Vlasnici o svojim automobilima: Mazda 626 2.0i
Nećemo duljiti s uvodom: Stjepan Gmajnić iz Zagreba ponosni je vlasnik dvolitrene benzinske inačice Mazde 626. Uglavnom, slijedi nešto više o ovom relativno neprimjetnom automobilu.
Mazda Capella, odnosno 626 posljednje (šeste, odnosno GF ili GW) generacije za kupce u Europi predstavljena je 1997. godine. Ukratko se radi o jednoj od „onih“ japanskih limuzina srednje klase koji ne očaravaju performansama, no s druge strane itekako vrijede u smislu dugovječnosti i kvalitete izrade.
Usprkos nekolicini motora koji su se ugrađivali u ovaj automobil, nama je najpoznatiji onaj s četiri cilindra i dvije litre zapremine, koji raspolaže s ukupno 115 konjskih snaga.
Mazda 626 se proizvodila u tri karoserijske izvedbe, tj. u obliku automobila s četiri i pet vrata, te karavana u čijem se prtljažnom prostoru moglo igrati skrivača. Nivoa opreme je tijekom godina proizvodnje bilo pregršt, no s obzirom na to da je 626-ica već „u startu“ dolazila sa svime što je prosječnom vozaču bilo potrebno, mislim da o popisu opreme nema potrebe pisati.
Doduše, Japanci su imali itekako velike planove za ovaj model i u smislu sportske inačice, te su tijekom 2000. godine svijetu predstavili 626 MPS (Mazda Performance Series), koja je sa svojim 2,5-litarskim KL-ZE motorom i dva Turbo-punjača raspolagala s ukupno 280 konjskih snaga. No od te se verzije praktički odustalo i prije nego je predstavljena tržištu, tako da 626 MPS zapravo ostaje konceptnim automobilom, te samim time nije vrijedna spomena.
Uglavnom, kada smo došli na ideju rubrike „vlasnika o svojim automobilima“, željeli smo domaćim kupcima polovnih automobila otprilike dočarati život s pojedinim modelima, te ih tako privući ili odbiti od kupnje. No za razliku od suhoparnih marketinških slogana i citiranja izmišljenih tvorničkih podataka, ovu smo rubriku zamislili kao vaš kutak na našem portalu, gdje će se vlasnici pojedinih automobila ispreplitati s onima koji to možda tek žele postati.
Samim time je ideja zapravo stvoriti bazu podataka baziranu na stvarnom životu, umjesto na zemlji snova u kojoj velika većina medija danas živi.
Dakle kako su iskreno predstavljanje i realna iskustva nit vodilja ove (nadam se) stalne rubrike, to je prvi prepoznao g. Stjepan Gmajnić iz Zagreba, te nam odlučio pobliže dočarati svoja iskustva s Mazdom 626 koju svakodnevno koristi. Nadam se da ćete u nastavku pronaći neku informaciju koja bi vam mogla zatrebati.
A: Predstavi se ukratko našim čitateljima…
V: Stjepan Gmajnić iz Zagreba i postojim od 1971. godine.
Po zanimanju sam automehaničar i električar, te sam trenutno zaposlen u Volvo-servisu
A: Predstavi ukratko i svoj automobil?
V: Mazda 626 2.0i (HB-verzija) iz 1998. godine s ugrađenim plinom.
2-litreni motor razvija 115 konjskih snaga.
Vlasnik sam od 12. mjeseca 2005. godine, i kada sam je kupio imala je 148,000 prijeđenih kilometara, dok danas ima 344,250.
A: Prednosti automobila koji voziš?
V: Najveća prednost je prostranost automobila.
626-ica ima veliki prtljažni prostor (odnosno „bunker“) kojem pridonose peta vrata, dok su u kabini izuzetno udobna sjedala i ima dosta mjesta.
Naravno, prednost je i ugrađeni plin s kojim su moguće velike uštede s obzirom na cijenu tog goriva i njegovu cijenu od oko 4 kn po litri.
