Toyota zorno pokazuje da struja baš i nema smisla
Barem ne u automobilima. Jer izuzev zagađivanja uzrokovanog ekskavacijom materijala i proizvodnjom baterija, tu je i stres-faktor kod punjenja. Odnosno i dalje nedovoljna autonomija od točke „A“ do točke „B“ koju su današnji električni automobili u stanju prijeći.
Toyota Mirai… Nenormalno gadan automobil koji je u sklopu svoje prve generacije čak i elektrofile bacio na koljena. Automobil koji je od svog prvog predstavljanja otpočeo prvu pravu evolucijsku fazu za svijet automobila. I time svijetu zorno pokazao da usprkos dizajnu koji su najvjerojatnije sklepali napušeni vanzemaljci, ovaj automobil predstavlja pravu budućnost, a ne samo komercijalnu priču kojom nam legislative i proizvođači automobila već godinama mažu oči.
Dakle, prva generacija Toyotinog modela Mirai bila je ružna. I to je blago rečeno. Jer neki detalji na tom automobilu izgledaju kao da su sišli s Enterprisea koji je tek u svojoj konceptnoj fazi, dok neki drugi detalji djeluju arhaično i jadno. Ali sve to nije važno kada se u cijelu priču ubaci njena glavna okosnica. A to je utilizacija vodika.
U tom je dijelu Mirai ispao revolucijom. I prvim pravim komercijalnim istupom prema korištenju vodikovih ćelija. A to pak dokazuje i BMW koji je u zamjenu za tu genijalnu tehnologiju pristao proizvesti i pokloniti svoj model Z4 ne bi li iz njega nastala aktualna generacije Supre. Odnosno Zupre, kako je mi ovdje nazivamo zbog njenog germanskog porijekla.
Uglavnom, Toyota Mirai prihvaćena je sa zadrškom. Ali se usprkos tome prodalo sasvim dovoljno primjeraka da bi Toyota nastavila s razradom ideje i tehnologije. I tako je malo pomalo došlo do druge generacije ovog modela. I ta je uz revolucionarnu tehnologiju na tržište donijela i još uvijek futurističan, ali istovremeno i predivan dizajn.
A onda je uslijedila sva sila teorijskih i praktičnih testiranja zbog kojih je sam model prešao u svoju proizvodnu fazu. I upravo postigao konkretan rekord s kojim se niti jedan električni automobil danas ne može ni približno pohvaliti.
Naime, nova Toyota Mirai u stanju je s jednim-jedinim punjenjem spremnika vodika prijeći 623 milje ili 1,000 kilometara. I to je novi rekord iz kojeg god se kuta na to gledalo.
Putovanjem je Mirai od stanice za punjenje vodikom u pariškoj komuni Orly prešao ukupno 1,003 kilometara. Kretanje automobila namjerno je usmjereno prema javnim prometnicama na kojima postoji promet, signalizacija i sve ostalo što uz jednu prosječnu rutu dolazi. A cijela je priča odvezena unutar područja južno od Pariza te u područjima Loir-et-Cher i Indre-et-Loire.
Iz Toyote kažu da najnovija generacija modela Mirai može prijeći oko 650 kilometara u normalnim uvjetima vožnje, ali četvorica su vozača tijekom ove rekordne vožnje uspjeli su postići mnogo veći domet.
Jedan od vozača bio je čovjek po imenu Victorien Erussard, osnivač tvrtke „Energy Observer“ koja je inače Toyotin partner. Riječ je o čovjeku koji je prethodno stvorio brod s Toyotinom gorivom ćelijom. Među ostalim vozačima bili su g. James Olden, Maxime le Hir i PR menadžerica francuske podružnice Toyote, gđa. Marie Gadd.
“Nevjerojatan je izazov koji smo postigli s novom generacijom Toyote Mirai. Želio bih zahvaliti timovima Toyote iz Francuske i Toyote Europe, kao i Victorienu iz Energy Observera. Odnosno ljudima s kojima dijelimo istu viziju i iste ambicije.
Snažnim partnerstvom moći ćemo doprinijeti boljem i ekološki prihvatljivijem društvu“.
Bile su to riječi g. Franka Marottea koji inače obnaša dužnost jednog od glavnih ljudi za Toyotu u Europi.
I mi se s njime itekako slažemo. Jer Toyota Mirai već na papiru zvuči puno uvjerljivije od bilo kojeg električnog automobila. Ili pak nekog Hibrida za čiju se kupnju u današnje vrijeme diljem svijeta dobivaju poticaji.
A to je ovaj puta u praksi pokazano na najbolji mogući način. I uz nula emisijskih plinova i maksimalnu iskoristivost goriva s kojim je ovaj automobil pogonjen. A to u konačnici i jest cilj, zar ne?!