Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 19.06.2021

Redux BMW M3 E30 kao poseban i obnovljeni komad povijesti

Ako Singer Vehicle Design sa svojim 911-icama predstavlja najbolje od najboljeg za klasične generacije modela te ako je tvrtka Automobili Amos pod nazivom „Futurista“ napravila najbolju Deltu Integrale svih vremena, onda je tvrtka Redux sastavila mini-seriju najimpozantnijih M3 „kockica“ na tržištu.

BMW E30 M3 by: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
foto: Redux

Nekada davno, BMW M3 E30 postavio je određene standarde u domeni automobila i automobilizma.
I to svi jako dobro znamo.

Danas ta sveopće poznata i prihvaćena prva generacija BMW-a M3 predstavlja apsolutni klasik, pa vrijednosti pojedinih primjeraka konstantno rastu na tržištu u sklopu kojeg vladaju kolekcionari. No u svemu tome ipak postoje neki BMW-entuzijasti koji su na neki način razmaženi modernim vremenima i performansama koje u sklopu modernih vremena dolaze.
A takvima originalni motor s četiri cilindra i 230 konja jednostavno nije dovoljan.

Isto vrijedi i za neke od materijala s kakvima se BMW koristio u sklopu nekih danas minulih vremena, pa je bilo samo pitanje vremena kada će se neka tvrtka specijalizirati upravo za ovaj legendarni BMW-ov automobil.

BMW E30 M3 by: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
foto: Redux

Britanska tvrtka Redux tako na tržište donosi „ažuriranu kockicu“. Prema službenim informacijama koje stižu iz tvrtke, u planu je proizvesti ukupno 30 primjeraka ove obnovljene, ojačane i presložene „kockice“, a vesela je vijest i to da je prva isporuka jednom od klijenata ovih dana obavljena.
Dakle, u prijevodu, poput gore navedenih Singera, Amosa i još nekolicine resto-mod genijalaca, tvrtka Redux se pod sloganom „Enhance. Evolve.“ gura u domenu tržišta kojim vladaju nekada moćni automobili koje je vrijeme u smislu performansi i tehnologije malčice pregazilo.

I to je zapravo super, jer konačno i vlasnicima ove legendarne „trojke“ netko može osigurati moderan set performansi uz zadržavanje legendarnog oblika koji svi toliko volimo.

BMW E30 M3 by: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
foto: Redux

Iako u pravilu nema puno detalja o Reduxovom prvijencu, neke su brojke ipak poznate. No kako ne bismo pretjerivali s njima te njima opće pozitivan dojam oko ove „kockice“ pretvarali u polje masturbacije za matematičare, recimo samo ovo:

Reduxov M3 E30 pod poklopcem motora u bazi zadržava onaj legendarni i opće poznati 2,3-litarski četverocilindrični motor. Zapremina motora povećana je na 2,5 litara, što pridonosi tretmanu osnaživanja i u jednadžbu donosi nešto „njutna“ viška u odnosu na originalnu zapreminu.
Rezultatno stanje za ovaj proizvedeni prvijenac je 390 konjskih snaga, koje ovaj M3 putem mjenjačkog sklopa sa šest brzina prenosi na podlogu.

I vjerovali ili ne, u cijeloj se priči oko ovog prvog u (malom) nizu primjeraka ne spominje nikakvo umjetno disanje, tj. nema ni govora u korištenju prednabijanja posredstvom Turbo-punjača ili kompresora. Samim time je skoro nemoguće zamisliti reski zvuk s kojim je ovaj automobil u stanju plašiti susjede, pješake, bicikliste i ostale sudionike u prometu.
A to je pak izuzetno pozitivan dio priče.

BMW E30 M3 by: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
foto: Redux

Istini za volju, Redux spominje i opcionalnu ugradnju Turbo-punjača ukoliko je kupcu to u interesu. Ali ovaj primjerak pred vama pod poklopcem motora nema nikakvih respiratornih pomagala.

Naime, klijent je htio da cijela priča što je više moguće nalikuje originalu, odnosno automobilu s kakvim su po stazama tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća divljali neki od ponajboljih vozača tog vremena.
A to je pak savršeno u redu.

Uglavnom, uz spomenutih 390 konjskih snaga, ovaj M3 E30 raspolaže i s nekih 530 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), što pak uz „šperu“ osigurava vrtnju oba kotača tijekom divljanja poput „burnouta“ i sličnih eskapada za volanom.
I to je također veliki plus.

BMW E30 M3 by: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
foto: Redux

Što se eksterijera tiče, izuzev većih kotača i nešto niže siluete praktički da nema šanse primijetiti kako se radi o moderniziranoj M3 „kockici“. Poanta očito nije bila u tome da ovaj M3 preraste u podbuhlo čudovište nalik Shreku na kotačima, već baš suprotno.
Osnovna je ideja očito bila zadržati sve ono po čemu je M3 E30 ušao u legendu koja i dan-danas živi.

Entuzijasti će doduše tek letimičnim preletom očiju uzduž i poprijeko ovog automobila zasigurno primijetiti i oveće kočione čeljusti i diskove, a i podesivi ovjes „na navoj“ nije baš skriven od pogleda.
Isto vrijedi i za karbonske komponente na karoseriji kojih ima hrpetina – od branika, preko poklopca motora, pragova i krova, pa sve do stražnjeg kraja „kockice“ koji je također sastavljen od karbona.

Naravno, opciju predstavlja i lakiranje navedenih komponenata karoserije, jer ne vole svi kockasti uzorak karbonskih vlakana. Ali poanta karbonskih dijelova ionako prvenstveno stoji u lakoći i torzijskoj čvrstoći, dok je vizualni dojam nerijetko na drugom ili trećem mjestu, pa oko toga ne bi trebalo pretjerano dramatizirati.

BMW E30 M3 by: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
foto: Redux

Interijer prati manje-više istu priču kao i eksterijer. Sve je na svom mjestu i djeluje manje-više identično originalnom interijeru M3 „kockice“.
Naravno da je u sklopu modernizacije unutar interijera svoje mjesto našla određena količina aluminija, karbona i hrpetina alcantare, ali ni u kojem dijelu priče o interijeru nije se pretjerivalo.

Zapravo se jedina „mana“ svodi na digitalni instrumentarij koji bi dobro izgledao u nekom čudovištu s potpisom Kena Blocka ili Hoonigan-ekipe.
Ali kada je već sve drugo jednostavno savršeno, teško je cjepidlačiti oko tako sitnih detalja.

Bilo kako bilo, ovo je definitivno „kockica“ iz snova. Obnovljena, unaprijeđena, osnažena, nahranjena sirovim mesom i izbodena štapom.
A to je u domeni pravih sportskih automobila iz „onih“ vremena uvijek zanimljivo. I to u najmanju ruku.
Ne mislite li i vi cijenjeni čitatelji tako?

BMW E30 M3 by: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
foto: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
foto: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
foto: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
foto: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
BMW E30 M3 by: Redux
foto: Redux

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana