Nova Honda Civic Type R brža od Gallarda LP 560-4 i Nissana GT-R
Nova Honda Civic Type R postavila je rezultat koji će mnogima biti (odnosno već jest) nedostižan. Da, govorimo o Nürburgringu!
Sada, kada već znamo mnogo o novoj uzdanici Honde, modelu Civic Type R, i znamo da napokon ima turbo motor od dvije litre, te znamo da će isporučivati 305 KS na prednje kotače vrijeme je da, barem na papiru, saznamo više. Vrijeme je da saznamo kako se tih 305 “konja” ponaša i prenosi na površinu bez obzira na mnogobrojne japanske stručnjake koji su osmišljavali kako ublažiti negativnosti opcije “mnogo konja – prednji pogon”. Da, svi koji se razumiju u vožnju već znaju da okretni moment i toliko konja može stvoriti mnogo problema kada su preneseni samo na prednje kotače.
Naravno, mi ne sumnjamo u Japance, ali isto tako niti ne sumnjamo u zakone fizike!
Nova Honda Civic Type R je velikim dijelom stvarana na ultimativnoj europskoj stazi gdje se svaki GT-automobil mora dokazati (kako u mnogobrojnim igricama tako i u stvarnosti), Nürburgringu. Ukratko, na posljednjem je testiranju Civic Type R postavio vlastiti rekord kruga od 7:50! Mnogo? Malo? Kako bi došli do odgovora na ta pitanja, slijedi usporedba ovog vremena s nekim modelima koji su upisani u knjigu rekorda na ovoj stazi.
Kao dodatni podatak vrijedi spomenuti i kako je Honda Civic Type R izjednačila svoj rezultat s ultimativnim (i naravno, mnogo skupljim) “jurilicama” jer su vrijeme od 7:50 na ovoj legendarnoj stazi već postigli BMW E46 M3 CSL (da, onaj ultimativni M3) i Porsche Carrera S (nova, 997 generacija).
Pa tko je sve onda sporiji?
Krenimo redom:
Porsche Panamera Turbo (7:56)
Po mnogim aspektima ovaj automobil se nikada ne bi trebao uspoređivati s Hondom Civic, ali surova istina kaže da ih Honda nije natjerala da postavljaju vrijeme na Nürburgringu (kao što ćete vidjeti, ima ih mnogo). No, već kad jesu, a mnogo puta se istim rezultatom i pohvalili onda slobodno možemo reći kako Porsche u ovoj utrci gubi. Jako. Previše!
Porsche 911 Turbo – 996 (7:56)
Uf! Za Panameru nam i nije tako žao i tek sada vidimo zašto su upisivali vrijeme, ali ovdje je riječ o jednom od ultimativnih Porscheovih modela. Ovo je 911. Turbo.
Ukupno 415 konja i pogon na stražnje kotače već su dva atributa zbog kojih je “na prvu” ovaj automobil brži od Honde.
Naravno, vrijeme čini svoje i ovaj model broji već 10+ godina na svojim leđima, a ako se potrudite ovaj isti model vjerojatno možete pronaći i po cijeni nižoj od one planirane za novi Civic Type R.
No je li ovo ipak jasan znak da je Honda napravila stvarno ultimativni “Hot Hatch”?
Chevrolet Corvette C5 Z06 (7:56)
Ma dobro. Ovaj automobil smo ubacili više radi brojke 10 sporijih od Honde Civic Type R, nego zbog ikakve moguće usporedbe. Da, ovaj automobil ima 405 KS, ima stražnji pogon, ali u to vrijeme (1997. godine) Amerikanci još uvijek nisu imali zavoje. Kako su onda završili na Nürburgringu, ne znamo, ali vrijeme je ipak upisano.
U biti, kada pogledamo malo realnije, ovo je jako dobro vrijeme za tako star američki model, no nema veze, jer idemo dalje s listom.
Ferrari F430 F1 (7:55)
BAM! Da! Voljeli biste da kažemo “Bazinga” za ovaj model, ali ne možemo. Ferrari F430 s hvaljenim F1 mjenjačem napravio je krug na Nürburgringu za “samo” 7:55. To znači da je Novi Type R 5 sekundi brži od jednog od najboljih proizvođača automobila u povijesti auto-industrije! Da živimo u SAD rekli bismo: DUDE! No ako mislite da je ovo iznenađenje onda će vas slijedeći na listi jednostavno “ubiti” u pojam!
