kao smiješno, jer će lak, naravno, koristiti i muškarci za onu spomenutu sanaciju oštećenja. Dobro pa se sjetio opipljivog argumenta, za razliku od onog koji je došao iz Renaulta.

da, stvarno

Ovo ipak nije prvi put da se netko osvrnuo na Renaultove reklame. Ranije je postojao isto jedan problem s optužbom za seksizam. Prije nekoliko godina to je urodilo plodom pa je sporna reklama povučena. Bila je također za Twingo, u njoj je žena drugom automobilu ostavljala poruku isprike zbog udarca u njega pri parkiranju. Nismo je uspjeli pronaći.

Slično kao u (inače nimalo sličnom) „Hammond protiv sladoleda“ slučaju, ništa ispod bombastičnih vijesti koje naslućuju salve kritika. Jedna jedina pretjerana javna reakcija. Možda je bio još koji Twitter izlet anonimusa. Toliko o  feminističkom bijesu na francuskog proizvođača koji je ispao prenapuhan u medijima. Ono čime bismo se trebali baviti jest studiranje sastojaka upotrebljenih u lakovima za nokte. Vjerujemo da proizvod ne bi bio izbačen na tržište da nije siguran, ali ima zasigurno nekih pitanja. Smije li se stavljati direktno na čist ljudski nokat ili zahtjeva zaštitnu podlogu? Hoće li lak zaista potrajati na karoseriji? Ima li posebnih uputa za korištenje? To su stvari oko kojih se trebamo brinuti.

 

Ako ništa drugo ovakve ogrebotine od noktiju bi postale gotovo nevidljive...
Ako ništa drugo ovakve ogrebotine od noktiju bi postale gotovo nevidljive…