Top 10: Najbolji automobili s prednjim pogonskim kotačima. Ikad. 1. dio
Neki od nas ovdje se često sprdaju s prednjim pogonskim kotačima. Ali ako ćemo ostati u domeni realnosti, automobili s prednjim pogonskim kotačima mogu biti itekako zabavni i zanimljivi.
Pa kako bismo to i dokazali, eto i prvog dijela jedne kratke top-liste s tematikom takvih automobila.

10. Citroën Traction Avant
Iako je riječ o posljednjem mjestu na ovoj top-listi, s obzirom na godinu proizvodnje ovog automobila, to i nije loša pozicija.
Jer ovaj automobil uskoro slavi 90. obljetnicu svog postojanja, a i dalje slovi kao jedan od najboljih „prednjepogonaša“ svih vremena.
Prva generacija Tractiona na tržištu se pod jednostavnim nazivom Citroën 7 pojavila nekoliko godina prije 2. svjetskog rata. Odnosno točnije, 1934. godine.
Naziv Traction Avant stigao je nešto kasnije i riječ je o doslovnom prijevodu s francuskog jezika koji znači „prednji pogonski kotači“.
Stoga eto opet poslovično jednostavnih Francuza u akciji.
Sam automobil nije bio jak. Nije bio brz i nije bio nimalo sportske orijentacije. Ali kao svojevrsna revolucija uz smislu pogonskih kotača, bio je jednim od najudobnijih i najagilnijih automobila svog vremena.
A o dugovječnosti nema niti smisla pričati, jer se i dan-danas na cestama diljem svijeta nalazi oveći broj ovih automobila.
Pa kada se sve zajedno zbroji, podijeli i kvadrira, dobije se jedan od „onih“ automobila koje svijet nikada neće zaboraviti.
I upravo zato se kao automobil s prednjim pogonskim kotačima Citroën Traction Avant nalazi na ovoj listi.

09. Honda Prelude 4WS
Devedesete su godine prošlog stoljeća slovile kao jedna od najboljih dekada koje je svijet automobila ikada proživljavao. A Japanci su tijekom devedesetih uvelike prednjačili nad ostalima. Jer usprkos nekim vrlo estetski upitnim dizajnima, upravo su Japanci nudili najviše vozački-orijentiranih automobila.
Od sportski orijentiranih modela s potpisom Toyote, preko raznoraznih Nissana i Suzukija koji su se prodavali unutar pero-lake kategorije svijeta automobila, pa sve do Mitsubishija i Subarua koji su svoje priče pisali u prljavštini i blatu svjetskog prvenstva u Rallyju, Japanci su tijekom devedesetih godina prošlog stoljeća doslovce prolazili renesansu vlastite auto-industrije.
Jedan od najboljih automobila s početka devedesetih ispala je Honda Prelude treće generacije. I to pogotovo ona s dvolitrenim motorom i 4WS-sustavom zakretanja stražnjih kotača.
Čak je i dan-danas nevjerojatno da je ovaj japanski Coupé sa svojim dvolitrenim motorom i 150 konjskih snaga donosio ogroman osmijeh na lice svojim vlasnicima.
Jer Honda Prelude treće generacije nije pucala od snage, niti je fascinirala bilo kakvim estetskim detaljem. Ali kombinacija u kojoj se ovaj automobil pojavio na tržištu donosila je puno više nego se na papiru činilo.
Zbog toga je u vožnji ova Honda bila uvjerljivija od puno skupljih i razvikanijih marki i modela na tržištu. I još je imala genijalne „pop-up“ prednje farove koje neki od nas ovdje nikada nisu prežalili.

08. Lotus Elan
Prije nego je Lotus po tko zna koji puta prodan, odnosno prije nego je pao u ruke korejskog proizvođača pod nazivom KIA, netko se u Hethelu sjetio da bi bilo baš super probrati nekolicinu dijelova s tadašnjeg modela Esprit, skupiti motor i dijelove ovjesa s jednog od Isuzua i pokušati vratiti maleni britanski Roadster nazad na kartu.
Tako je stvoren Lotus Elan – sportski dvosjed s prelijepim dupetom, dvostrukim „pop-up“ farovima i pomalo čudnovatom linijom koja je iz nekog razloga većinom privlačila ženski rod.
Iako je pod haubom stajao Isuzuov 1,6 litarski motor s 4 cilindra i nekih 160 konja, to je bilo sasvim dovoljno da bi ovaj tek 997 kilograma težak automobil do stotke pojurio za 6,5 sekundi i nastavio ubrzavati do 220 kilometara na sat.
Doduše, taj je Elan na sebi nosio oznaku SE i snagu je djelomično dobivao iz Turbo-punjača, dok je onaj bazni Elan imao tridesetak konja manje i performansama parirao tadašnjoj generaciji Mazde MX-5. No i to je bilo sasvim dovoljno da se javnost podsjeti na ono što Britanci oduvijek rade najbolje – sportski dvosjed bez krova.
Usprkos tome je cijenu ovog automobila nemoguće anulirati, pa je upravo zbog nje Lotus Elan jako slabo prodavan. Ali ako bismo kojim slučajem ipak zanemarili cifre, može se bez problema reći kako Lotus Elan predstavlja jedan od najboljih automobila s prednjim pogonskim kotačima koji su se ikada dogodili u ponudi nekog proizvođača automobila.

