Top 10 originalnih kotača – 2. dio
U uvodu odbrojavanja od 10. mjesta već je sve rečeno, pa je možda najbolje samo nastaviti…
Ako ste propustili uvod, tj. prvi dio liste top 10 originalnih kotača, objavljen je jučer, pa ga nije teško pronaći.
05. Pontiac Firebird Trans Am – Cragar
E sad će mnogi reći „eto na… Lik je zaljubljen u taj auto, pa ga veliča svakom mogućom prigodom“. No usprkos činjenici da svoj Trans Am i dalje jako želim gledati na parkingu ispred zgrade, to baš i nije tako.
Naime, izuzev činjenice da su sa „Snowflake“ dezenom u Pontiacu pomalo zastranili te da se dan-danas ni najvećim specijalcima koji o Firebirdu znaju sve živo i neživo, dotične felge u nekim segmentima nikako nisu jasne.
Ono što se zna jest činjenica da je „Snowflake“ dizajn predstavljen 1977. godine. Zna se i da su se ove felge u početku na tržište nudile u dimenzijama 6×14 i 7×15 inča te u kombinaciji poliranog aluminija i boje auta na kojem su se nalazile.
1978. godine za Firebird Trans Am kreće prodaja nečeg što se naziva „WS6 Handling Package“. I u sklopu tih opcija ovjesa kod „WS6-oplemenjenih“ automobila dolaze 8×15 kotači istog dezena.
To je naravno za sve potencijalne i buduće kupce ispalo super-potezom, ali u današnje vrijeme je varijacije na temu dotičnih felgi istog dezena mnogima nemoguće razlikovati.
No kako god bilo, „pahuljice“ su za mnoge jedne od najljepših felgi svih vremena, pa ću se s time jednostavno složiti.
04. Ferrari F40 – Speedline
Usprkos činjenici da se ovaj dezen felgi veže uz manje više sve modele koji su tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća na sebi nosili prezime Ferrari, F40 je ipak bio nešto posebno. Stoga je u toj maniri i same felge nemoguće izostaviti iz takvog opisa.
Uglavnom, 8×17 i 13×17 bile su dimenzije felgi koje su u kombinaciji s 245/40 i 335/35 ZR 17 gumama koje potpisuje tvrtka Pirelli (odnosno Firelli za one kojima je takav naziv simpatičniji od malih nogu) tvorili kotače ovog impozantnog i po mnogočemu posebnog automobila.
Čvrstoća, smanjena masa u odnosu na neke druge kotače istih dimenzija i za to vrijeme svojevrstan potpis uobličen u dezen nečeg toliko „običnog“ ispali su kao savršena kombinacija. I sve je to u sklopu ove liste presudilo da se ovaj fenomenalan automobil zajedno sa svojim kotačima nađe na pri samom vrhu.
03. Mercedes-Benz SLR – AMG
Kada se tijekom 2002. godine počelo šuškati o „Sport Leicht Rennsport“ konceptu, koji su tvrtke Mercedes-Benz i McLaren predstavile u obliku nekoliko crteža, svijet automobila nije mogao ni pomisliti kako će konačni proizvod zapravo izgledati.
No već pri pojavljivanju prvih prezentacijskih fotografija samo godinu dana kasnije, bilo je jasno da je duh „srebrne strijele“ i dalje živ. Time je McLaren-Mercedes SLR zapravo i rođen.
Prelijepa srebrna karoserija fluidnim je linijama i robusnim detaljima jednostavno očaravala. Ali su mnogi štovatelji svijeta automobila među prvim detaljima primijetili upravo kotače.
Iako dezen felgi potpisuje tvrtka AMG, koja s Mercedesom već nekoliko desetljeća od pojedinih modela proizvodi apsolutnu fascinaciju na četiri kotača, nitko nikada zapravo nije spomenuo koja je tvrtka zaslužna za proizvodnju ovih felgi nalik avionskim turbinama. Tj. onih koje su se na SLR-u nalazile u dimenzijama 9 i 11,5×19 inča.
