Rolls Royce povlači automobil u servis
Da…dobro ste pročitali – riječ je o jednom jedinom automobilu za koji se sumnja da bi mogao biti podložan kvaru, što je pak najmanje povlačenje automobila s greškom u povijesti.
Ovogodišnje brojke vezane uz tvorničke greške i povlačenje automobila u servise na popravak zapravo su zastrašujuće i podrazumijevaju ogroman broj proizvođača i modela koji su se prisilno morali pojaviti na inspekciji ili nekom većem ili manjem servisu.
Naravno, kako je unutar godine dana takvih primjera bilo posvuda, teško je napraviti ukupan zbir, no s obzirom na to da su u igri proizvođači velikih serija automobila poput Honde, Hyundaija, Lexusa, Volkswagena (nevezano uz aferu „Dieselgate“), Mercedesa, marki iz FCA-grupacije i onih koje potpadaju pod GM-korporaciju, jasno je da kontrola kvalitete pati zbog masovne proizvodnje i konstantnog izmišljanja novih modela, tehnologija i sličnih stvarčica od kojih se svijet automobila danas sastoji.
Kvarovi koji su vezani uz povlačenje pojedinih modela s tržišta doista su raznoliki i sežu od loše montiranih rukohvata s unutrašnje strane vrata, preko raznoraznih grešaka vezanih uz elektroničke sklopove, pa sve do neispravnih sigurnosnih pojaseva, brava paljenja loše kvalitete i curenja goriva iz rezervoara, što je npr. ove godine bio slučaj za Porsche.
No usprkos svemu tome auto-industrija i dalje cvjeta i većina javnosti izvan kuloara vezanih uz automobile o takvim stvarima zapravo nema pojma.
Uglavnom, takav je slučaj i s jednim od vlasnika Rolls Royceovog modela Ghost koji je u SAD-u kupio svoj srebrni primjerak tog automobila.
Pregledom nekih stavki vezanih uz proizvodnju modela Ghost ispalo je kako se radi o primjerku koji je proizveden 23. siječnja 2014. godine, koji je svoj dom našao „preko bare“. Nesretni je vlasnik svoj primjerak „duha“ kupio nedugo nakon što je automobil stigao u salon, a sam kvar zapravo nije bezazlenog tipa.
Naime, radi se o zračnim jastucima koji nisu proizvedeni s blagoslovom institucije koja ih testira, te je već samim time riječ o komadima zaštitne opreme koji se prema zakonima u SAD-u tumače kao da su proizvedeni s greškom. Samim time se Rolls Royce pokazao odgovornom tvrtkom, te je prije nekoliko dana nesretni vlasnik pozvan u servis, kako bi se na njegovom primjerku modela Ghost u najkraćem mogućem vremenskom roku otklonio ovaj kvar.
Sam kvar zapravo i nije toliko problematičan, no u maniri „Šbb-kbb“ načina razmišljanja kakvom su Ameri itekako skloni, dotični su zračni jastuci smješteni u predjelu toraksa skloni zatajenju, što bi u slučaju nesreće moglo rezultirati kudikamo većom količinom povreda i trajnim posljedicama za vozača i suvozača.
Naravno da je cijela priča samo preventivna, jer dotični vlasnik ovog „pokvarenog“ Ghosta nije imao blagog pojma da se s njegovim automobilom išta takvog događa, no napravljen je presedan i automobil je pozvan u servis na izvanredni popravak koji će biti fakturiran na račun proizvođača.
Zapravo s jedne strane pomalo i čudi ovakva priča u sklopu koje se oko samo jednog primjerka nekog modela stvara svojevrsna panika, no onda se opet treba sjetiti kako se radi o jednom od najpoznatijih proizvođača automobila na svijetu. I ne samo to, već zbog sve sile luksuza i prestiža koji u sklopu bilo kojeg Rolls Royceovog modela dolaze u sklopu serijske opreme, zapravo ne čudi da se tvrtka nije htjela kompromitirati i škrtariti. U krajnjoj liniji, dobro poslovanje i briga za kupce uvijek znače puno, a pogotovo kada se u kontekst ugura nekoliko stotina tisuća eura vrijedan automobil za koji bi bilo malčice glupo da se kvari bez nekog razloga i potrebe.
Uglavnom, kako je ovo doista jedno od onih rekordnih povlačenja automobila u servise, jednostavno je vrijedilo pokriti tu temu – ako već ništa drugo onda zato da bi i drugi proizvođači automobila mogli krenuti tim stopama, umjesto da oko svojih modela često nakupljaju ogromnu količinu negativnosti zbog omalovažavanja i šikaniranja svojih kupaca.
Stoga mislim da umjesto raznoraznih hvalospjeva i sličnih senzacionalističkih idiotarija na kraju ovog kratkog teksta jednostavno vrijedi reći bravo za Rolls Royce i u sebi se nadati da će i ostatak auto-industrije doista barem tu i tamo reagirati na ovakav (tj. ispravan) način.