Tko je tko u ovogodišnjoj Formuli 1!?
Lights out and away we go! Napokon kreće i nova sezona Formule 1.

Posljednjih mjesec dana svjedočimo već uhodanom uvodu u sezonu u obliku predstavljanja bolida, predsezonskih testiranja te početka prikazivanja Netflixove Drive to survive. No dok je 2022. godina bila najavljivana kao “nova era Formule 1” zbog velikih promjena pravila i novih dizajna bolida, aktualna sezona trebala je biti samo nastavak te već započete priče. Za nova uzbuđenja neplanirano su se pobrinule izmjene unutar timova. U odnosu na prošlu sezonu samo su dva tima zadržala postojeće vozače i voditelje timova. Pa pogledajmo tko je tko u novoj postavi Formule 1.
Odlazak Mattie Binotta
Dvije od tri najbolje momčadi zadnjih par sezona, Mercedes i Red Bull, odlučile su i u 2023. godinu ući u istom sastavu. No na čelu Ferrarija već se neko vrijeme zazivaju promjene, a sve je kulminiralo prošle sezone kada se činilo da Ferrari napokon ima konkurentan bolid i vozače te priliku za ponovno osvajanje naslova. Sezonu su završili na solidnom drugom mjestu, ali tome je kumovao cijeli niz upitnih strateških odluka i pogrešaka koje su postale predmet ismijavanja i inspirirale brojne tweetove i memeove.
I dok je nefanove Ferrarija cijela situacija čak i zabavila, bilo je očito da je vrijeme za promjene. Mattia Binotto odstupio je s mjesta voditelja tima Ferrarija, a na njegovu poziciju došao je Frederic Vasseur, dotadašnji generalni direktor Saubera i voditelj tima Alfa Romeo Racinga.
Istovremeno je potvrđeno da će Sauber, koji je partner Alfa Romea, podijeliti voditeljske uloge ove sezone te su potpisali ugovor sa bivšim šefom McLarena, Andreasom Seidlom koji je preuzeo funkciju izvršnog direktora. Zatim je za voditelja tima za novu sezonu angažiran Alunni Bravi čime bi se trebalo rasteretiti Seidla kako bi se mogao fokusirati na širu Sauber grupu. Sa završetkom sezone 2023.godine, Alfa Romeo Racing bi se trebao povući iz Formule 1 i završiti svoje partnerstvo sa Sauberom, koji se u svijet Formule 1 vraća 2026. godine partnerstvom s Audijem.
Lančana reakcija
Odlaskom Binottija zapravo je pokrenuta lančana reakcija jer je Binottija u Ferrariju zamijenio Vasseur, kojeg je u Alfa Romeu zatim zamijenio Andreas Seidl, da bi njegovo mjesto u McLarenu popunio Andrea Stella. Stella kao voditelj tima u McLarenu je logičan nastavak njegove karijere nakon što se pridružio timu 2015. godine kao šef trkaćih operacija, nakon čega je radio kao direktor za performanse te potom i izvršni trkaći direktor.
Osim promjene voditelja tima, McLaren ove sezone predstavlja i novog vozača, 21-godišnjeg Oscara Piastria koji će zamijeniti Daniela Ricciarda. Ricciardo je odlučio ostati dio svijeta Formule 1 te se, na iznenađenje mnogih, vratio u Red Bull ali kao njihov testni vozač.

Novi uspon Williams Racinga
Vodstvo tima promijenio je i Williams, napustio ih je voditelj tima Jost Capito te tehnički direktor Francois-Xavier Demaison. Williams Racing je u proteklih nekoliko godina krenuo u proces transformacije u kojem je ključni trenutak bila 2020.godina kada je obitelj Williams preuzela momčad od Dorilton Capitala. Tada je Capito i preuzeo ulogu voditelja tima i Williams se donekle oporavio i počeo osvajati bodove. Na mjesto novog voditelja tima postavljen je James Vowles, dosadašnji glavni strateg Mercedesa, a od kojeg se očekuje da nastavi pa i ubrza Williamsov put prema vrhu, odnosno za početak prema sredini ljestvice i učestalijem osvajanju bodova.
Druga promjena u Williamsu je odlazak Nicolasa Latifija te će ove sezone uz Albona debitirati 22-godišnji vozač Logan Sargeant.

Ostale promjene vozača
Prethodna sezona će svakako ostati upamćena po opraštanju od Formule 1 Sebastiana Vettela, koji je svoju karijeru završio u Aston Martinu. Četverostrukog svjetskog prvaka zamijenit će dvostruki – Fernando Alonso koji u Aston Martin dolazi iz Alpinea. Njega će u Alpine zamijeniti Gasly dok će njegovo oslobođeno mjesto u AlphaTauriju zauzeti Nyck de Vries kojem je ovo također debitantska godina u Formuli 1. Na stazu se vraća i Nico Hulkenberg, prvi put od 2019. godine kao redovan vozač. Nico je u zadnjih par sezona nekoliko puta „uskakao“ kao rezervni vozač ali unatoč tome je njegov povratak za mnoge iznenađenje s obzirom na to da ove godine puni 36 godina. Hulkenbergovo mjesto u Haasu do sada je zauzimao Mick Schumacher koji će svoju F1 karijeru nastaviti kao rezervni vozač za Mercedes i McLaren.
Nakon ovakve ispremetane križaljke dolazaka, odlazaka i transfera, nova sezona više ne djeluje nimalo predvidljivo.