Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 28.11.2015

Rolls Royce povlači automobil u servis

Da…dobro ste pročitali – riječ je o jednom jedinom automobilu za koji se sumnja da bi mogao biti podložan kvaru, što je pak najmanje povlačenje automobila s greškom u povijesti.

Postoji li u svijetu automobila bolja asocijacija na luksuz i apsolutnu kvalitetu?
Postoji li u svijetu automobila bolja asocijacija na luksuz i apsolutnu kvalitetu?

Ovogodišnje brojke vezane uz tvorničke greške i povlačenje automobila u servise na popravak zapravo su zastrašujuće i podrazumijevaju ogroman broj proizvođača i modela koji su se prisilno morali pojaviti na inspekciji ili nekom većem ili manjem servisu.
Naravno, kako je unutar godine dana takvih primjera bilo posvuda, teško je napraviti ukupan zbir, no s obzirom na to da su u igri proizvođači velikih serija automobila poput Honde, Hyundaija, Lexusa, Volkswagena (nevezano uz aferu „Dieselgate“), Mercedesa, marki iz FCA-grupacije i onih koje potpadaju pod GM-korporaciju, jasno je da kontrola kvalitete pati zbog masovne proizvodnje i konstantnog izmišljanja novih modela, tehnologija i sličnih stvarčica od kojih se svijet automobila danas sastoji.

Ne. tehnologija ovakvim situacijama nije doskočila.
Ne. tehnologija ovakvim situacijama nije doskočila.
foto: Car Blogger

Kvarovi koji su vezani uz povlačenje pojedinih modela s tržišta doista su raznoliki i sežu od loše montiranih rukohvata s unutrašnje strane vrata, preko raznoraznih grešaka vezanih uz elektroničke sklopove, pa sve do neispravnih sigurnosnih pojaseva, brava paljenja loše kvalitete i curenja goriva iz rezervoara, što je npr. ove godine bio slučaj za Porsche.
No usprkos svemu tome auto-industrija i dalje cvjeta i većina javnosti izvan kuloara vezanih uz automobile o takvim stvarima zapravo nema pojma.
Uglavnom, takav je slučaj i s jednim od vlasnika Rolls Royceovog modela Ghost koji je u SAD-u kupio svoj srebrni primjerak tog automobila.

Rolls Royce Ghost u svom prvom izdanju.
Rolls Royce Ghost u svom prvom izdanju.
foto: Rolls Royce

Pregledom nekih stavki vezanih uz proizvodnju modela Ghost ispalo je kako se radi o primjerku koji je proizveden 23. siječnja 2014. godine, koji je svoj dom našao „preko bare“. Nesretni je vlasnik svoj primjerak „duha“ kupio nedugo nakon što je automobil stigao u salon, a sam kvar zapravo nije bezazlenog tipa.
Naime, radi se o zračnim jastucima koji nisu proizvedeni s blagoslovom institucije koja ih testira, te je već samim time riječ o komadima zaštitne opreme koji se prema zakonima u SAD-u tumače kao da su proizvedeni s greškom. Samim time se Rolls Royce pokazao odgovornom tvrtkom, te je prije nekoliko dana nesretni vlasnik pozvan u servis, kako bi se na njegovom primjerku modela Ghost u najkraćem mogućem vremenskom roku otklonio ovaj kvar.

Ponekad je i luksuz potrebno popravljati.
Ponekad je i luksuz potrebno popravljati.
foto: Rolls Royce

Sam kvar zapravo i nije toliko problematičan, no u maniri „Šbb-kbb“ načina razmišljanja kakvom su Ameri itekako skloni, dotični su zračni jastuci smješteni u predjelu toraksa skloni zatajenju, što bi u slučaju nesreće moglo rezultirati kudikamo većom količinom povreda i trajnim posljedicama za vozača i suvozača.
Naravno da je cijela priča samo preventivna, jer dotični vlasnik ovog „pokvarenog“ Ghosta nije imao blagog pojma da se s njegovim automobilom išta takvog događa, no napravljen je presedan i automobil je pozvan u servis na izvanredni popravak koji će biti fakturiran na račun proizvođača.

Rolls Royce Ghost u svojoj produženoj verziji.
Rolls Royce Ghost u svojoj produženoj verziji.
foto: Rolls Royce

Zapravo s jedne strane pomalo i čudi ovakva priča u sklopu koje se oko samo jednog primjerka nekog modela stvara svojevrsna panika, no onda se opet treba sjetiti kako se radi o jednom od najpoznatijih proizvođača automobila na svijetu. I ne samo to, već zbog sve sile luksuza i prestiža koji u sklopu bilo kojeg Rolls Royceovog modela dolaze u sklopu serijske opreme, zapravo ne čudi da se tvrtka nije htjela kompromitirati i škrtariti. U krajnjoj liniji, dobro poslovanje i briga za kupce uvijek znače puno, a pogotovo kada se u kontekst ugura nekoliko stotina tisuća eura vrijedan automobil za koji bi bilo malčice glupo da se kvari bez nekog razloga i potrebe.

Uglavnom, kako je ovo doista jedno od onih rekordnih povlačenja automobila u servise, jednostavno je vrijedilo pokriti tu temu – ako već ništa drugo onda zato da bi i drugi proizvođači automobila mogli krenuti tim stopama, umjesto da oko svojih modela često nakupljaju ogromnu količinu negativnosti zbog omalovažavanja i šikaniranja svojih kupaca.
Stoga mislim da umjesto raznoraznih hvalospjeva i sličnih senzacionalističkih idiotarija na kraju ovog kratkog teksta jednostavno vrijedi reći bravo za Rolls Royce i u sebi se nadati da će i ostatak auto-industrije doista barem tu i tamo reagirati na ovakav (tj. ispravan) način.

Vlasnici Ghosta mogu doista bez brige uživati u luskuzu koji su platili.
Vlasnici Ghosta mogu doista bez brige uživati u luskuzu koji su platili.
foto: Rolls Royce

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta

Piše: Niko Poznat

Europski vozači preplaćuju tisuće eura za automobile s vraćenom kilometražom

Piše: Niko Poznat

3. Oldtimer driver Rally u Otočcu

Piše: Niko Poznat

Šesnaest života u sedam dana. Koliko još!?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ono kad je Mercedes-Benz ponudio četiri automobila u jednom…

Piše: Niko Poznat

Novi dokument za taksiste: Kartica autotaksi vozača


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana