Kia ima bogatu povijest?
Iz naše perspektive Kia je proizvođač solidnih automobila, a povijesti koje se možemo sjetiti seže najdalje negdje u sredinu 90-ih i model Pride koji je u suštini licenca nekog malog bezličnog Forda, međutim Kia ipak ima nešto bogatiju povijest…
Naravno, naše nepoznavanje Kia lako je objašnjivo činjenicom da u socijalizmu nije bilo puno uvoznih automobila, barem do sredine 80-ih na domaćim cestama što se lako može objasniti nerealno visokim carinama koje su u najboljoj maniri planskog gospodarstva trebali zaštiti domaći proizvod, naravno superiorniji od bilo kojeg trulo-kapitalističkog smeća sa zapada. Od stranih automobila na jugo-cestama dosta ih je bilo ili sklapano ili proizvedeno u Jugoslaviji, a uglavnom su dominirali automobili (uostalom kao i danas) s oznakom Made in West Germany. Azijski automobili su bili teška egzotika, a Koreanaca doslovno nije bilo. Stoga je razumljiv i danas određen „strah“ (kod nekih i prijezir) prema korejskim automobilima koji su danas u rangu iznimno kvalitetnih Japanaca.
Kia Motors je osnovna 1944. Kao mala manufaktura dijelova za bicikle i motocikle, a automobile su počeli proizvoditi tek 60-ih godina prošlog stoljeća. 1962. Kia je napravila K-360 koji je bio tricikl, a nešto kasnije razvijen je nešto komforniji model T-600 (ako uopće o komforu možemo govoriti u triciklima). 1974. Kia je proizvela svoj prvi putnički automobil, model Brisa. Proizvodnja ovog modela je trajala do 1981., a automobil se i izvozio tako da je ovaj model lansirao Kiu na globalno tržište.
Nešto kasnije preaze na veća vozila poput Bongo mini-busa i pick-upova, a ono što je Kia dalo „krila“ upravo je model Pride. Kia kaže da je Pride njihov najlegendarniji model, što je zapravo poprilično tužno, ali pošto se kod nas i danas vide na cestama, očito se radi o modelu koji je bio velika uspješnica za korejskog proizvođača.
Zanimljivo je također da je Kia 1996. Kupila prava za proizvodnju Lotus Elana. Kia Elan je prvi korejski sportski automobil koji se proizveo u izrazito malom broju, ali je Kia s njim postavila pionirske temelje koje nažalost do danas nisu dodatno razvili. Šteta, jer čini se da imaju potencijala.