8 legendarnih 4-cilindričnih motora iz posljednjih 20 godina
Iako su često u sjeni motora s većim brojem cilindara, u stvarnosti su 4-cilindrični motori sasvim dovoljni čak i za automobile koji pokazuju sklonosti sportskom nastupu.
Zapravo, brojni legendarni automobili ne bi postojali da nije bilo tih motora, a ovdje su navedeni samo neki od dijamanata.
8. Honda F20C
Hondin neuništivi F20C motor koji je svojedobno pogonio S2000 konstruiran je s visokim okretajima na umu, odnosno crvenim područjem koje počinje tek na 8900 o/min.
Obujma je 1997 cm3 (ako zaokružimo na 2000 dobit ćemo odgovor na pitanje što predstavlja oznaka S2000) i naravno opremljen VTEC sustavom varijabilnog upravljanja ventilima.
7. Mitsubishi 4G63
Iako se proizvodio u različitim verzijama (SOHC s jednim bregastim vratilom i DOHC s dva bregasta vratila u glavi, zatim s turbopunjačem ili bez) i pogonio brojne automobile od Kije Optime, Hyundai Sonate i niza Mitsubishijevih vozila, najpoznatija primjena dvolitrenog 4-cilindraša je u Lancer Evolutionu u čijoj je osmoj generaciji u izvedbi FQ-400 davao 405 KS.
6. Volkswagen EA888
Benzinac s direktnim ubrizgavanjem zamijenio je 2,5-litreni motor s 5 cilindara i u svojim izvedbama obujma 1,8 i 2 litre prije svega ponudio više okretnog momenta i manju potrošnju, te veću uglađenost u radu. U Golfu R istovremeno nudi 300 KS i prosječnu potrošnju od 6,9 l/100 km uz opcijski DSG mjenjač.
5. Alfa Romeo Twin Spark
Alfini motori iz TS serije podrazumijevaju četiri redna cilindra, dvije bregaste osovine i obujam koji seže od 1,4 do 2 litre. Oznaka TS stoji za Twin Spark i označava korištenje dvije svjećice po cilindru, što je ideja zamišljena kako bi se poboljšala učinkovitost izgaranja, no u Alfi nisu vidjeli potencijal u daljnjem razvijanju tehnologije pa su ove motore zamijenili JTS motorima s direktnim ubrizgavanjem.
4. Subaru EJ25
Ne možemo spomenuti 4-cilindrični motor iz Evolutiona, a da se ne dotaknemo Subaruovog atipičnog boksera. Takozvana EJ serija dolazi sa zapremninom od 1,5 do 2,5 litre, no unatoč prednostima karakterističnim za bokser motore, EJ257 koji pogoni Imprezu WRX STi od 2005. godine do danas dosegao je svoj puni potencijal, kažu sami inženjeri. U novom modelu nudi 305 KS, ali i potrošnju kojom se ne može boriti protiv modernije konkurencije.
3. Volvo B230FT
4-cilindrični Volvov motor obujma 2,3 litre u FT verziji s turbopunjačem pripada Redblock familiji motora i u najjačoj je verziji davao 190 KS. Dio je formule zbog koje su Volvovi automobili iz kasnih 80-ih i ranih 90-ih dobili reputaciju iznimno izdržljivih i pouzdanih automobila.
2. Nissan SR20DET
Pouzdan, jeftin za održavanje i pun potencijala za dorađivanje, ovaj je Nissanov motor s dvije bregaste osovine, dvije litre obujma i turbopunjačem pogonio neke legendarne sportske automobile kao što su 200SX i Silvia i postao je miljenik tunera.
1. Toyota 3S-GE
3S-GE atmosferski motor obujma dvije litre nastao je kao plod suradnje Toyote i Yamahe i u svojih je pet generacija pogonio Toyotu Celicu, MR2, RAV4 i Altezzu, koju mi poznajemo kao Lexus IS. Peta generacija, ujedno i najsnažnija, predstavljena je 1998. godine i bila je rezervirana isključivo za Altezzu RS200 u kojoj je razvijala 207 KS pri 7600 o/min.