Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 7. dio
Jubilarni sedmi dio teme pod nazivom “najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena” kreće iz Japana i potom putem Italije i Francuske odlazi u Njemačku, gdje se među ovim blesavim studijama pronašla jedna nalik ribici…

Mitsubishi SUP
Neki od nas ovdje misle da je brkanje pojmova u domeni auto-industrije totalno nepotrebno. Jer u ponudi modela i njihovih klasifikacija doista ima mjesta za sve, a da se pri tome ne bježi od nekih odavno zacrtanih smjernica i opisa.
Uglavnom, to je razlog zašto ne volimo SUV-Coupé modele poput BMW-a X6 i njemu sličnih pretilih gluposti na četiri kotača, ali nismo skloni niti Porscheovom modelu Taycan Turbo S. I to ne (samo) zato što se radi o električnom automobilu, već i zato što oznaka „Turbo“ nije i ne smije biti.
Ako su X6 i Taycan zbog toga promašili planetu, onda je ovaj konceptni Mitsubishi promašio galaksiju. Jer je kao „automobil za svakoga“ ovaj koncept 2002. godine na svijet stigao kao kombinacija kabrioleta, SUV-a, terenca, MPV-a i sportskog automobila. I već je samim time otišao u domenu glupog, nepotrebnog i ružnog za gledati.
Samim time su mnogi zaljubljenici u svijet automobila prije bili u stanju prihvatiti tumor na gušterači, nego ovaj nakaradni konceptualni automobil, pa nije ni čudo da se Mitsubishi nikada nije odvažio proizvesti niti jedan upotrebljivi primjerak.

Audi RSQ
Ako je Lexus 2054 lakše opisati kao filmsku zvijezdu, a ne automobil, onda je ovaj konceptni Audi zaslužio identičan tretman. Jer u samom začetku ideje nije bila riječ o pokretnom foršpanu za novi dizajnerski jezik ovog proizvođača automobila, već je ideja bila stvoriti unikatan automobil u kojem bi svoje dupe prevozio Will Smith u filmu „I, Robot“. Ali s obzirom na globalnu popularnost filma i njegovog glavnog glumca, naravno da je i Audi dobio hrpetinu nagrada za dizajn, pa se s vremenom RSQ kao koncept prelio u modele R8 i TT.
Samim time je riječ o jednom od konceptnih automobila koji svojom pojavom nisu obilježili samo dizajnerski jezik proizvođača, već su odgojili nekoliko generacija dizajnera koji danas zarađuju crtajući automobile u nekom studiju.
A to pak nije uspjelo nikome izuzev Gandinija i Giugiara.
Zanimljivo je da je cijelu priču od prvih skica do gotove filmske zvijezde pokrenuo i nadgledao g. Julian Hönig. Odnosno čovjek koji nije bio zaposlenik ItalDesigna, studija Bertone ili Pininfarina, već je svoje dane provodio u Ingolstadtu radeći za Audijev dizajnerski centar. Pa ako već ni po čemu drugome, onda je već zbog toga riječ o posebnom konceptnom automobilu, zar ne?!

Peugeot Hoggar
Ako bismo gledali kroz povijest, većina automobila s dva motora nastala je od strane „tjunera“. Ali bilo je i onih automobila poput A-klase (A38), Scirocca i Cooperovog „Twini-Minija“ koji su zajedno s dva motora čekali odobrenje za cestovnu upotrebu.
Sve u svemu je ta dvomotorna groznica u pravilu zaobišla svijet serijskih automobila i otišla u onu koja podrazumijeva tuning i utrkivanje.
Stoga nije jasno zašto se Peugeot 2004. godine odlučio strpati dva motora u svoj konceptni automobil pod nazivom Hoggar. A još je manje jasno zašto su dotični motori bili HDi dezignacije i zašto je sam automobil zamišljen kao kombinacija između terenskog automobila i kabrioleta. Ali u Peugeotu valjda znaju. Ili se pak proizvodnja tih dana orijentirala prema kišobranima, krinolinama i biciklima, pa je dizajnerima bilo dosadno.
Vrag će ga znati…

Fiat Oltre
Mislili ste da je Multipla ogavan automobil? E pa razmislite ponovno, jer ovaj križanac između Multiple, Stila i Hummera H1 već je u svom konceptnom izdanju svijetu predstavljenom 2005. godine izgledao poput otvorene rane trbušne šupljine.
Fiat je tih dana bio na rubu po tko zna kojeg po redu bankrota. I to zapravo nije ništa čudno kada pogledamo kakve su ideje unutar zatvorenih vrata u Fiatu imali dizajneri i proizvodni inženjeri.
Jer ako Oltre predstavlja bilo kakvu zamislivu budućnost, onda iskreno vjerujem da čak ni žestoki pobornici Hummerovog lika i djela ne bi željeli biti dijelom te budućnosti.
Pogotovo ako je režira Fiat.

Mercedes-Benz Bionic Car
Na svijetu postoje automobili inspirirani paucima, mačkama, dinosaurima, pa čak i morskim psima (što je u obliku modela AWX-3 svojevremeno odlično prikazala posrnula i propala tvrtka Vector Aeromotive). Stoga poveznica između svijeta automobila i onog koji podrazumijeva životinje stvarno ne fali.
No u Mercedesu je ekipa dizajnera svojevremeno jednoglasno prihvatila viziju koja se naslanja na jednu od najmanjih i najneuglednijih riba na svijetu.
Uglavnom, ako vam je svijet riba poznat, onda najvjerojatnije znate za malenu i kockastu ribicu latinskog naziva „Ostracion cubicum“. A ako pak nemate blagog pojma o toj ribici, recimo samo kako je riječ o čudnovatom stvorenju koje većinu vremena provodi u samoći i teško bježi svojim prirodnim neprijateljima. Ali zato pod stresom ispušta toksin koji paralizira sve u radijusu od nekoliko metara.
I što onda reći o konceptnom automobilu s inspiracijom poput ove?
Iz Mercedesa su oko ovog koncepta trubili o najnižoj potrošnji goriva i rekordno niskom koeficijentu otpora zraka. Ali sve to pada u vodu onog trenutka kada pogledate fotografije na kojima se ovaj automobil portretira.
A iskreno vjerujem i da se ona gore navedena ribica poželi utopiti kada shvati za kakvu je cestovnu nakaradu poslužila kao inspiracija.
