Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše D.P. 11.12.2023

8 legendarnih 4-cilindričnih motora iz posljednjih 20 godina

Iako su često u sjeni motora s većim brojem cilindara, u stvarnosti su 4-cilindrični motori sasvim dovoljni čak i za automobile koji pokazuju sklonosti sportskom nastupu.

Zapravo, brojni legendarni automobili ne bi postojali da nije bilo tih motora, a ovdje su navedeni samo neki od dijamanata.

8. Honda F20C

Honda F20C
Honda F20C
foto: Hooniverse

Hondin neuništivi F20C motor koji je svojedobno pogonio S2000 konstruiran je s visokim okretajima na umu, odnosno crvenim područjem koje počinje tek na 8900 o/min.

Obujma je 1997 cm3 (ako zaokružimo na 2000 dobit ćemo odgovor na pitanje što predstavlja oznaka S2000) i naravno opremljen VTEC sustavom varijabilnog upravljanja ventilima.

7. Mitsubishi 4G63

Mitsubishi 4G63
Mitsubishi 4G63
foto: Wikipedia

Iako se proizvodio u različitim verzijama (SOHC s jednim bregastim vratilom i DOHC s dva bregasta vratila u glavi, zatim s turbopunjačem ili bez) i pogonio brojne automobile od Kije Optime, Hyundai Sonate i niza Mitsubishijevih vozila, najpoznatija primjena dvolitrenog 4-cilindraša je u Lancer Evolutionu u čijoj je osmoj generaciji u izvedbi FQ-400 davao 405 KS.

6. Volkswagen EA888

Volkswagen EA888
Volkswagen EA888
foto: Volkswagen

Benzinac s direktnim ubrizgavanjem zamijenio je 2,5-litreni motor s 5 cilindara i u svojim izvedbama obujma 1,8 i 2 litre prije svega ponudio više okretnog momenta i manju potrošnju, te veću uglađenost u radu. U Golfu R istovremeno nudi 300 KS i prosječnu potrošnju od 6,9 l/100 km uz opcijski DSG mjenjač.

5. Alfa Romeo Twin Spark

Alfa Romeo Twin Spark
Alfa Romeo Twin Spark
foto: Wikipedia

Alfini motori iz TS serije podrazumijevaju četiri redna cilindra, dvije bregaste osovine i obujam koji seže od 1,4 do 2 litre. Oznaka TS stoji za Twin Spark i označava korištenje dvije svjećice po cilindru, što je ideja zamišljena kako bi se poboljšala učinkovitost izgaranja, no u Alfi nisu vidjeli potencijal u daljnjem razvijanju tehnologije pa su ove motore zamijenili JTS motorima s direktnim ubrizgavanjem.

4. Subaru EJ25

Subaru EJ25
Subaru EJ25
foto: Motor Trend

Ne možemo spomenuti 4-cilindrični motor iz Evolutiona, a da se ne dotaknemo Subaruovog atipičnog boksera. Takozvana EJ serija dolazi sa zapremninom od 1,5 do 2,5 litre, no unatoč prednostima karakterističnim za bokser motore, EJ257 koji pogoni Imprezu WRX STi od 2005. godine do danas dosegao je svoj puni potencijal, kažu sami inženjeri. U novom modelu nudi 305 KS, ali i potrošnju kojom se ne može boriti protiv modernije konkurencije.

3. Volvo B230FT

Volvo B234 (bez turba)
Volvo B234 (bez turba)
foto: Australian National University

4-cilindrični Volvov motor obujma 2,3 litre u FT verziji s turbopunjačem pripada Redblock familiji motora i u najjačoj je verziji davao 190 KS. Dio je formule zbog koje su Volvovi automobili iz kasnih 80-ih i ranih 90-ih dobili reputaciju iznimno izdržljivih i pouzdanih automobila.

2. Nissan SR20DET

Nissan SR20DET
Nissan SR20DET
foto: PhotoBucket

Pouzdan, jeftin za održavanje i pun potencijala za dorađivanje, ovaj je Nissanov motor s dvije bregaste osovine, dvije litre obujma i turbopunjačem pogonio neke legendarne sportske automobile kao što su 200SX i Silvia i postao je miljenik tunera.

1. Toyota 3S-GE

Toyota 3S-GE
Toyota 3S-GE
foto: Wikipedia

3S-GE atmosferski motor obujma dvije litre nastao je kao plod suradnje Toyote i Yamahe i u svojih je pet generacija pogonio Toyotu Celicu, MR2, RAV4 i Altezzu, koju mi poznajemo kao Lexus IS. Peta generacija, ujedno i najsnažnija, predstavljena je 1998. godine i bila je rezervirana isključivo za Altezzu RS200 u kojoj je razvijala 207 KS pri 7600 o/min.

Podijeli s frendovima!

D.P.
U jednakoj mjeri zainteresiran za McLaren F1 i Teslu Model X, dvije krajnosti koje auto-industriju čine nepresušnim izvorom zanimljivosti.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana