Ovo su najbrži automobili s četverim vratima na Nordschleifeu – 1. dio
Ne pitajte zašto je ova lista pala na um…
Jednostavno jest. I sadrži poremećene automobile s četverim vratima čiji je karakter moguće opisati agresivnim i megalomanskim. Odnosno sasvim korektno ako se nas ovdje pita. S druge strane ova lista ne sadrži niti jedan automobil na struju. Jer takvi automobili jednostavno nemaju nikakvog smisla, pa nam se nije dalo navoditi ih.
Stoga bez puno uvodnih riječi krećemo s listom…
Cadillac CTS-V – 7:59.32
Da da da… Cadillac je sredinom prvog desetljeća novog milenija odjednom postao relevantan. I to ne samo bakicama, djedicama i mafijašima, već i novoj generaciji entuzijasta koji su u ovom dijelu korporacije General Motors prepoznali potencijal.
S obzirom na to da se uz Pontiac zbog Cadillaca žrtvovalo nekoliko marki unutar korporacije, očito je dio ekipe tih ugašenih marki pronašao načina nastaviti sa svojim predanim pristupom brzini i performansama. I tako je malo pomalo stvaran trkaći program za Cadillac.
A onda je netko otkrio kartu Europe, shvatio da Njemačka doista postoji i potom se kraj Nürburgringa stvorio Cadillacov razvojni centar. I tako je u najkraćim crticama nastao Cadillac CTS-V.
Prva generacija modela (i verzije) bila je iznenađenje. Ali u Cadillacu još uvijek nisu baš točno znali što rade, pa je tek druga generacija zapravo iznjedrila prvu pravu i upotrebljivu limuzinu te marke koja je u stanju konkurirati za prevlast čak i na tlu „Starog kontinenta“.
Mnogi za ovaj automobil ne znaju. Neki drugi pak odmahuju rukom i smiju se, jer je na kraju krajeva ipak riječ o američkom automobilu.
Ali usprkos svemu tome Cadillac CTS-V u povijesti stoji kao respektabilna sila. Kako u smislu performansi, tako i u onom stilističkom, tehnološkom i vozačkom.
Audi RS4 Avant – 7:58.52
S obzirom na to koliko je RS4 velik, težak i kompliciran, čovjek bi očekivao da suludi pohod na Nordschleife u Ingolstadtu nitko nije ozbiljno planirao. Ali onda se 2018. godine ovaj oveći karavan s isto tako ovećim motorom pojavio na „Zelenom paklu“. I tom je prigodom postavljeno vrijeme prolaska staze kakvog se ni dvostruko lakši i manji automobili ne bi posramili.
Za sve one kojima su karavani bespotrebne i bezlične nakupine limarije i plastike, eto praktičnog dokaza koliko su oni takvog razmišljanja u krivu. Jer upravo Audi stoji kao jedan od onih proizvođača automobila zbog kojeg neki od nas karavane jednostavno obožavamo.
Pogotovo ako su brzi, opaki i nenormalni poput ovog. A onda je tu i tradicija koja podrazumijeva RS2 Avant (B4), RS4 Avant (B5) i svu silu ostalih generacija koje su prethodile ovom (tadašnjem) rekorderu s tovarnim prostorom.
Sve u svemu, ako već ni po čemu drugom, onda sudeći po vremenu prolaska Nordschleifea svima može biti jasno kako ovdje nije riječ o tipičnom Dieselu u kakvima se prevoze obrtnici.
Subaru WRX STi – 7:55.0
Okrugla brojka 55 i „sedmica“ ispred. Hm…
Nekima možda ovakva brojka ne znači pretjerano puno. Ali ako uzmemo u obzir da je Subaru WRX kao nasljednik Impreze lišen onih brutalnih i nenormalnih navika, onda ipak ispada kako ovo vrijeme barem dijelom uistinu jest nešto posebno.
Subaru je s ovom Imprezom koja se ne naziva Impreza pokušao iz domene performansi i sirovosti odlepršati u neke nove momente. I zato uz model WRX čak ni nakon STi-jevog tretmana naglasak u sklopu ovog automobila nikada nije bio na performansama.
Umjesto toga je cijela priča otišla u domenu ponašanja na cesti, pa je WRX STi zapravo savršeno uklopljen u „sve za sve“ ideologiju koja tržištem automobila suvereno vlada već desetljeće i sitno.
Uglavnom, kada se Subaru konačno odlučio svoju Boxer-limuzinu s četverim vratima dovesti na Nürburgring, za volan je smješten legendarni Finac Tommi Mäkinen.
