Ovo su najbrži automobili s četverim vratima na Nordschleifeu – 2. dio
Kako sam obećao još jučer, u nastavku slijedi ostatak najbržih automobila koji izuzev snage i karaktera imaju i četiri vrata na raspolaganju…
Renault Mégane R.S. Trophy-R – 7:40.01
Renault već desetljećima svako malo svoje napete i nabrijane modele uporno dovozi na Nordschleife. I tamo konkurenciji bez puno muke i problema nabija komplekse. Jer Clio R.S. i Mégane R.S. na toj stazi djeluju kao da su tamo rođeni.
Kada je Renaultov odjel marketinga tamo negdje 2015. godine počeo padati u probleme zbog (tada) nove Honde Civic Type R, nešto se moralo napraviti po tom pitanju. Jer ako se Francuze pita, Japanci sa svojim tehno-budilicama na četiri kotača nemaju što tražiti u Europi. Stoga se odjednom pokrenula daljnja razrada za Mégane R.S., ne bi li taj automobil opet zasjao na samom vrhu trona najbržeg gradskog nabrijanca na Nordschleifeu.
Sufiks koji su u Renaultu smislili nazvan je Trophy-R. I uz taj je sufiks Renault za Mégane za početak osmislio novi aerodinamički set dodataka na karoseriji. Zatim je sitnim i manje sitnim zahvatima na motoru i mjenjačkom sklopu dodatno optimizirano funkcioniranje istih. A onda je Mégane završio na dijeti i tijekom samo par mjeseci je s njega doslovce sišlo skoro 130 kilograma.
Uglavnom, kada se 2020. godine ovaj automobil pojavio na Nordschleifeu, Civic Type R ostavljen je u prašini za više od tri sekunde. Mégane je vratio titulu najbržeg gradskog nabrijanca na svijetu, a odjel marketinga u Renaultu dobio je božićnicu i regres kao nagradu za trud.
Čiča-miča…
BMW M5 Competition – 7:35.9
Ako ćemo gledati realno, sa svojih je 600+ konja i pogonom na sva četiri kotača generacija F90 već u bazi jednostavno monstrum. I to udoban, glomazan i težak monstrum koji se na trenutke ponaša poput stoput lakšeg bolida iz neke trkaće serije.
Ali to je na kraju krajeva ipak BMW M5 koji iza sebe ima bogato nasljeđe brzine, performansi, luksuza i poslovičnog ludila, pa nema razloga zašto ova generacija u bazi ne bi funkcionirala na identičan način. Pogotovo za M5 Competition koji cijelu tu priču podiže za još koju potenciju.
Kada se svojevremeno jedan zeleni primjerak pojavio na Nordschleifeu, svi su znali da će biti brz. Ali nitko nije znao da će F90 M5 Competition zasjeniti Mercedesov E63 S AMG za skoro 10, a onaj gore navedeni Audi RS4 Avant za debelo preko 20 sekundi.
BMW-entuzijasti su tom prigodom skakali od sreće i štovateljima ostatka „svetog trojstva“ pokazivali „L“ na čelima. A onda su krenule raznorazne uvrede od strane Mercedes i Audi-entuzijasta na račun prve generacije modela M5 sa svim pogonskim kotačima.
Ali sve to nije utjecalo na nenormalnu brzinu s kojom je ovaj poprilično glomazan automobil preletio „Zeleni pakao“. I to je zapravo jedino bitno u cijeloj priči.
Jer kako kaže Vin Diesel, „It dount metr if ju vin baj en inč or a majl. Vining iz vining“.
A sad to prevedimo na njemački i ponovno postavimo „L“ na čelo u razgovoru s nekim štovateljem Audija ili Mercedesa.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – 7:32.00
Nametnuti se kao svjetska velesila i stati rame uz rame s BMW-om M3 nije mala stvar.
Lexus je svojevremeno pokušavao i nije uspio. Infiniti sa svojim pokušajem izuzev primitka tužbe nije stigao niti izvan konceptne faze, a Mercedes-Benz i Audi se i dan-danas trude.
No usprkos tome BMW M3 stoji kao respektabilna sila i paket koji je jako teško nadmašiti.
…a onda je na svijet stigla jedna posebna Alfa…
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio nastavak je ispravnog DNA s kakvim se ova marka bez ikakve zadrške i stida pojavljivala među najboljim proizvođačima i konstruktorima unutar pojedinih klasifikacija na utrkama. Stoga su Alfisti diljem svijeta ovaj automobil dočekali sa suzama u očima.
Još se ni prašina zbog inicijalnog pojavljivanja Gilulije nije slegla kada je jednog lijepog jutra g. Fabio Francia sjeo za volan ovog automobila i ubrzo je za ovu poremećenu Alfu zapisano vrijeme prolaska staze „Zelenog pakla“ za mrvicu više od 7 i pol minuta.
Time su svi kritičari ove povratničke Alfe dobili valjan i konkretan razlog zašutjeti i svoje kritike prebaciti na drugu adresu. A ova se iznimno sposobna Alfa upisala na listu velikana koji su usprkos obliku limuzine priprijetili mnogim lakšim, jačim i razvikanijim automobilima na svijetu.
Stoga vrijedi zaključiti i kako BMW M3 kao kralj unutar svoje klase u ovoj Alfi itekako ima ozbiljnog konkurenta. Ljepšeg, zanimljivijeg, atraktivnijeg, otkačenijeg i konačno lišenog neželjenog braka s Fiatom.
