Škoda “ubija” s proizvodnjom
…a i s prodajom, kad smo već kod toga.
Škoda je u velikim problemima. No to ne znači ništa loše, već baš suprotno – radi se o problemima najbolje vrste – pogotovo u današnje vrijeme, kada je tržište automobila pretrpano sa svim i svačim.
Naime, ovaj češki proizvođač nakon tko zna koje omanje revolucije po redu ima poteškoća odgovoriti na sve veću potražnju i u svojim pogonima jednostavno ne stigne proizvesti nemile količine automobila koje se od Škode očekuju na tržištu (tj. među kupcima).
U današnje vrijeme su Škodini modeli poput legendarne „Favoritke“ i Felicije već odavno zaboravljeni, jer Škoda grabi nekim drugim cestama. Modeli ove marke iz generacije u generaciju su sve sposobniji, sve ljepši, sve opremljeniji i sve napredniji, pa se uz često iznimno povoljnu cijenu sve veći broj kupaca odlučuje upravo na modele ovog proizvođača. Pogotovo od nedavno, tj. otkada Kodiaq i Karoq u obliku SUV-modela itekako podilaze tržištu gladno ove klase automobila.
Trenutno se radi o nekih 1,2 milijuna vozila, ali ovaj češki proizvođač automobila očekuje da će njegovi SUV-modeli Kodiaq i Karoq voditi proizvodnju i do 2025. godine stajati ispred projekcije od čak 2 milijuna proizvedenih vozila godišnje. U tome naravno i leži srž cijelog „problema“, jer Škoda već sada muči muku s rastegnutim kapacitetima svojih postrojenja.
Iz Škode kažu kako “Postoji širok raspon mogućnosti za pokrivanje vrhova narudžbi”, dodajući kako „Iskorištavanje neiskorištenog kapaciteta u drugim tvornicama VW-Grupe neće olakšati situaciju. Zbog toga se i dalje bavimo alternativama koje uključuju i eventualno sklapanje ugovora s drugim tvornicama. Potražnja prelazi naše proizvodne kapacitete i samim time je moguća opcija čak i nova tvornica izvan Češke“.
Radni šef VW-Grupe, g. Bernd Osterioh izjavio je kako preseljenje dijela Škodine proizvodnja u Njemačku ne rješava probleme. Jer Škoda kao marka sve jače grabi prema tituli najprofitnije marke V.A.G. grupacije, što se pak potvrđuje i s brojkama.
Naime, Škoda je u smislu proizvodnje i prodaje već prešišala Audi unutar Grupe te je time postala druga najprofitabilnija jedinica nakon Porschea. Zato je taj proizvođač već dobio packe od gazda s „one strane“ Volkswagenovog imperija. Ali Česi se i dalje ne daju smesti ni pod razno, već grabe sve dalje i dalje te postaju respektabilnom silom unutar Volkswagenove globalne hobotnice.
I to je zapravo sasvim u redu, zar ne?!