No kada se sve zbroji i oduzme, to zapravo i nije toliko bitno, koliko sama činjenica da su jednostavno prelijepe.
02. Chevrolet Corvette ZR-1 (C4) – Chevrolet
Mnogi će se složiti s tvrdnjom da Corvette do svoje šeste generacije zapravo i nije bila sportski automobil, koliko svojevrstan modni detalj za dečke s lijepim frizurama.
No za mnoge je upravo ta generacija ona posljednja koja prati tradiciju koju je Chevrolet u sklopu tog modela započeo još 1953. godine.
Iako se s time dijelom i iz vlastitog iskustva mogu složiti, ova je generacija Corvette ipak dio sage o najslavnijem američkom automobilu svih vremena, a u današnje je vrijeme među ljubiteljima tuninga i stylinga ostavila traga kroz dezene kotača koji su iz godine u godinu sve traženiji.
Naime, kotači dimenzija 8,5 i 9,5 x 17 koji su krasili Corvette ZR-1 tijekom 1989. i 1990. godine u današnje su vrijeme postale jednim od najtraženijih dezena kotača na svijetu.
Razlozi su jednostavni, jer QA-code kotači koje je Chevrolet za ovaj automobil osmislio jednostavno izgledaju odlično. I stoje kao saliveni na jako velikom broju modela automobila raznih marki.
Iako su veličine od „samo“ 17 inča, istovremeno su dovoljno široke te svojim dezenom djeluju elegantno i sportski u isto vrijeme. U poliranoj verziji kakvu je za Corvette C4 bilo moguće naručiti iz tvornice na neki način djeluju i luksuzno. I time je zaokružena priča o ovom dezenu kotača s kojim se Corvette C4 pojavljivala u svom tvorničkom izdanju.
Bilo kako bilo, četvrta generacija Corvette se u svojoj najjačoj verziji mogla pohvaliti s kotačima koji su (nažalost) nadživjeli većinu prodanih primjeraka.
01. Porsche 911 Turbo (930) – Fuchs
Ako bismo krenuli tražiti najtvrdoglaviji automobil, onda bi to bio Porsche 911 Turbo (generacije 930). Jer „Turbo-rupa“ koja je poput one crne u svemiru gutala performanse ispadala je poprilično problematičnom točko. I to samo zato što je bez puno upozorenja za volanom po izlasku iz nje taj danas poprilično vremešan automobil jednostavno poludio.
Ovjes je u originalu imao poprilično suicidalne tendencije prema vozačima. A četiri brzine koje su vozaču stajale na raspolaganju, od ovog su automobila zajednički učinile automobil kojem se prilazi sa strahopoštovanjem.
No s druge strane je Porsche 911 Turbo bio predmet fascinacije i obožavanja (najčešće) onih koji si takav automobil nikad nisu mogli priuštiti.
Za mene je ovaj automobil oduvijek predstavljao jedan od onih koje bi moja garaža snova obavezno morala sadržavati. Nekako mislim da je pojam „klasike“ u smislu 911-ice uvijek rezerviran upravo za taj automobil.
No uz čiste linije prvih generacija 911-ice i tog slavnog i pomalo ubilački-nastrojenog Turbo-kompleta, jedan od najljepših detalja svodi se na kotače koji su se na njemu nalazili.
Većini Porsche-entuzijasta dovoljno je spomenuti set kotača od 7 i 9×16 inča, no za one koji ipak nisu toliko zaljubljeni u kult 911-ice, naziv „Fuchs“ će vjerojatno objasniti o kojem se točno dezenu felgi zapravo radi.
Polirani rub i crni latičasti centar od ovih su kotača napravili legendu koja i dan-danas živi i traje te za mnoge ispada jednim od najprepoznatljivijih dezena u svijetu automobila.
Pa ako već radi ničeg drugog, onda samo radi toga ovaj dezen zaslužuje prvo mjesto na ovoj maloj top-listi najljepših tvorničkih kotača.