I još k tome vrijedi izvući jednu zabavnu činjenicu iz rubrike “vjerovali ili ne”: ova se Alfa niti jednom tijekom prolaska stazom nije pokvarila.
Porsche Panamera Turbo S – 7:29.81
Da je kojim slučajem riječ o prvoj generaciji Porscheovog modela Panamera, rekli bismo da je šteta da vrijeme nije bilo još kraće. Jer bi to ukratko podrazumijevalo da bi taj dizajnerski užas u tom slučaju prošao toliko brzo da ne bi stigao izazvati glaukom slučajnom promatraču.
No kako je riječ o drugoj i apsolutno ispravljenoj generaciji ove Porscheove limuzine, vrijedi zaključiti kako je taj automobil lijep. I potom se orijentirati prema njegovoj brzini i upotrebljivosti u ulozi sportskog automobila s četverim vratima. Jer Panamera to u pravilu i jest.
Pogotovo ona verzija koja na sebi nosi oznaku Turbo S.
Sa svojim je pogonom na sva četiri kotača u kombinaciji s motorom koji razvija 600 i kusur konja ovdje riječ o elegantnom monstrumu izrazito sportskih aspiracija. A s obzirom na vrijeme prolaska “Zelenog pakla” u trajanju od ispod 7 i pol minuta, nekako djeluje da bi svaka daljnja riječ zapravo bila suvišna.
Ova Porscheova limuzina u sklopu svoje druge generacije nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Jer dizajnom, elegancijom, luksuzom, performansama i tehnologijom u mnogočemu prednjači ispred konkurencije.
A sportskim aspiracijama i vremenom na Nordschleifeu sve to stavlja na sedamnaestu potenciju.
Mercedes-AMG GT63 S – 7:25.41
Ne. Ovo nije limuzina. Nije niti Coupé (iako brošura tvrdi suprotno). Nije niti “fastback” u punom smislu tog opisa i klasifikacije. Ali sve to nije toliko bitno, jer jedan Mercedes pronaći među najbržim automobilima s četverim vratima do prije desetak godina nije baš bilo moguće.
Razlozi tome prvenstveno leže u činjenici da AMG nije bio integralni dio Mercedes-Benza, već je ta tvrtka stajala sa strane i oplemenjivala pojedine modele. I to ako se nas ovdje pita na pomalo američki (odnosno krivi) način.
Ono što je AMG ponudio kao recepturu tih godina bilo je milijun konja viška u odnosu na “običnu” verziju nekog modela. I to je u pravilu to.
Jer ovjes zajedno s kočionim i inim drugim sustavima jednostavno nije mogao pratiti sufiks snage koji se iznenada našao pod poklopcem motora.
No kako vrijeme u pravilu za mnoge nosi svojevrsnu zrelost, tako je očito ispalo i s Mercedesovim modelima koji na sebi imaju AMG-ovu značku.
Stoga bi bilo malčice glupavo da GT63 S bude izuzetak tog (nepisanog) pravila.
Iako je kao model zapravo na tržište stigao s određenim poremećajem osobnosti, Mercedes-AMG GT63 Sa svojim vremenom prolaska Nordschleifea definitivno nije spor i nedorečen na bilo koji način.
Dapače, 7:25.41 predstavlja vrijeme kakvog se niti puno usmjereniji automobili ne bi mogli posramiti.
I zato bravo za Mercedes.
Jaguar XE SV Project 8 – 7:21.23
Kada se Jaguar iz nikome poznatih razloga odlučio svoju limuzinu pod nazivom XE pretvoriti u ubojicu svega što s četverim vratima obitava na cesti i oko nje, nitko nije očekivao da bi se to stvarno moglo i dogoditi.
Ali dogodilo se, jer XE SV Project 8 izuzev što zvuči poput neke strogo čuvane tajne iz baze “Area 51” sa sobom donosi svo zlo koje jedna mačka tijekom svih 9 života ima na raspolaganju.
Za početak tu je V8-motor s kompresorom veličine tijela prosječnog 10-godišnjaka koji na kotače donosi skoro 600 konja. Odnosno njih 592. Zatim je tu kompletna karoserija izrađena od svemirskih metala i isto toliko svemirskih vlakana. To pak znači da Project 8 nije težak. Barem ne kao neki od njegovih pretilih konkurenata. A na kraju cijele priče nalazi se tona tehnologije i aerodinamičkih svojstava zbog kojih je ovaj Jaguar itekako pokazao konkurenciji da velika mačka iz Coventryja nikako ne spava.
S vremenom prolaska staze “Zelenog pakla” u trajanju od 7 minuta i 21 sekunde, Jaguar je s ovim automobilom zabrazdio u svijet auto-sporta i time nakratko ponovno otišao u domenu zbog koje je svijetu i postao poznat i omiljen. A to definitivno nije mala stvar. P
ogotovo kada uzmemo u obzir da Jaguarovi modeli tijekom posljednjih desetljeća jako rijetko završavaju na stazi.
I da… Skeptici i “hejteri” će reći kako Jaguar XE SV Project 8 nije serijski automobil i kako se samim time zajedno sa svojim vremenom može potjerati u tri… Hm… Cenzura se čini dobrim izborom u ovom trenutku.
Ali koliko god to bilo istinito, ova je nenormalna mačketina i dalje prisutna sa svojim vremenom i karakterom. I to je sasvim dovoljno da bi se ova lista limuzina s poremećajem osobnosti zaokružila na ispravan način.
Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.
