“Najkul” automobili iz osamdesetih: Lamborghini Countach 5000 QV
Ponekad se pitamo treba li nekim automobilima uopće ikakav uvod kao početak nekog teksta…

Proizvođači automobila često znaju pretjerivati. Neki pretjeruju s konjima, neki drugi s gabaritima, a neki sasvim sedmi pretjeruju s marketingom. I to je pogotovo slučaj u posljednje vrijeme, kada se odjeli marketinga trude prodavati „muda pod bubrege“ i sasvim obična prijevozna sredstva reklamirati kao nešto bez čega nitko ne može i ne smije egzistirati čak ni u paralelnom svemiru.
No rijetki su automobili koji u svakoj zamislivoj domeni bivaju opisani kao puko pretjerivanje. A Lamborghini Countach na sebi nosi upravo takav opis.

Kada se ovaj automobil kao nasljednik (već tada) legendarne Miure predstavljen svijetu 1974. godine, bio je šok, nevjerica, svemir i Elvis Presley u jednom.
A onda je krenulo revidiranje, usavršavanje i pretjerivanje zbog kojeg je Countach s oznakom 5000 QV između ostalog stigao i do titule najbržeg automobila na svijetu.

Povijest potvrđuje kako je na svijetu od 1974. do 1990. godine proizvedeno i prodano tek 1,983 primjerka. Neki i dan-danas egzistiraju i u voznom su stanju, dok neki drugi već odavno pjevaju arije u nekom kutku nebesa gdje automobili bivaju parkirani nakon svoje smrti. I time je Countach zapravo jedan od rijetkih automobila koji su unutar punih 16 godina proizvodnje uspjeli s jedne strane biti toliko malo prodavani, dok se s one druge i tri desetljeća kasnije o njima toliko priča.
Naravno da na svijetu postoje automobili koji bi se u tom dijelu priče s Countachem nazivno mogli usporediti. Ali u tom „nazivno“ i jest osnovna razlika koja od ovog automobila čini apsolutni unikat.

Mnogi poznavatelji svijeta automobila bez ikakve zadrške tvrde da se automobil poput ovog više nikada neće proizvesti. I ti su poznavatelji svijeta automobila apsolutno u pravu. Jer Countach svojim dizajnom predstavlja sve samo ne normalan automobil, dok svojom „funkcionalnošću“ čak ni u ono vrijeme kiča i pretjerivanja kao automobil nije imao nikakvog smisla. Iz njega se nije vidjelo niti naprijed, niti odostraga. Sjedala se nisu mogla pomicati, a sam je interijer usprkos kožnim presvlakama izgledao kockasto i sklepano.
Nadalje, prozori se zbog oblika vratiju nisu mogli otvarati kako to priliči bilo kakvom automobilu, a klimatizacijski sustav svodio se na dva hrčka s respiratornim problemima koji su uporno pokušavali puhati u kabinu i hladiti vozača i suvozača. A to je pak veliki problem kada se vozite u stakleniku koji iza leđa ima V12-motor s 5 litara zapremine i 450+ konja i grije vas toliko jako da se na momente bez problema možete osjećati poput neplivača u bazenu.

Lamborghini je s modelom Countach stvorio bezvremensku odu megalomaniji, kiču i pukom pretjerivanju. Stvorio je „kul“ ikonu koja i dan-danas odolijeva zubu vremena.
U obliku modela Countach stvoren je nepraktičan, čudan, neudoban i opasan automobil za kojeg pravila nikada nisu vrijedila. Ali je Countach usprkos svemu tome ispao poster-materijalom koji je na zidovima bio češći gost od prelijepog ženskog seks-simbola iz osamdesetih pod imenom Farrah Fawcett.
I što je najbolje od svega, Countach je automobil kakav se niti kao ideja više nikada neće ponoviti.
A Countach LP5000 QV predstavlja sam vrh cijele te priče i jedne kompletne ere. I zato je ovaj automobil totalno „kul“ do svemira i nazad.
