Pet Lamborghini Countacha za koje nitko nikad nije čuo
Tko god je bio klinac kasnih 70-ih, 80-ih ili ranih 90-ih, a na zidu nije imao poster Countacha danas automobile razliku jedino po boji.
Countach – automobil koji je utjelovio osamdesete, Yuppije i natapiranu kosu. Ovdje donosimo pet Lamborghini Countacha za koje vjerojatno niste ni znali.
1. Walter Wolf Special
Walter Wolf je hrvatskom življu poznat po rovinjskom proizvodu koji je uzeo ime od slovensko-kanadskog biznismena koji je bio vlasnik Wolf F1 tima. Nezadovoljan motorom u svom LP400 iz 1975., Wolf je tražio od glavnog Lambovog inženjera Gianpaola Dallara da razvije poseban motor za njega. Walter Wolf Special došao je s 5-litarskim V12 motorom koji je razvijao 450 KS na urlajućih 7900 o/min. Kotači su dolazili s Pirelli P7 gumama,spojka je bila Borg & Beck, a ogromno stražnje krilo bilo je elektronski podesivo. Nova snaga uparena je s 8-klipnim kočnicama i novim prednjim spojlerom. 1975. dolazio je do brzine od 323 km/h što je brže od verzije za 25. obljetnicu. Samo tri komada su ugledala svjetlo dana.
2. Evoluzione
Najnapredniji Countach ikada razvijen je 1987., a razvio ga je Horacio Pagani koji je tada radio u Lamborghiniju. U skladu s Paganijevim poslom u Lamborghiniju i kasnije u vlastitoj tvrtki, Evoluzione je klasični lim zamijenio ugljičnim vlaknima i kevlarom. Rezultat je 500 kg manje za razliku od Countach QV5000S – što je rezultiralo okruglom brojkom od jedne tone. Bez farova, klime ili čak i trube, automobil je razvijen isključiv kao inženjersko testno vozilo. Motor je modificiran i razvijao je 490 KS. Na Evoluzione su kasnije razvijane ideje različitih tehnologija, poput elektronski kontroliranog ovjesa, ABS-a i 4×4 sustav s varijabilnim momentom. Lamborghiniju je ipak to sve skupa bilo puno novaca, što je dobro, jer je ubrzo i Pagani otišao napraviti svoju firmu.
3. Countach 7000
Krajem ’86., Lamborghini je bio pod strašnim pritiskom zbog Ferrarija, pa je svijetu predstavljen Countach 7000. S 7.1-litarskim twin tubo V12 motorom razvijao je više od 600KS i maksimalnom (teoretski) brzinom od 386 km/h, vanjština automobila radikalno je redizajnirana. Otvori sa strane zamijenjeni u velikim otvorima koji su termostatski regulirani da se otvaraju/zatvaraju, prednji spojler je postao dio karoserije, a karoserija je prepravljena da može stati veći hladnjak. Automobil je dolazio s pravim prozorima i malenim krilom integriranim u karoseriju.
4. Countach SS
Spyder verzija Countacha – tko je ne bi poželio? Razvijen u SAD-u od strane Al Mardikiana, baziran je na standardnom modelu iz 1980., a dolazio je s Targa krovom. Karoserija je radikalno izmijenjena, a vrata su izrezana da se uklope u Spyder dizajn. Motor je porastao na 4.4-litre s negdje oko 510 KS.
1980. cijena je bila 205 tisuća dolara što je tada bilo puno više novaca nego danas (a i danas je puno), tako da su u toples Countachu mogli uživati samo oni s najdubljim džepom. Priča se da je jedan od sretnih vlasnika bio i ocvali roker Rod Stewart. Koliko ih je proizvedeno, ostaje misterija, ali tu i tamo se ukaže koji primjerak da zagolica maštu entuzijasta.
5. JLOC Countach
Baziran na modeli 25th Anniversary, Teruaki Terao odlučio je 12-cilindričnu neman dovesti novo All-Japan GT prvenstvo 1994. Automobil koji nije bio gotov za prvu utrku na Fuji stazi, uglavnom je bio „standardan“ uz nekakve promjene u sigurnosnim faktorima, ovjesu i karoseriji. JLOC je nastupio u pet utrka JGTC sezone 1994., a iduće godine zamijenio ga je Diablo. Motor je doživio izrazito male izmjene, tako da se priča da je razvijao „samo“ 550 KS.