Renault i jedna odlična vijest
Iskreno, nisam očekivao da bi Renault mogao ovako ugodno iznenaditi, ali izgleda da u svijetu automobila još uvijek postoje oni proizvođači kojima je tradicija barem isto toliko bitna koliko i zarada.
U današnje vrijeme manje-više svi proizvođači automobila u popisu modela imaju neki SUV. Neki imaju i više njih, a neki pak s tim pravokutnicima na četiri kotača eksperimentiraju do nemila i bestraga. Uglavnom, tom se trendu gigantizma među automobilima već odavno priključio i Renault.
Naravno, kako to obično biva, svaki trend ima svoje pobornike, pa je Renault u tom segmentu tržišta sa svojim modelima zaradio sasvim pristojan udio na tržištu, odnosno samim time i isto tako pristojnu količinu novaca, no za razliku od određenog dijela konkurencije Francuzi ipak staju na loptu i zadržavaju SUV tamo gdje mu je mjesto.
Naime, s obzirom svijet tih prekvalificiranih furgona, karavana i terenaca u sklopu kojeg npr. Nijemci sa svojim M, RS, AMG i inim drugim divizijama stvaraju nepotrebne glomazne modele, iz Renaulta dolaze informacije koje apsolutno negiraju prelazak njihovih SUV-modela u domenu brzine, snage i sveopće megalomanije u tom smislu.
Doduše, prije nekih godinu dana se na obzoru pojavila vijest o RS-verziji Renaultovog modela Captur, no prije nekoliko dana je ta vijest ipak opovrgnuta za sva vremena (ili se barem tome nadam).
U kratkom intervjuu za australski portal „Motoring“, neimenovani je izvor iz Renaulta potvrdio kako „SUV s oznakom RS od strane Renaulta više ne postoji ni kao ideja. Razrada je stala i projekt je ugašen“.
Isti izvor dodaje i kako „Nema sumnje u to da bi Renaultov sportski odjel mogao proizvesti SUV kojeg bi krasio sportski karakter. Dotični bi se na cesti mogao ponašati odlično i očaravati svojim performansama čak i uvjerljivije nego su to u stanju neki od konkurenata. Ali postoji zabrinutost oko potražnje za jednim takvim modelom i iz tog se razloga od takve ideje odustalo“.
Rečeno je i „U redu, mogli biste reći kako npr. Audi proizvodi i na tržištu uspješno kotira sa sportskim SUV-modelima koji se izuzetno dobro prodaju. No ne treba zaboraviti da mi nismo Audi i da je za nas u ovom momentu takav potez jednostavno suviše riskantan“.
Čitajući ovakve navode. čovjek bi pomislio kako se cijela priča zapravo vrti oko svojevrsnog straha od neuspjeha i to bi dijelom bilo točno pretpostaviti. Ali s druge strane medalje postoji i činjenično stanje u sklopu kojeg Renault na sve načine želi zaštititi svoj sportski odjel, te skinuti s dnevnog reda bilo kakvo potkopavanje tog odjela s idejom brzog i sportski-nastrojenog SUV-modela.
Naposljetku, RenaultSport je kao odjel i danas vitalan dio svega što Renault kao proizvođač automobila donosi na tržište. Djeluje još od 1999. godine i od tog vremena do danas svoju pozornost fokusira na one prave segmente tržišta, u sklopu kojih su (relativno) maleni gradski automobili s hrpetinom konja i dalje polje snova za velik broj kupaca.
Samim time bi sportski SUV za mnoge izazvao tek podsmijeh, a to si RenaultSport kao divizija ne može i ne želi priuštiti.
Dakle, moglo bi se bez problema reći kako sve zajedno nije samo stvar financijskog dobitka, već je velik dio priče orijentiran i prema tradiciji koju Renault ovakvim potezom pod svaku cijenu želi zaštititi.
To je naravno financijski potencijalno neisplativo, te u maniri poslovice „tko ne riskira…“ i pomalo besmisleno, jer vjerujem da bi današnje isprazno tržište bez većih problema progutalo i prihvatilo Renaultov RS-SUV usprkos činjenici da je isto u bazi protkano krivim idejama i motivima vezanim uz svijet automobila. No Renault s obje strane priče ima dovoljno čvrste argumente da ni ne pokušava izvoditi takve eskapade.
…a mi se cijeloj toj priči itekako priklanjamo i apsolutno cijenimo Renaultovu ideologiju koja podrazumijeva tradiciju.
Šteta što u današnje vrijeme i neki drugi proizvođači automobila ne postupaju na isti ili barem sličan način, umjesto da iz mjeseca u mjesec ispadaju sve bezličnijim nakupinama kotača, limarije i oznaka koje su donedavno nešto i značile.
Bravo Renault.