Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Hoće li Audi A8 uspijeti skinuti S klasu s trona?

Nakon što je Mercedes objavio nekoliko detalja vezanih uz redizajn S klase, BMW najavio specijalnu inačicu serije 7, nije dugo trebalo da se oglasi i Audi. Može li A8 zaista ugroziti dominirajuću poziciju S klase?

Hoće li A8 ugroziti S klasu?

Iako nema tako dugačku tradiciju proizvodnje u usporedbi s S klasom iz Mercedesa, Audi A8 definitivno grabi velikim koracima prema sve većem udjelu na tržištu. Napori dizajnera i inženjera bi napokon mogli uroditi plodom jer na tržište uskoro dolazi nova generacija A8 koja obiluje tehnološkim inovacijama baš poput njegovog najljućeg konkurenta. Ono što je posebno atraktivno i što bi posebno moglo privući kupce je navodna vijest kako bi nova generacija A8 mogla zaživjeti i u kupe izdanju! Kako bi stvar bila još bolja pojavile su se i prve slike koncepta koje izgledaju i više nego fantastično.

Kupe koncept

Ono što je posebno zanimljivo je činjenica kako će novi A8 imati treći stupanj autonomije za razliku od S klase iz Mercedesa kojoj je dodijeljen drugi stupanj. Što to zapravo znači? Vozač neće morati uopće pratiti situaciju na cesti već će se moći okrenuti obavljanju nekih drugih zadataka. Iako svakom istinskom entuzijastu to ne pada na pamet ni pod razno jer kakva je čar imati auto koji vozi vozača umjesto da vozač vozi njega? Međutim, vozač će i dalje morati s vremena na vrijeme obratiti pozornost na cestu  i eventualno intervenirati kad će to autonomni sustav od njega zatražiti.

Interijer

Kako bi vozač mogao bezbrižno krstariti, zapravo kako bi A8 mogao slobodno voziti prometnicom, brine se pet radara i kamera koje skeniraju okolinu vozila i na temelju dobivenih rezultata istim upravljaju. Ovakva tehnologija je izravno napala ionako žestoku konkurenciju koja ulaže enormne napore u razvoj autonomnih sustava. Međutim, priči ovdje nije kraj. Audi je odlučio novu generaciju A8 polako ali sigurno pripremati za sveopću elektrifikaciju i u njega ugradio elektromotor koji preuzima pogon na dijelovima ceste gdje je to moguće. Međutim, srce Audija je i dalje dobri stari 6-cilindraš u izvedbi zapremnine 3.0 litara kod TSFI izvedbe te 3.0 litre kod TDI verzije. Audi je već sada najavio kako će u ponudi, uz navedene, biti i nešto veći 8-cilindraši u dizelskoj i benzinskoj izvedbi te W12 agregat zapremnine 6.0 litre koji će pogoniti specijalnu verziju A8.

Kad je u pitanju interijer, dizajneri su se ovog puta zaista potrudili i ispeglali linije što je rezultiralo znatno čišćim i jednostavnijim dizajnom. Ono što posebno upada u oko je ekran osjetljiv na dodir veličine 10.1 inča te posebni, prenosivi, veličine 8.6 inča pomoću kojeg se upravlja nekim sustavima. Zanimljiva je i činjenica kako će putnicima na stražnjem sjedištu na raspolaganju biti masažer za stopala.

Eksterijer je tipičan za Audi. U odnosu na prošlu generaciju, nova dolazi s nešto agresivnijim i mišićavijim izgledom, a linije raspoređene uzduž eksterijera daju dojam kako se radi o nešto dužem modelu no što on zaista jest. Ono što je još zanimljivo je i  to kako je nova generacija uža u odnosu na staru te kako će, a kao što je bilo rečeno na početku teksta, A8 vrlo vjerojatno ugledati svjetlo dana u obliku kupea.

Cijena? Prve informacije govore kako će kretati oko 90.000 eura što će, naravno, ovisiti i o paketu opreme, odnosno o motoru koji kupac izabere. Tržište automobila je očito živnulo i proizvođači su krenuli u napad svime što raspolažu. Ovo je odlična najava koja će jesen, odnosno kraj godine učiniti zanimljivima.