U čemu to Porsche i Audi udružuju snage?
Porsche i Audi su objavili da zajedno marljivo surađuju na zajedničkoj platformi i modulima raznih komponenti. Hoće li Dieselgate trakavicom izazvano stezanje remena imati utjecaja na sličnost budućih modela?
U Volkswagen koncernu su dvije kompanije, Porsche i Audi, objavile da surađuju na razvoju i izradi zajedničke platforme. I to E platforme, koja može biti korištena u nadolazeće doba koje odlikuje sve veća težnja za elektrifikacijom automobila. Eksplicitni detalji i podaci o navedenoj suradnji tek će ubuduće morati biti predstavljeni u javnosti, ali zasad se zna da dotična dva njemačka snagatora izjavljuju kako njihovo partnerstvo može trajati do 2025. godine te da zajedno s tom suradnjom oko arhitekture budućih modela također razvijaju i dijelove te module različitih komponenti.
Porsche i Audi su surađivali i prije, no ta suradnja će sada imati priliku postati još ozbiljnija. I električnija. I autonomnija. Da, uz svu silu zajedničkih planova, fokus je na budućem autonomnom električnom automobilu. Preočigledno je da Volkswagen grupa želi minimizirati troškove što je više moguće, jer je afera Dieselgate afera uzela (i još uzima) ne samo ugleda, nego i dobrog starog novca iz blagajne, tako da su svakojake uštede nužne i potrebne. Da to nije samo isprazna floskula svjedoči tome preko deset interdisciplinarnih timova koji mukotrpno smišljaju mogućnosti za podjele troškova.
Na prvi glas tih suradničkih vijesti su se, vjerojatno, mnogi zapitali kako će to sve izgledati po pitanjima identiteta dviju gigantskih imena. Čak štoviše, vrlo vjerojatno – čim su Porsche i Audi čelnici počeli s razuvjeravajućim tonovima u javnosti. Razuvjeravanje u smjeru da odagnaju primisli da će različiti identiteti blijediti i modeli gubiti na osobnosti. Izvršni direktor Porschea, Oliver Blume, je zato rekao da će „Porsche uvijek biti Porsche“ i da će se surađivati kad god im se za to ukaže dobra prilika, ali istovremeno da će itekako biti pažljivi u održavanju razlika između svojih brandova. Također je rečeno, isto od strane Blumea, da zajedno ta dva imena mogu napraviti brži napredak u utrci za mobilnost u budućnosti. Združenim snagama će kompanije preuzeti sve prednosti buduće kombinirane sinergije i ekspertize koju obje strane mogu ponuditi.
Nije ni izvršni direktor Audija, Rupert Stadler, ostao dužan za komentar. Navedeno partnerstvo je opisao kao najbolje rješenje za njih i istovremeno najbolju ponudu koja će moći biti predložena mušterijama. Win-win situacija, znači, ako pitate Stadlera. Inače, navedenom menadžeru nisu strana ni e-priznanja za osobu godine zbog električnih nastojanja i planova.
Uz sve to, ostaje na vremenu da nam kaže kako se u spomenutu suradnju uklapa ona Porscheova platforma na kojoj počiva Mission E koji je predstavljen još u Frankfurtu 2015. godine. Podsjetimo, navedeni koncept bi svoju proizvodnu inačicu trebao vidjeti do 2020. godine, a odlikovat će se sa 600 KS, 3.5 sekundi potrebnih do 100 km/h te autonomijom od 500 km. Od tih raskalašenih brojki ne smijemo zaboraviti ni na obećanje da će automobil biti napunjen za 15 min. Kao što vidimo, kad se želi ponuditi odgovor na agresivnu Teslu – nema labavo.