Je li svijetu potreban novi Clio R.S.?
U Renaultu se očito pitaju istu stvar.
…ili možda ipak ne…
Renault Clio – automobil koji ne samo da je naslijedio legendarnu „peticu“, već je iz generacije u generaciju sve više nalik pravom sportskom automobilu.
Prva generacija ovog malog automobila u svojim je najluđim varijacijama na temu kombinirala brojke i slova poput 16V i Williams, te je malo-pomalo grabila svoju poziciju na tronu najpoželjnijih „hot hatchback“ automobila tog vremena. Samim time je već tada utabana staza za neke nove klince i nove generacije ove male gradske jurilice.
Realno gledano, Clio „dvojka“ s oznakom „Sport“ imao je volan koji je zbog svog poprilično polegnutog položaja mnogima bio nalik invalidskom pomagalu, a ovjes je odavao dojam četiri fiksne grede zavarene za šasiju, ali 172 (odnosno 182) konja i karakter male gradske jurilice učinili su ga globalnim fenomenom. Reklo bi se i zasluženo, jer ovaj mali Renault nije prestajao očaravati – pogotovo ako ste kojim slučajem imali vozačku dozvolu početkom devedesetih godina prošlog stoljeća.
Uglavnom, Clio je u današnje vrijeme jedan od najprodavanijih malih automobila, pa zato i ne čudi da se usprkos odgađanjima i nagađanjima dan „R.S“ bliži.
Otkad se Renault ponovno vratio u svijet Formule 1, dotični je najluđi oktanski spektakl na svijetu prvenstveno poslužio za razvijanje nekih novih tehnologija. Dotične su tehnologije i sam pristup cijeloj priči poslužile i u „civilnom“ svijetu u sklopu kojeg su u svojim najjačim izvedenicama profitirali modeli Mégane i Clio. Sve to skupa označilo je i novu eru za sada već četiri desetljeća star odjel Renault Sport, te je time Renault etabliran kao jedan od najinventivnijih i brzini najposvećenijih proizvođača automobila na svijetu.
No cijela ta priča (pogotovo u posljednje vrijeme) ima i onu drugu (da ne kažem gluplju ili jadniju) stranu, a ta se zove marketing.
Naime, otkad se Renault povratio u svijet Formule 1, odjel marketinga konstantno tupi jednu te istu priču i svako toliko kroz reference usmjerene prema Formuli 1 reklamira svoje cestovne automobile.
OK, ako ćemo biti realni i tolerantni, jednim dijelom to čak donekle i ima smisla, jer Clio i Mégane u svojim sportskim izvedenicama doista već godinama ispadaju pravim malim gradskim bolidima, ali konstantno se pozivati na Formulu 1 i kroz tu priču reklamirati čak i najjadnije modele nekako baš i nema smisla.
I upravo zato mi je praktički nemoguće neku od reklama za Renault shvatiti ozbiljno, a u posljednje vrijeme se znam sprdati i s pokojim modelom. Dakle kontra-efekt je postignut.
Posljednja u nizu reklama vezanih uz Renault Clio nije ništa drugačija. Možda jest humoristična na svoj način i nekima će vjerojatno biti zabavna. No s obzirom na opetovano maltretiranje s Formulom 1 (u sklopu koje Renault u posljednje vrijeme baš i ne briljira) i postavljanje retoričkog pitanja onako „između redova“ moram priznati da nisam fasciniran.
U pravilu je skoro nemoguće da se aktualni Clio ne pojavi u svojoj nabildanoj verziji (odnosno Sport, RS ili kako već dotična bila nazvana), jer bi štovatelji Renaulta na takvu odluku vjerojatno održali demonstracije ispred zgrade uprave. Dapače, znam neke koji bi se zbog takvih „crnih vijesti“ istog momenta iz protesta okupili, popunili šesnaest Traffica i u poprilično eteričnom stanju zaputili u Francusku s bakljama, trulim jajima i povrćem, te uzvikivali uvredljive parole pred generalštabom Renaulta – sve do dolaska policije. No to je već jedna sasvim druga priča oko koje ne treba ulaziti u detalje, jer je već i vrapcima na granama jasno da će novi Clio RS kad-tad izaći na tržište.
Stoga se vraćam reklami…
Kako nikome ne bih kvario tih minutu i kusur zabave, naravno da neću navoditi scenarij, već je dovoljno reći kako je reklama zapravo zabavna. Glavni lik je smiješan, a još uvijek konceptni Clio (portretiran u sklopu reklame) izgleda odlično. Cura udobno uvaljena u suvozačko sjedalo također izgleda sasvim pristojno, pa ni u tom dijelu priče nema zamjerki.
Zapravo vjerujem da bih inače bez problema mogao uživati u jednom poprilično humorističnom pristupu reklamiranja ovog Clija, ali jednostavno ne mogu iz glave izbaciti sve te poveznice s Formulom 1 od kojih se Renault ni u ovom slučaju nije odmaknuo ni pedlja.
Samim time se prisjećam svih striktnih navoda zbog kojih su pojedini pripadnici sekte Renault podemonili do kraja, a onda mi napamet padne i posljednja u nizu najava iz Renaulta koja u isti koš trpa njihov transportni program i Formulu 1.
Dakle apsolutno krivim Renaultov odjel marketinga što mi je uskratio uživanje u jednoj sasvim pristojnoj reklami, te se nadam da će kad-tad prestati musti taj oktanski svijet poput davno presušene krave – tim više što u priči oko Renaultove Sport-divizije uz samo postojanje RS-modela jedini pravi naglasak treba biti na konjima.