Strast, luksuz, elegancija – Mercedes S klasa
Redizajniranoj S klasi iz Mercedesa gotovo da nitko nije dorastao. Zašto? Evo odgovora.
Ako postoji ijedan automobil koji će svojom pojavom privući poglede znatiželjnika onda je to definitivno S klasa iz Mercedesa. Predstavljena davne 1972. godine S klasa jedan je od najdugovječnijih ali i najpoželjnijih modela koji su ikad vozili cestama. Svoju dominantnu i gotovo nenadmašnu poziciju na tržištu može zahvaliti genijalnosti razvojnih inženjera i enormnim svotama novca koji se ulaže u razvoj nekih od najnaprednijih sustava sigurnosti i vožnje u današnjoj industriji automobila. Koliko je S klasa dominantna pokazuje i činjenica kako jedini proizvođač koji može pratiti tempo Mercedesa je BMW sa svojom serijom 7. Krenimo na stvar …
Iako je redizajnirana S klasa najavljena još u travnju kad je javnost upoznata s njenim izgledom iz Mercedesa su tek sada službeno potvrdili cijenu i opremu svoje ljepotice. Kao što je bilo i za očekivati Mercedes nije štedio ni ovog puta. Vozaču tako na raspolaganju stoji poduži popis različitih sustava za asistenciju koji vožnju nekima čini ugodnijom dok će drugi zbog njih gunđati. Ovakvi sustavi su redizajniranoj S klasi omogućili dobivanje drugog stupnja autonomije što po naški znači da vozač može bez ikakvih problema maknuti ruke s upravljača i tu i tamo baciti oko na brzinu i situaciju na cesti. Jedan od takvih sustava je i onaj koji na temelju vremenske prognoze procjenjuje mogućnost nastanka prometne nesreće i sugerira vozaču rutu koja je sigurnija i manje izložena opasnosti. Naravno to je tek početak.
Od drugi sustava posebno se ističe onaj koji analizira okolinu i trenutnu situaciju na cesti pomoću kamera postavljenih svud gdje su se mogle postaviti. Na temelju dobivenih podataka sustav može predvidjeti različite opasne situacije, a posebno one u zavojima i na križanjima.
Što se tiče ostatka novosti eksterijer je ostao više manje jednak, a promjene su se svele na tek one kozmetičke koje su doduše S klasu učinile još atraktivnijom no što je bila do sada. Međutim, ono što treba spomenuti su modificirana prednja svjetla, odnosno modificirani ispušni sustav koji su svojim izgledom zaokružili dizajnersku priču S klase.
Kad je u pitanju interijer S klasa je ostala dosljedna samoj sebi. Luksuz, elegancija i profinjenost i dalje su riječi koje najbolje opisuju ovu dizajnersku rapsodiju. Vozač za upravljačem ima dojam da sjedi u kakvom futurističkom svemirskom brodu zbog hrpe različitih prekidača i inovativnom upravljaču koji baca rukavicu BMW-u. Tijekom vožnje atmosferu će krasiti LED svjetla u čak 64 boje koje se mogu prilagoditi ovisno o želji vozača, odnosno putnika. S klasa je opremljena i beskontaktnim punjačem za pametne telefone. Ono što definitivno S klasu čini drugačijom od drugih je sustav koji se prilagođava trenutnom raspoloženju vozača, a koji uključuje različite programe ventilacije, osvjetljenja itd.
Kad je u pitanju motor, Mercedes nastavlja u revijalnom tonu. Uz snagu i performanse koje će zadovoljiti i one najzahtjevnije, novi pogonski agregat S klase odlikuje se štedljivosti i izrazito malom emisijom štetnih plinova. Međutim, u ponudi se nalazi nekoliko različitih verzija motora od kojih je najjači 4.4 litreni V8 koji razvija 600 konjskih snaga. Međutim, AMG cijelu priču gleda kroz sasvim drugi par naočala pa je tako S klasa u njegovoj najjačoj verziji opremljena V12 bi-turbo zapremnine 6.0 litara koji razvija 620 KS pri okretnom momentu od, pazite sada, 1000 Nm.
Na kraju cijena. Luksuz ima cijenu, a kad je u pitanju Mercedes osnovna S klasa košta 84.000 eura dok najopremljenija i najjača verzija u režiji AMG-a ima cijenu od gotovo 209.000 eura.