Audi ima novi karavan za grijeh
Ako isključimo R8, onda upravo RS4 za nas predstavlja apsolutno najpoželjniji Audijev model. A kako i ne bi, kada je riječ o karavanu…

Tijekom posljednjih mjeseci smo se itekako nagledali kako Audi svako malo testira i najavljuje novi RS4. No ovih se dana kamuflažne naljepnice skidaju, te je pred vama gotov proizvod – suludi i poremećeni crveni karavan s ljutim licem i četiri (ogromna) kotača. Uostalom, uz neke brojke koje slijede, kao potvrdu ove teze već u samom početku ovog teksta vrijedi spomenuti ubrzanje od nule do stotinu kilometara na sat koje traje tek neznatnih 4,1 sekundu. Za karavan. Hmmm…
Nekih pretjerano velikih iznenađenja zapravo i nema, jer Audi poput mnogih drugih proizvođača automobila današnjice pribjegava „trendy“ ideologiji na kakvu je njihova klijentela već odavno navikla. Stoga od svježeg lica do ažurirane tehnologije iznutra i već otprije poznatog i još malčice presloženog V6-motora s umjetnim disanjem Audi RS4 možda nije potpuno nov model, ali je u svakom slučaju svjež.
Uostalom, Audi u onim najkraćim (ili bolje rečeno uvodnim) crticama u sklopu svojih press-materijala kaže ovako:
„Još jača vizualna diferencijacija zahvaljujući novom dizajnerskom jeziku.
Snažan i učinkovit: Twin-turbo V6 s 331 kilovata, odnosno 444 konja i 600 Nm okretnog momenta (buraz – moralo se).
MMI: Novi operativni sustav i novi za RS-liniju modela specifični zasloni.“

Gledano izvana, s prednje je strane najveća razlika očito „Singleframe“ rešetka, koja je malo šira nego do sada i kao takva spada u red s ostatkom Audijeve moderne linije „unificiranog dizajnerskog jezika“, a sastoji se od strukture nalik pčelinjem saću – baš kao i ostatak dosadašnje RS-ergele. U sklopu prednjeg dijela ističu se i novi LED-farovi čiji su okviri također zatamnjeni do krajnjih granica, kako bi se uklapali s ostatkom detalja uzduž i poprijeko prednjeg dijela ovog „novog“ poremećenog karavana iz Ingolstadta.

E sad…kako niti jedan automobil danas ne dolazi bez raznoraznih floskula, takav je slučaj i „novim“ Audije RS4, za koji striček Oliver Hoffmann kao generalni direktor Audi Sport GmbH odjela kaže: „Kombiniranje dosljedne sportske aktivnosti s neograničenom svakodnevnom upotrebom nekima se može činiti nekonvencionalnom idejom, no za nas je visokoprofitabilni Avant jedan od najboljih koncepata naše 25-godišnje povijesti. Kao naš dugogodišnji bestseler, Audi RS 4 Avant značajno doprinosi uspjehu Audi Sport GmbH“. Bla…bla…bla…
Doduše, u sklopu tih se marketinških floskula čovjek može i od srca nasmijati. Pa eto i primjera (tj. citata) za to: „Audi Sport GmbH precizirao je mnoge detalje za RS4 Avant (kombinirana potrošnja goriva u l / 100 km: 9,2; kombinirana emisija CO2 u g / km: 208 (334,7 g / mi) koji je predstavljen u rujnu 2017. godine…“.

Potrošnja od 9,2 litre na 100 km?! Ma gdje, molim vas lijepo?!
Na Marsu? U Nedođiji? La-la-Landu? Ili možda u NASA-inoj anti-gravitacijskoj komori iz koje su radi testiranja potrošnje goriva s treninga protjerani astronauti?
Ja stvarno ne znam kako proizvođači automobila dolaze do ovakvih brojki, ali za 2,9-litreni Twin-Turbo V6 motor i njegovih 444 konja tvrditi da „kombinirano“ troši 9,2 litre na 100 kilometara ne zvuči samo kao muljaža i poigravanje s brojkama, već odlazi u domenu poigravanja s percepcijom i zdravim razumom, te graniči s idiotizmom.

Uostalom, „kombinirano“ na koji način? Stajanjem u garaži i ispred restorana? Spuštanjem sljemenskom i velebitskom cestom „u leru“? Stvarno je nejasno kakvim to kombiniranjem ovaj Audi troši poput upaljača, dok u stvarnom svijetu prosječni automobil troši tek mrvicu manje – i to ako se opako štedi i pazi. Stoga vrijedi zaključiti da proizvođači automobila zapravo ne žive na istoj planeti kao i mi ostali.

Što se interijera tiče, sve je manje-više kako je i bilo. No jedna velika i bitna vijest za milenijalce svodi se na novi 10,1-inčni MMI-zaslon. Dotični je (naravno) osjetljiv na dodir i zbog nadogradnje u sferama ergonomije i preglednosti, isti se malčice naginje prema vozaču. Prihvaća funkcije i prihvaća funkcije koje su se prethodno pokretale okretnim gumbom na središnjoj konzoli, tako da sada umjesto na tom poliranom gumbu vozač može bez problema ruke imati na svom pametnom telefonu. Budući da je ipak riječ o punokrvnom RS-modelu, na ekranu se mogu prikazati sve moguće i nemoguće informacije – od vitalnih podataka o vozilu, preko G sila i prolaznog vremena na nekoj stazi, pa sve do statusa na društvenim mrežama poput „Fejsića“ i „Instača“.

Dakle, novi je RS4 Avant itekako povezan sa svime i svačime – od ceste do satelita u orbiti majčice nam Zemlje. A to će pak zasigurno razveseliti buduće vlasnike ovog automobila – pogotovo u našim krajevima gdje voziti Audi samo po sebi znači uspjeh u životu.

Što se tiče opreme, ovjesa, detalja oko motora, mjenjačkog sklopa, ergonomije i tko zna čega još sve ne, bilo bi potrebno iskoristiti mali milijun kartica teksta da bi se sve to skupa obuhvatilo i navelo. Stoga naravno da neću pretipkavati informacije koje se ionako mogu pronaći na službenim internetskim stranicama proizvođača.

Umjesto toga je možda bolje sa zadovoljstvom potvrditi kako se Audi još jednom potrudio ovu pomalo poremećenu priču oko brzog karavana održati na životu. Jer ako već ništa drugo, onda je lijepo znati da se u današnjem svijetu automobila zatrovanom SUV-CUV-LAV i ostalim pripadnicima svite kastriranih terenaca i glorificiranih furgona.

Audi jako dobro zna kakvu ostavštinu iza sebe ima RS4 Avant, te na koliko posebnom mjestu u analima auto-industrije stoje prethodnici ovog današnjeg povampirenog karavana. Stoga jednim dobrim dijelom iz Ingolstadta svako malo podsjećaju na slavnu povijest i trude se svijetu oko sebe objasniti zašto ovakvi automobili i dan-danas postoje. A to je u svakom slučaju pozitivno. Čak i kada podrazumijeva cijenu od 81,400 Eura, koliko će novi RS4 koštati u Njemačkoj, kada se nakon premijernog prikazivanja svijetu po završetku finalne utrke DTM-a pokaže kroz koji dan.
Slažete li se?