A: Mane automobila koji voziš?
V: Mana ima nekoliko, no u pravilu sve nastaju zbog zuba vremena.
Pod manama prvenstveno podrazumijevam uljne karike zbog kojih nakon velikog broja kilometara postaje problematičan FS-motor. Tada automobil počinje dimiti prilikom prvog paljenja, pa je potrebna izmjena karika tj. polu-generalka koju sam napravio na 274000 km.
Dima naravno sad više nema.
Što se plinske instalacije tiče, ona ne utječe bitno na habanje motora ukoliko se svakih 5,000 kilometara podesi zazor ventila, tako da ni oko toga s ovim automobilom nema brige.
Inače je potrošnja ulja primjerena kilometraži, te Mazda troši oko litre ulja na 3-4000 km.
S obzirom na starost automobila, manom postaje i limarija, odnosno prvenstveno stražnji rubnjaci (koje sam nedugo zamijenio), te pojavljivanje hrđe na podvozju koju sam također sanirao prije nekog vremena.
Rubnjaci su također stradali s vremenom, pa ih je bilo potrebno zamijeniti, a nedavno sam promijenio i tvorničke amortizere, pa sad i ovjes funkcionira onako kako treba.
A: Učestali kvarovi (ukoliko ih ima)?
V: Učestalih kvarova baš i nema.
Mijenja se još samo potrošni materijal, čemu u prilog npr. ide lamela koja je u automobilu od prvog dana, te zajedno s automobilom ima 274,000 prijeđenih kilometara.
Amortizeri su također dugo odrađivali svoje, te su tek nedavno promijenjeni usprkos mojoj sve samo ne penzionerskoj vožnji.
Spomenuti dijelovi limarije ne bi trebali predstavljati problem ukoliko se automobil održava kako treba.
Dakle, pranje automobila i poliranje svake godine ne bi vam trebali biti strani pojmovi i sve bi trebalo biti u najboljem redu.
A: Tvoja ocjena (od 1-10) i preporuka potencijalnim budućim vlasnicima (od 1-10)…
V: Moja ocjena kad sam je tek kupio bila je čista desetka, no sada bi joj s obzirom na ukupno stanje i sva iskustva dao 7 bodova.
Preporuka potencijalnim vlasnicima bi bila samo da pronađu primjerak s manje od 150,000 kilometara i bit će presretni poput mene.
A: Tvoj automobil snova i zašto baš taj?
V: Ima ih puno, ali bih u ovom momentu možda najradije kupio Volvo V60.
A: Kakva (ili koja) žena bi najbolje pasala uz tvoj automobil snova?
V: Jedino moja žena.
(šteta što se ne vidi kako u ovom momentu svi odjednom imamo napadaj kašlja i čistimo grlo)
A: Automobil koji planiraš kupiti nakon ovog ?
V: Sve ovisi o financijama. Razmišljanja mi sežu od Mazde 6 iz 2007. godine, pa sve do Volva V60 iz 2010. godine.
A: Bi li ikada kupio novi automobil i zašto?
V: Naravno da bi – ukoliko bi na raspolaganju imao oko 300,000 kn viška.
A: Poruka čitateljima portala…
V: Pojma nemam što bih tu uopće napisao, no ako će čitatelji imati bilo kakvih kakva pitanja, uvijek im možete dati moju e-mail adresu, pa neka slobodno pitaju.
Eto…prvo izdanje „vlasnika o svojim automobilima“ je tu.
Automobil o kojem se radi možda nije najposebniji na svijetu, no ukoliko je cilj imati pouzdan automobil s kojim neće biti pitanja „hoćemo li stići tamo gdje idemo“, mišljenja smo da je zbog svoje kvalitete i dugovječnosti Mazda 626 apsolutno ispravan odabir. Stjepan se u svakom slučaju slaže, a mi mu se još jednom zahvaljujemo na odgovorima i fotografijama.