Prodaje se jedan stvarno poseban BMW M3
A što reći… Jednostavno volimo naletjeti na ovakve ponude i ne možemo odoljeti, a da ih ne podijelimo s vama cijenjenim čitateljima.
BMW M3 – automobil za koji i nerođene bebe znaju. Slavno slovo i još slavniji broj koji u zajedničkoj kombinaciji označavaju jedan od najuspješnijih trkaćih automobila svih vremena.
Uglavnom, BMW M3 uvijek zvuči posebno – voljeli ovu bavarsku marku ili ne.
Tijekom godina i generacija ovog modela, tu i tamo se dogodila pokoja posebna verzija već ionako posebnog modela. E30 ih je imao nekoliko, E46 također, a E9x je cijelu priču pomaknuo na entu potenciju. Danas i M3 i M4 (kao coupé-verzija sasvim slučajno nazvana po savezničkom tenku iz 2. svjetskog rata) na tržište svako malo izlaze u nekom limitiranom ili posebnom izdanju, pa tako cijela ta priča naizgled nikada neće prestati biti aktualna.
No prema mnogima je najpoželjnija varijacija na temu modela M3 nastala tamo negdje 1995. godine i upravo se jedan od primjeraka te generacije modela pojavio na prodaju.
Riječ je o „Lightweight“ verziji E36-ice s „M“ oznakom, odnosno o automobilu koji je u jako kratkom vremenu proizveden u tek 125 primjeraka, čime je od 1995. godine do danas ispao jednim od najraritetnijih njemačkih automobila svih vremena.
Ova olakšana verzija BMW-a M3 E36 za početak je bila zamjetno lakša od originalnog M3 – čak 105 kilograma. Dijeta je provedena na pravi način i s pravim komponentama, te ovaj olakšani M3 iz tog vremena definitivno nije bio automobil za svakoga.
Vrata su izrađena od aluminija, sjedala su ostala bez bilo kakvih automatiziranih modova i strujnih modula, a zvučne izolacije praktički da i nema. Korištena je oveća količina karbona, a iz popisa opreme izbrisane su stavke poput krovnog otvora, klima-uređaja, radija i seta alata koji se inače nalazi u sklopu prtljažnog prostora. Ovaj je M3 kao uzor uzeo GT-verziju modela, odnosno trkaći automobil, pa je prema tome sve luksuzno proglašeno viškom i ovaj je M3 bez svega toga mogao izaći na tržište.
Naravno da su se svi primjerci razgrabili u jako kratkom vremenu, te je ovaj M3 doživio kultni status i prije nego što ga je zaslužio. No sva su nagađanja potvrđena već pri prvim testiranjima, u sklopu kojih je ovaj M3 doista uzimao mjeru svima – na cesti i na stazi.
…a svemu tome u prilog ide i „Alpine white“ bijela boja, „Motorsport“ felge, te naljepnice u M-bojama i u obliku ciljne zastave, što je mnogima i dan-danas san snova vidjeti na BMW-u – čak i na igrici.
Ovaj konkretni primjerak upravo se pojavio na prodaju po cijeni od 110,000 dolara. Prešao je nekih 53,000 milja, a trenutna lokacija mu je na Floridi.
Vlasnik kaže kako izuzev kompletne servisne dokumentacije i svih ostalih papirnatih dokaza o autentičnosti, ovaj M3 na sebi praktički da i nema dokaza koji bi ukazivali da se radi o automobilu starijeg datuma proizvodnje.
Kaže da su tek tu i tamo vidljivi neki sitniji znakovi starenja, te da se radi isključivo o kozmetičkim detaljima, što je pak sasvim normalno i očekivano. No stanje je izuzetno blizu savršenstvu, pa je zato i cijena takva kakva jest.
Uostalom, nije baš da se radi o E36-ici s M-oznakom kakvih po svijetu ima mali milijun, već je riječ o pravom raritetu i kolekcionarskom primjerku modela koji će s godinama i uz pravilno održavanje vrijediti još više.
Onima koji ne znaju o kakvom se automobilu točno radi vrijedi spomenuti i pokoju brojku. Prvenstveno vrijedi spomenuti motor čija je zapremina 3,2 litre, te koji raspolaže s 321 konjskom snagom. Dakle, identično kao i u sklopu „običnih“ „em trojki“.
No s obzirom na tek nešto više od 1,300 kilograma ukupne mase automobila, odnosno svega što je M3 Lightweight zbog dijete izgubio, performanse su bile zamjetno bolje – baš kao i ponašanje automobila na cesti i na stazi.
Izuzev olakšavanja samog automobila, tome su pripomogli i neki „Motorsport“ dijelovi u sklopu ovjesa, ali i nekolicina olakšanih detalja poput kovanih felgi i sličnih manje ili više trkaćih komponenata. Stoga je ovaj automobil doista moguće usporediti s ponajboljim varijacijama na temu Porscheove 911-ice i njoj sličnih konkurenata unutar pojedinih kategorija i klasifikacija auto-sporta tih godina.
No baš da svega toga i nema, onaj iznimno bitan faktor ekskluzivnosti je i dalje prisutan, pa shodno tome cijena od 110,000 dolara nije mala, ali je realna.
Uglavnom, eto…ovaj se snježno bijeli M3 s raznobojnim kockicama u obliku naljepnica upravo prodaje. Cijena je takva kakva jest, a Florida će nekima biti daleko. No za vjerovati je kako će se ovaj automobil jako brzo prodati, a kad se već pojavio u prodaji, bio bi pravi grijeh ne spomenuti ga, jer BMW-ova M-povijest bez ovog automobila nikako ne bi bila potpuna.
Slažete li se?