A sve ostalo je povijest…
Volvo S60 Polestar – 7:51.11
Iako je Polestar kao onaj pomalo poremećeni dio proizvođača pod nazivom Volvo, ovakvo vrijeme na Nordschleifeu nitko nije očekivao. Barem ne u ovom dijelu realnosti unutar koje svi mi iz dana u dan obitavamo.
Jer model S60 usprkos „R“ verziji od nekoliko godina prije nikada nije bio sportski automobil. Nikada na meti nije imao BMW serije 3 ili 5 s oznakom „najbržeg slova na svijetu“. I samim time nikada nije shvaćen ozbiljno, već je većinom percipiran poput nekog malo bržeg i ponešto neudobnijeg proizvoda s potpisom IKEA-e.
Video-svjedočanstva u sklopu ovog poglavlja teksta neće biti. A razlog je jednostavan, smiješan i nerazumljiv. Baš kao i švedski jezik mnogima od nas.
Naime, ovo vrijeme od 7 minuta i 51 sekundu postignuto je čak godinu dana prije nego se Volvo odlučio objelodaniti da je ekipa zajedno s automobilom uopće bila na stazi.
Iako nemamo pojma zašto je tome tako i čemu je bilo potrebno skrivati jednu ovakvu informaciju i vrijeme koje je prati, Volvo je tako odlučio. I neka im bude.
Bilo kako bilo, ovaj je četverocilindraš opako iskoristio svih 360+ konjskih snaga zajedno s benefitima tehnološkog razvoja unutar tvrtke. Jer u protivnom ovakvo vrijeme za ovaj za postavljanje rekorda pomalo atipičan automobil nikada ne bi bilo postignuto.
Mercedes-AMG E63 S Wagon – 7:45.19
Pa niste valjda mislili da bi Audi RS4 Avant na Nordschleifeu mogao biti bez konkurencije?
Naravno da niste.
Jer kako Audi nikada ne spava, tako ni ostatak „svetog trojstva“ uvijek barem jedno oko drži budnim, ne bi li tim budnim okom nadzirali konkurenciju.
Kada je Audi s „RS-četvorkom mit grba anlage“ postigao odlično vrijeme prolaska staze, Mercedes je upregnuo ekipu iz AMG-a i u kombinaciji s g. Christianom Gebhardtom odradio prolazak Nordschleifea za trinaestak sekundi manje vremena. Time se ovaj automobil upisao kao jedan od velikana s grbom čiji status nije u stanju ugroziti čak niti Audi. A kako i ne bi kada 4 litre V8 motora u kombinaciji s respiratornim pomagalima na sva četiri kotača isporučuju preko 600 konja. I ovu limuzinu s grbom tjeraju do stotke za 3,3 sekunde te do (navodno) preko 300 kilometara na sat, kada se limitator softverski skine s dnevnog reda.
Hmmm… Audi?
Koji Audi?
Honda Civic Type R – 7:43.8
Predizajnirana, čudna, divlja i pomalo smiješna. Ali istovremeno i brza, sposobna i opako iskoristiva. To je ukratko opis s kojim bismo ovaj automobil opisivali nekome tko nikada nije čuo za Hondu i nema pojma što znači oznaka „Type R“.
Honda Civic Type R sve je samo ne oku ugodan automobil. Ali u tome nikada niti nije bila poanta. Jer usprkos hrpetini detalja na karoseriji i oko nje, u Hondi se kunu da je svaki dio ovog automobila apsolutno funkcionalan i podređen brzini i usmjeravanju vjetra iznad, ispod i oko automobila. A s obzirom na to da je na kraju krajeva ipak riječ o tehno-frikovima iz Japana, recimo da u takvog što i nije teško povjerovati.
Ovo je ružnjikavo tehno-čudovište iz Japana već prvim pojavljivanjem na stazi 2015. godine pomrsilo račune za Renault. I zbog postavljenog vremena od tadašnjih 7 minuta i 50.63 sekundi odjel marketinga tog francuskog proizvođača odjednom je bio u problemima. A onda je Volkswagen dovezavši Golf GTI Clubsport na Nordschleife u domeni automobila s prednjim pogonskim kotačima preuzeo glavnu riječ.
No s obzirom na to da Clubsport ipak ima samo troja vrata, Honda Civic Type R i dalje stoji kao moralni pobjednik s dvojim vratima viška u odnosu na Golf.
Uglavnom, kada se redefinirana, redizajnirana i još uvijek ružnjikava Honda ponovno pojavila 2017. godine, vrijeme prolaska staze otišlo je za još nekih 7 sekundi dolje u odnosu na prvi izlazak na Nordschleife.
Time je Renaultov odjel marketinga opet pao u probleme, a u Volkswagenu su ponovno počeli planovi oko novog „najbržeg Golfa svih vremena“.