Zbog Dieselgate afere pate WEC i WRC!
Ah, ta Dieselgate afera. Gdje ona prođe, tu trava ne raste. Barem ako pitamo Audi i VW, jer se oni, naime, povlače iz WEC i WRC svijeta. Tako davna afera, a tako puno dalekosežnih posljedica… o čemu je ustvari riječ?
„Sve se vraća, sve se plaća“ i takve neke mudre stare izreke padaju na pamet kad se pogleda tko i što sve pati zbog ne tako recentnog Dieselgate „skandala“. Cijeli je to svojevrsni automobilski „weltschmerz“, kako se čini. Možda bi najbolje bilo da se stvori nova kovanica – VWschmerz. Inače, WRC (World Rally Championship) je krasno jedno natjecanje Međunarodne automobilističke federacije, a nije ni WEC (World Endurance Championship) ništa lošije. Nedavno su ostali bez Audija i Volkswagena. Zašto? Pa zbog novca. Točnije nedostatka istoga.
Još relativno nedavno su se bile pojavile razne glasine o tome da će Audi morati napustiti WEC natjecanje. Najsnažnija, LMP1 kategorija, i tako to. No šef Audi motorsporta dr. Wolfgang Ullrich se brzo bio požurio takvu glasinu odmah demantirati. Ipak, „džabe je krečio“, jer se nekoliko dana poslije sve zanijekano obistinilo.
Audi je na kraju potvrdio da je predviđeno povlačenje na kraju sezone 2016. g. čime bi se okončalo dugogodišnje sudjelovanje na tim utrkama izdržljivosti. Čak nakon 18 godina provedenih u WEC-u Audi odlazi i valjda se onda okreće nekim novim izazovima. Kad se sve sumira, tijekom tog slavnog osamnaestogodišnjeg razdoblja Audi je osvojio čak 13 pobjeda na 24 sata Le Mansa, a s tehničke strane Audi je prvi tim koji je uspio pobijediti s bolidom kojeg pogoni turbo benzinski agregat s direktnim ubrizgavanjem (2001 Audi R8 TFSI), a kasnije i s turbo dizel agregatom (2006 Audi R10 TDI). Nakon toga je imao pobjedu i s hibridnim pogonom (2012 Audi R18 e-tron quattro).
Konkretni razlog povlačenja Audija iz WEC univerzuma nije službeno potvrđen, ali sigurno je da postoji više razloga i da je jedan od njih vrlo vjerojatan. Audi kao član Volkswagen diva isto mora smanjiti troškove zbog dieselgatea u kojem je i sam bio umočen. Drugi eventualni razlog bi mogao onaj po pitanju slabijeg rezultata u zadnje dvije godine te isto tako izravna konkurencija Porsche ekipi (koja je isto, naravno, član VW grupacije).
Audi neće biti besposlen glede trkačkih natjecanja. Srećom pa ima još. Od predstojeće nam 2017. godine svoju će pozornost prebaciti na elektromotor, naime, nastavlja s Formulu E pustolovinama, kao i onima u DTM-u (Deutsche Tourenwagen Masters), koje mu nisu nikakva nepoznanica. Odlaskom Audija iz WEC-a, ako gledamo sadašnje stanje, u spomenutoj najsnažnijoj kategoriji sljedeće sezone ostaju Porsche i Toyota.
Vijest o Audiju se nije još ohladila i probavila kako treba, kad evo već Volkswagen stiže sa sličnim vijestima. Ovaj put je u igri Svjetsko prvenstvo u reliju. Takve vijesti ne trebaju čuditi kad su logična posljedica onoga što je već puno ranije najavljeno – reorganizacije uloge u sportskim natjecanjima. A zbog čega drugoga, nego zbog štednje i crnog dieselgatea.
Volkswagenova vesela pustolovina u WRC-u je zabilježila svoj početak 2013. i to s modelom Polo R WRC. U vozačkim ulogama se se našli Sebastian Ogier i Jari-Matti Latvala koji će si sad morati tražiti neku drugu ekipu. U čak četiri sezone Volkswagen je bio ostvario stopostotni rezultat s 4 konstruktorske i vozačke titule prvaka.
Frank Welsch, član Volkswagen odbora za razvoj, je na tu temu rekao pokoju. O tome kako ih čekaju „ogromni izazovi“ i „usmjeravanje tehnologije za budućnost širenjem programa elektrifikacije“. Eto, time je valjda završena ta priča.