Caterham R500 Superlight (7:55)
Hmm da, Caterhamu R500 i njegovom vozaču (ma koliko on lagan bio) trebalo je 7:55 za krug po “zelenom paklu” (i isto toliko vremena da vozač skine mušice sa lica, iz kose, nosa i pokoju ispljune). Ono što je zapanjujuće je činjeniica da ovaj automobil (manje automobil, više bolid op.a.) ima masu od 506 kg i snagu od 263 KS. Dovraga, ovaj je automobil stvoren za ovakve staze. Doslovno.
Samim time ova Honda stvarno ispada monstrumom.
Renault Megane RS 275 Trophy-R (7:54)
Evo ga – prvi kompakt u ovom slijedu koji je nastao samo zato jer su Španjolci odlučili provesti Seat Leon Cupra 280 za samo 7:58. Merde (ili kako već), povikaše u Renaultu i napraviše gore spomenuti model malo duljeg naziva.
Dobro, ovo ih je izmorilo jer su napravili samo 250 komada ovog modela, ali su se ipak vratili na tron ultimativnog kompakta. Možda kada pročitaju ove podatke odluče opet napraviti bolji i brži Megane. Možda bi se dotični mogao nazvati GTRS 279 STR Trophy-R 38 svaštanešto?
Porsche 911 Turbo – 997 (7:54)
A-ha! Mislili ste da ćemo spomenuti samo 996? Nažalost ne.
Naravno ovo “nažalost” iskreno mislimo jer je Porsche u našim srcima ipak duboko ukorijenjen.
No to ne pobija činjenicu da je Honda Civic Type R proizvedena u Japanu za šire mase i brža od Porschea 911 Turbo. Reklo bi se da je ovo jedan šamar koji Porsche nije očekivao.
Njemački über-sportski auto na njemačkoj über-stazi ispada sporijim od japanskog kompakta. Dakle doista, što je sljedeće!?
Nissan GT-R (7:54)
Najbolji “Launch Contro”l na svijetu (što potpisuje i legendarni “Top Gear”), elektro-mehanička konfiguracija na razini ultimativnih trkaćih vozila, specijalne gume, 6 cilindara, pogon na sve kotače, Atessa-Turbo-Mile-svašta-nešto tehnologija i ogromna doza karizme.
No sve to očito nije bilo dovoljno da ovaj japanski model ostane iznad Honde.
Pa dovraga, ovaj automobil prema svjedočanstvima s Interneta može mnoge druge pobijediti vožnjom unazad po stazi, a sad ispada četiri sekunde sporijim od automobila s pet vrata.
Mislim, ovo je vrijeme postignuto od strane prvog izdanja ovog modela, ali ipak…
Mercedes CLK DTM AMG (7:54)
Jeste vidjeli DTM u nazivu? AMG? Znate da je napravljeno samo 180 komada? Znate da je riječ o 582 KS snažnom 5.4 litrenom V8 motoru s kompresorom? Znate li i da ubrzanje od 0-100 km/h traje samo 3.8 sekundi i da maksimalna brzina iznosi 320 km/h?
Iako je očito da to nije dovoljno (ma koliko taj automobil vrijedio) za bolje vrijeme po krugu na Nürburgringu, poigravanje s tim pojmom (vremena) za Hondu Civic Type R ovdje ne staje jer slijedi…
Lamborghini Gallardo LP 560-4 (7:52)
Superautomobil s 560 KS i pogonom na sve kotače je pao. Možete li zamisliti međuubrzanja koja ovaj automobil može ostvariti? Downforce? Pa, dovraga, ako ovo nije automobil za stazu koji onda jest?
Odgovor se naravno nameće sam po sebi, te Honda Civic Type R s upola manje konja i upola manjom zapreminom ispada bržim automobilom.
…a o usporedbi cijena između ova dva automobila je uopće sramotno i pisati.
Pogledajmo onda kako izgleda Honda Civic Type R na stazi Nürburgring