Ferrari 250 GTO i uskrsnuće
Ne, ovo nije vjerski tekst niti kakva religiozna naricaljka. Ovo je najava za jedan od najljepših automobila koje smo ikada najavili u obliku najave. Hehe.
Ares Design – tvrtka s adresom u Modeni čiji je glavni i odgovorni čovjek isti onaj lik koji se ponio poput našeg bivšeg premijera i iza sebe ostavio dugove i tvrtku Lotus pred kolapsom. Naravno, riječ je o čovjeku pod imenom Dany Bahar i tvrtki koja svako toliko najavljuje nešto posebno i zanimljivo.
Već smo prije u sklopu tekstova objavljenih u sklopu ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila najavljivali uskrsnuće legendarne Pantere i još nekih ništa manje legendarnih automobila. Ali ovaj aktualni projekt mogao bi zasjeniti sve dosadašnje i tvrtku Ares Design staviti rame uz rame sa Singerom i nekolicinom drugih proizvođača pokretne fascinacije na četiri kotača.
Iako će se puristi i povjesničari vezani uz svijet automobila najvjerojatnije zacrveniti i dobiti infarkt, Dany Bahar sa svojom ekipom iza zatvorenih vrata svoje tvrtke planira stvoriti modernu inkarnaciju Ferrarija 250 GTO.
Da, dobro ste pročitali – najskuplji i najekskluzivniji Ferrari svih vremena trebao bi ušetati u novu eru. I to je zapravo predivna vijest. Pogotovo ako se malčice dublje zagledamo u detalje na službenim crtežima.
Novost je prvenstveno krenula iz tvrtke Ares Design, a prva je objava u svijet otisnuta od strane Robb Reporta. Navodno je jedan unikatan primjerak već naručen za nekog bogatuna iz neke (zasad) nepoznate zemlje, ali isto tako je u planu i jedna omanja serija ove moderne inkarnacije jednog od najvažnijih automobila u povijesti.
Uglavnom, ako lažu svi oni, lažemo i mi.
No nadamo se da nije riječ o bilo kakvoj obmani, jer bismo ovakav automobil stvarno rado vidjeli u stvarnosti.
Ako projekt stvarno postane stvarnost i dobije zeleno svjetlo, Ares Design planira proizvesti ograničenu seriju od nekih 10 primjeraka „novog GTO-a“. Cijena bi po primjerku trebala biti tek nešto manja od milijun eura, a sam projekt bi trebao uključivati i donorski automobil u obliku Ferrarijevih modela F12 ili 812 Superfast.
I naravno da donorski automobil ne ulazi u cijenu.
E sad… U brojkama sve to skupa znači da bi novi GTO mogao raspolagati s V12-motorom i na stražnje kotače razbacivati između 740 i 800 konja.
A to je pak sasvim dovoljno da bilo kome skrene pozornost na svoje postojanje.
„Želimo napraviti mali niz ovih automobila.“, rekao je Dany Bahar. „Mogli bismo prvi primjerak na cesti imati za manje od 12 mjeseci“, kaže čovjek u nastavku i dodaje „Po mom mišljenju, 250 GTO predstavlja najslavniji automobil koji je ikada proizveden te Sveti gral sportske orijentacije i vožnje. Možda će ljudi misliti da neki automobili moraju ostati u povijesnim knjigama, ali mi ne mislimo tako. U svakom slučaju ćemo osluškivati reakcije i prema njima planirati manju proizvodnu seriju“.
Bahar je rekao i da su skice još uvijek „radovi u tijeku“, ali dodaje i da se proporcije neće mijenjati, te da njihov klijent i vlasnik budućeg unikata trenutačno precizira detalje s dizajnerima tvrtke.
„To je moderna reinterpretacija, a ne kopija“, kaže Bahar. „Ovo je tek pokazna vježba i prikaz za sve ono što naši dizajneri mogu učiniti. Ako ćete kao projekt uzeti ikonu poput Ferrarija 250 GTO, trebate imati dobre ruke, puno mašte, poštovanje prema tradiciji i velika muda, jer će svaki potez itekako biti kritiziran. Ali usprkos svemu osobno mislim da su proporcije ovog automobila savršene“.
I možda ispada nevjerojatnim, ali mi se ovdje slažemo do posljednjeg slova.
Ovakva ideja i potez od strane tvrtke Ares Design već se sada pokazuje poprilično kontroverznom među kolekcionarima i zaljubljenicima u Ferrari. No to nikoga ne bi trebalo čuditi, jer se doista radi o Ferrarijevoj ikoni i najpoznatijem (ali i najskupljem) modelu pod znakom propetog konjića.
Kao dokaz tome vrijedi spomenuti kako upravo Ferrari 250 GTO trenutno drži titulu najskupljeg automobila na svijetu. Malobrojni primjerci se na aukcijama prodaju za vrijednosti BDP-a omanjih država, a najskuplji ikad prodao se na aukciji za 48,4 milijuna dolara.
Dakle, nije samo povijest „na tapeti“, već i aktualno stanje stvari.
A to definitivno nije mala stvar.
Uglavnom, kada se sve skupa zbroji i oduzme, Dany Bahar nakon svih svojih lopovluka i kontroverzi pred štovatelje Ferrarija i ikone zvane 250 GTO dolazi bez srama. I s ovom pomalo megalomanskom idejom najavljuje jednu od „onih“ stvari na koje se velika većina ljudi nikada ne bi odvažila.
Ako je suditi prema crtežima, reklo bi se da je riječ o ispravnom potezu, jer crteži pokazuju savršenstvo na četiri kotača. No vrlo bi se lako moglo dogoditi da cijeli projekt ispadne tek jednom velikom pljuskom usred lica za sve one kojima je Ferrari 250 GTO oduvijek bio više od automobila.
A to nikako ne bi bilo dobro – ni za tvrtku Ares Design, ni za njihovog vođu, ali ni za ostatak svijeta automobila u kojem ovakvih projekata itekako nedostaje.
A što vi mislite?

















