Neke nove boje za FIAT
Kladim se da su vam prve asocijacije otišle u krivom smjeru…
Tvrtka FIAT…ta divna talijanska uzdanica u svijetu automobila i zoran prikaz kako čak i kronični manjak kvalitete u svijetu automobila nije nešto nepremostivo. Istovremeno, to je marka koja svijetu automobila prikazuje i da stilski izričaj nije nešto što se događa preko noći, jer budimo realni – ako zanemarimo (donedavno) postojanje modela 500L, FIAT već godinama nije proizveo odvratno ružan automobil, što samo svjedoči stilskoj osviještenosti Talijana koji tu legendarnu tvrtku sačinjavaju.
Tijekom posljednjih godina se FIAT opametio, te je pod vodstvom čovjeka u puloveru za početak uspješno napravio proboj na tržište sjeverne Amerike, a zatim je krenuo i cijeli niz marketinških kampanja koje su sezale od svjetskih top-modela (ženskih, naravno), preko „Fix It Again Tony“ varijacija na temu, pa sve do pojavljivanja čovjeka s tigrovom krvi u venama (odnosno Charlie Sheena u polu-trijeznom stanju) na jednom reklamnom spotu.
Dakle cure i dečki iz FCA-korporacije (što kao naziv ne treba posebno pojašnjavati) vidljivo se trude iz petnih žila, kako bi svijetu objasnili da su njihovi automobili u današnje vrijeme itekako vrijedni spomena. Tome u prilog ide i najnovija FIAT-ova marketinška kampanja koja kroz model 500X kreće u smjeru tolerancije među spolovima.
Naime, kako se uskoro u Detroitu održava „Motor City Pride“ parada, te kako dotična podrazumijeva minimalno tristotinjak istospolnih parova koji će marširati uzduž i poprijeko najnasilnijeg grada u Americi, ekipa iz FIAT-a se dosjetila kako bi im u tom paradiranju mogli pomoći. Uglavnom, tako je stvoren FIAT 500X „Rainbow“ koji zapravo nije ništa drugo nego najobičniji 500X koji na sebi ima nekoliko naljepnica u duginim bojama koje iz nekog razloga umjesto orijentacije prema spektru boja imaju onu koja podrazumijeva gay-parove oba spola.
Dugine boje i „hashtag“ #FIATPRIDE sastavni su dio ovog tematski (i homoseksualno) nastrojenog FIAT-ovog modela, koji će u nekoliko primjeraka u stopu pratiti paradu u Detroitu. Samim time je FIAT po četvrti puta (s obzirom na suradnju s organizatorima ovog skupa) odlučio podići prašinu i u jednom danu „odraditi“ ogromnu marketinšku kampanju, te biti viđen pred velikim brojem ljudi. To je naravno veliki projekt, a i pohvalna inicijativa, jer ne samo da FIAT s ovim iskorakom podržava jednu takvu manifestaciju, već je korporacija FCA usko vezana uz neke zakone vezane uz istospolne zajednice, te sprječavanje diskriminacije nad pripadnicima gay-populacije u Americi.
Uglavnom, kada se sve zbroji i oduzme, FIAT će ovom kampanjom i inicijativom zasigurno pridobiti srca nekih od sudionika ovog ovećeg gay-skupa, što je usprkos činjenici da se zapravo radi o marketinškom triku zapravo izuzetno pohvalno.
Sreća je samo u tome što FIAT-ovim zastupnicima u našim krajevima nije ovakvog što palo napamet, jer vjerujem da bi se ubrzo nakon neke takve inicijative dogodio krš i lom, te bi pojedini FIAT-ovi modeli bili kamenovani na cesti.
I ne samo to, već vjerujem da bi se uskoro (i opet) održao neki referendum u sklopu kojeg bi se na „kulturan“ način pokušalo objasniti ljudima koji svoje živote žive „drugačije“ (ili „alternativno“, što je pak još gori izraz) da je bolje da se isele iz Hrvatske. Na taj bi način izgubili i još pokojeg državljana (ili državljanku), a i sam referendum bi nas zajedno s kamenovanim automobilima (i najvjerojatnije vlasnicima tih „pederskih“ automobila) državni proračun još jače zavio u crninu.
Stoga neka samo FIAT 500X Rainbow ostane u Americi. Tamo je barem siguran od malodušnih ljudi koji nemaju pametnijeg posla, nego mrziti sve koji nemaju iste svjetonazore.