07. BMC Mini Cooper S
Iako originalni Mini nikada nije bio zamišljen kao automobil zbog čijih bi performansi ljudi nekontrolirano ispuštali slinu, s vremenom je jako zorno pokazano da maleni automobil poput Minija itekako može parirati puno većim, jačim i nazivno bržim automobilima.
A kruna tog prikaza agilnosti i upravljivosti ovog malenog Britanca stigla je 1964. godine, kada je Paddy Hopkirk doslovce uništio konkurenciju u sklopu tadašnjeg Rallyja Monte Carlo.
Od tog je trenutka nadalje velik broj auto-entuzijasta sklonih utrkivanju i jurcanju prigrlila ovaj maleni automobilčić i iz njega učinila legendu koja traje i dan-danas.
Motor ovog automobila bio je sićušan i zapreminom je sezao od 850 do 1,275 kubičnih centimetara. Snaga od 65 konja za Mini Cooper S zvuči blijedo i nebitno, ali u kombinaciji s manje od 600 kilograma ukupne mase i ultra-malenom karoserijom, daje odličan omjer snage i težine.
A kada se unutar jednadžbe još ugura i ovjes koji od ovog automobila čini nešto nalik prosječnom „Go-Kart“ bolidu, postaje jasno kako je i zašto originalni Mini zaslužio status legende.
Uglavnom, iako je po gradu (čitaj: po rupama) Mini oduvijek izbijao bubrege i zube okupantima unutar njegovog interijera, u nekim bržim režimima vožnje i dan-danas stoji kao jedan od najupotrebljivijih automobila svih vremena.

06. Honda Integra Type R
Recite što god želite za ovaj automobil, ali ako ga nikada niste imali prilike provozati, potražite priliku i probajte. Jer Integra Type R i dan-danas predstavlja jedan od najčišćih i najemotivnijih sportskih automobila svih vremena.
Dizajnom je riječ o tipičnom japanskom proizvodu koji se na neki način „traži“, ali je zato u smislu performansi i tehnologije riječ o automobilu kakav nitko osim Japanaca nije bio u stanju proizvesti.
Sa svojih 1,8 litara zapremine i skoro 200 konjskih snaga, Hondin je B18C motor praktički momentalno postao jednim od najpoželjnijih motora na svijetu. A kada je u praksi vozač ovaj motor potjerao do svog limita, dotični se motor vrtio na skoro 9,000 okretaja u minuti. I usprkos tome za razliku od mnogih europskih konkurenata nije imao problema s trajnosti.
Integra Type R u svojoj je srži zapravo pripitomljeni trkaći automobil koji je na dužim putovanjima lobotomizirao sve one koji su se unutar interijera našli.
Izolacije praktički da i nije bilo, a staklene površine na automobilu bile su stanjene kako bi se uštedjelo na ukupnoj masi automobila. Klima-uređaj nije bio unutar jednadžbe, sjedala su bila izrađena od dijelova klupe iz parka, a ozvučenje praktički da i nije postojalo.
Zbog svega toga se pozerima ovaj automobil nije sviđao, već su ga u pravilu kupovali divljaci.
Cijenom je Integra Type R također sezala u neke nove horizonte, pa zbog toga primjeraka ovog modela u današnje vrijeme nema baš puno.
No usprkos tome je Honda s ovim automobilom zorno pokazala svijetu da Japanci nisu nužno poremećeni samo kada slažu scenarij za neki Anime crtić.
Superlativa vezanih uz ovaj automobil dakle ima mali milijun, ali ono najbolje svodi se na činjenicu da Type R u dobrom stanju i dan-danas može parirati puno modernijim, tehnološki naprednijim, većim, jačim i razvikanijim jurilicama.
Eto… Toliko o tome za prvi dio ove top-liste. A nastavak slijedi malo kasnije. Točnije već sutra.
Obećajem.
Majkemi.
