Ono kad Fiat Panda 4×4 postane čudovište
Jednostavno već na prvi pogled nema drugačijeg načina za opisivanje ovog malenog i ultra-širokog automobila.
… a tek onda kreću neke brojke i pedigre s kojim se ova Panda pojavljuje u svijetu automobila…
Ako kojim slučajem pratite utrke svjetskog prvenstva u Rallyju, onda ste zasigurno čuli za tvrtku M-Sport. Jer upravo ta tvrtka već godinama priprema neke od najuspješnijih trkaćih automobila na svijetu. I to ne samo Fordove poput Fieste i Pume (koja se upravo ovih dana priprema za nastup na svom prvom Rallyju), već i Bentleyeve trkače koji kruže stazama svjetskog GT-prvenstva.
Dakle, reklo bi se da M-Sportu definitivno ne fali posla, zar ne?!
Prije nekog je vremena ekipa unutar tvrtke najvjerojatnije odrađivala tonu prekovremenih sati, jer se u cijeloj gunguli očito pronašlo vremena za jedan projekt napravljen onako od milja.
Dotični se projekt inventivno naziva „Pandemonium“ i vjerovali ili ne, zasniva se na jednoj najobičnijoj Fiat Pandi koja svoj datum proizvodnje bilježi tamo negdje početkom devedesetih godina prošlog stoljeća.
Doduše, vrijedi napomenuti kako je ipak riječ o Pandi 4×4, odnosno o automobilu koji u sklopu svog podvozja ima pogonski sklop razvijen od strane Steyr-Pucha. Ali je usprkos tome i dalje riječ o malenom i naizgled blesavom talijanskom gradskom prometalu koje u originalu broji tek pedesetak konja i do stotke ubrzava za dan-dva.
A to baš i nisu atributi za jedan Rally-automobil. Niti bi trebali biti.
„Pandemonium“ je projekt nastao prema željama jednog od pomalo osebujnih klijenata tvrtke M-Sport. Naravno, neimenovanog, jer… Eto tako… Zašto ne.
U bazi je riječ o Pandi 4×4, ali već se na prvi pogled usmjeren prema fotografijama lako može vidjeti da originalna Panda s ovom monstruozom iz M-Sporta nema ama baš nikakve veze i poveznice.
Ideja je bila pretvoriti jednu sasvim običnu Pandu u punokrvni Rally automobil s kojim je moguće iz garaže svratiti na neku lokalnu utrku tog tipa. I naravno, zabilježiti dobar rezultat i pri tome guštati u svakom kamenčiću koji naiđe po putu. Jer u krajnjoj liniji Rally automobili tome i služe.
Detalja oko samog projekta i nema pretjerano puno. Većina se svodi na motor koji je u Pandu doniran iz Fieste R5. A to pak u prijevodu znači tristotinjak konja i zvuk koji budi mrtvace.
Iz M-Sporta je rečeno kako „Originalna karoserija Fiata Pande na sebi nosi proširenja od 360 milimetara sa svake strane. I to zato što je šasija također donirana od strane natjecateljske Fieste.
Rubnjaci su pažljivo iskrojeni kako se ne bi narušio izvorni izgled Pande, a sama platforma izvedena je u smjeru maksimalne agilnosti i stabilnosti u zavojima.
Istovremeno je ideja bila i napraviti jedan suptilan iskorak u smjeru automobila iz legendarne Grupe B, ali s druge strane ni u čemu nije bilo potrebno pretjerivati“.
E sad… Ako usporedimo originalnu Pandu 4×4 s ovom koja upravo stoji pred vama, cijela ova službena priča malčice pada u vodu. Jer o suptilnosti bilo koje vrste u ovom slučaju nema ni spomena.
Automobil je širok, uglat i opak iz svakog kuta. A u kombinaciji s 300 konja i pero-lakom karoserijom, za pretpostaviti je kako i u sklopu performansi pojam „suptilno“ ne može biti prisutan u sklopu iste rečenice.
Naravno da nikome iz M-Sporta ne bi trebalo zamjerati na objašnjenjima oko ovog projekta, jer u moru poremećenih, dvosmislenih i pomalo kastriranih automobila kakvih danas ima na tone, „Pandemonium“ je projekt vrijedan hvale. I na trenutke djeluje kao da je ispao iz nekog crtića, što je u svakom slučaju pozitivno i super.
„Bio je to vrlo zanimljiv projekt s inženjerskog stajališta i omogućio je M-Sport-u savršenu odskočnu dasku za lansiranje specijalnih vozila naše tvrtke, naglašavajući da smo pripremljeni i spremni prihvatiti nove klijente s vlastitim jedinstvenim idejama i prohtjevima“ kažu oci tvrtke i dodaju:
„M-Sport Special Vehicles, ili „MS-SV“, naša je nova usluga izrade automobila po narudžbi koja je moguća samo zahvaljujući otvaranju i uvođenju naše nove testne staze i proizvodnog pogona koji se nalaze unutar Dovenby Hall Estatea“.
Dakle, „Pandemonium“ je u biti plod nečije bolesne mašte, ali i reklama za tvrtku koja je u svijetu auto-sporta itekako poznata. I to je također sasvim u redu. Pogotovo kada pogledamo praznoglave i retardirane reklame s kakvima se danas hvalisaju raznorazne agencije i tvrtke.
Podataka oko cijene ovog projekta u ovom trenutku nema. Isto vrijedi i za podatke o naručitelju ovog projekta koji je (kako rekoh tamo negdje iznad) i dalje anoniman. Ali ono što možemo pretpostaviti je da se radi o nekome tko nije Kinez.
Jer da kojim slučajem jest, ovaj bi se projekt umjesto „pandemonium“ zasigurno nazivao „Kung-Fu Panda“ ili nešto u tom stilu.
Kada se sve zbroji na hrpu i podijeli s dvanaest, ovaj je automobil usprkos nepoznanicama itekako vrijedan obožavanja čak i kada zanemarimo brojke i komponente od kojih je napravljen.
Jer…. Hm… Samo pogledajte ovu Pandu i sve je instantno jasno, zar ne?!