De Tomaso Pantera za 21. stoljeće?!
Ako ste kojim slučajem zaljubljenici u slavne sportske automobile, onda ste vjerojatno poput mene na ovaj naslov počeli nekontrolirano sliniti. No prije nego dehidrirate, recimo da ovo najavljeno oživljavanje jednog od najposebnijih sportskih automobila svih vremena ima jedan problem – i to veliki.
Jeste li ikada čuli za tvrtku ARES Design?
Niste?
Nema problema – zato smo mi tu da vam spomenemo o kakvoj se tvrtki radi.
ARES Design je malena tvrtka posvećena posebnostima iz svijeta automobila. Nalazi se u Modeni (a gdje bi drugdje), te se tijekom posljednjih godina nikako ne može dogovoriti sama sa sobom oko forme, portfelja i orijentacije na tržištu.
Jedan od glavnih ljudi ove tvrtke je Mihai Panaitescu – dizajner koji je svoj zanat kalio u kineskom ogranku slavnog studija Pininfarina, zatim u Hondi, Toyoti i BMW-u. Riječ je o perspektivnom dizajneru koji je tijekom posljednjih godina sa svojim konceptualnim radovima i dizajnima osvajao stipendije od Peugeota i Fiata. Dakle, radi se o imenu ispred kojeg u domeni dizajna automobila stoji jedna iznimno svijetla budućnost.
G. Panaitescu je u tvrtku ARES Design praktički od samog početka i njegovi su radovi u automobile poput Bentleyevog modela Mulsanne, Mercedesovog modela Vito, Rolls-Roycea Wraith i legendarne Mercedesove G-klase udahnule novi život. Time je tvrtka ARES Design zapravo usporediva s Bentleyevim Mullinerom, Q-odjelom Aston Martina, te s još nekim tvrtkama i ograncima kojima je „posebnije od posebnog“ praktički službeni slogan.
No istovremeno se radi o tvrtki koja ima daleko veće apetite od pukog preslagivanja i dorađivanja luksuznih automobila, pa se ovih dana pojavila interesantna vijest u sklopu koje ova tvrtka uskoro na scenu izlazi s oživljavanjem povijesti.
Automobil koji se nalazi u fokusu priče ni manje je ni više, nego legendarni De Tomaso Pantera – automobil koji je zbog poveznica s Fordom doživljavao kvarove, spontana samozapaljenja i slično, te čiji je jedan primjerak (u vlasništvu Sylvestera Stallonea) bio upucan ispred kuće.
No usprkos svemu tome, Pantera je jedan od „onih automobila“ koje ljudi obožavaju ili mrze, pa je ovu vijest nemoguće klasificirati nikako drugačije, nego sretnom i veselom.
Tijekom godina je De Tomaso Pantera često bio automobil oko kojeg su mnoge tvrtke itekako lomile koplja i zube. Od nekih prerađenih varijacija na temu poput slavne „resto-mod“ Pantere pod nazivom ADRNLN, te s potpisom RingBrothersa, preko inih drugih manje ili više poznatih projekata baziranih na ovom čudu iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća, povijest ovog modela i dan-danas je aktualna.
Čak je i BMW svojevremeno nešto prtljao s pravima i patentima, te se očekivalo da bi se Pantera zajedno s tvrtkom De Tomaso ponovno mogla aktualizirati. No oko tih najava već godinama nitko ništa ne priča, pa je za pretpostaviti kako su jednostavno propale ili pak (kako to u svijetu automobila često biva) završile u nečijoj zaključanoj ladici.
Stoga doista veseli da se jedna relativno novopečena tvrtka odlučila pozabaviti s ovim legendarnim automobilom.
No u cijeloj priči ipak postoji jedan poprilično velik kamen spoticanja, odnosno laički rečeno problem…
Naime, iako tvrtka ARES Design već tri godine zaredom zapošljava nekolicinu doista iznimnih ljudi, glavni problem je sveden na vlasnika tvrtke. Dotični je gospodin Dany Bahar u ovom momentu na čelu tvrtke ARES Design, ali njegova ga prijašnja radna mjesta opisuju puno bolje nego njegov aktualni angažman na čelu ove male tvrtke.
Većini je štovatelja svijeta automobila g. Bahar poznatiji kao osoba na čelu Lotusa, u kojem je s mjesta glavne i odgovorne osobe te slavne marke odletio nakon što je DRB-HICOM kao vlasnik tvrtke primijetio zaduženja od nekih 270 milijuna funti. Tada je g. Bahar instantno suspendiran s funkcije, te je protiv njega podnesena optužnica u kojoj je navedeno kako je dobar dio Lotusovih novaca potrošio na sebe.
Naravno da je u početku sve bilo divno i krasno, te je g. Bahar kao perspektivan manager obećavao brda i doline. Odjednom se od njegove strane pokrenula lavina najava oko oživljavanja modela Elite, Eclat, Esprit i sličnih, ali je ubrzo sve to skupa palo u vodu i Lotus je (po tko zna koji puta) bankrotirao.
Uglavnom ne bih ponovno ulazio u povijest i osvrtao se na bivšeg glavonju ispred tvrtke Lotus, ali se jednostavno ne mogu oteti dojmu propadanja (i) ove trenutno aktualne ideje zbog mogućnosti malverzacija i pronevjere financijskih sredstava od strane g. Bahara.
Čak se ponekad i pitam je li striček Dany naše gore list, kad su mu „lijeva ruka – desni džep“ fore toliko prirasle srcu…
No ajmo se na trenutak praviti da nemamo pojma tko je Dany Bahar, te citirati njegove riječi s kojima potvrđuje ovu nazivno briljantnu ideju oživljavanja Pantere u 2018. godini…
G. Bahar kaže: „Započeli smo s radom tvrtke prije tri godine i otpočeli jednu sasvim novu eru personalizacije pojedinih automobila prema željama kupaca. Do sada smo zadovoljili preko dvije stotine klijenata i njihovim automobilima podarili ekskluzivne interijere, karoserijske komponente, dizajnerska rješenja i povećanje performansi. Naš novi proizvodni pogon u Modeni daje nam mogućnost širenja poslovanja, te uzdizanja iznad dosadašnjih usluga personalizacije automobila, čime je otvoreno polje suradnje naše tvrtke s renomiranim inženjerima, umjetnicima i strastvenim ekspertima iz polja auto-industrije“. Time je zapravo potvrđeno povećanje proizvodnje i neki novi momenti unutar portfelja tvrtke, ali je u nastavku te samopohvalne trakavice spomenuti i „Project Panther“, koji je prema riječima g. Bahara sigurna stvar.
Iako u ovom momentu praktički nema nikakvih detalja oko oživljavanja ove argentinsko-talijanske legende, nekolicina crteža je tu. Time je vidljiv smjer u kojem g. Panaitescu kao glavni dizajner planira ići, te je forma već sada definirana.
Naravno da će od ovih skromnih početaka do konačnog proizvoda proći još puno neprospavanih noći i milijuni će se sivih stanica podati traženju inspiracije i kreiranju detalja. No usprkos svemu tome je lijepo vidjeti da De Tomaso Pantera usprkos relativno slaboj prodaji unutar najslavnijih godina vlastitog postojanja nije potpala u ropotarnicu povijesti i u zaborav.
A sve ostalo će ionako pokazati vrijeme – osim ako g. Bahar ne pronađe načina njime manipulirati u vlastitu korist.