Kako je Audi potkopao Lamborghini
Jednostavno nema drugog objašnjenja kojim bi se mogao opisati jedan ovakav „propust“.
Svima nam je jako dobro poznata floskula „njemačka preciznost“. No jeste li se ikada zapitali što ona zapravo znači? Je li riječ o posebnom nivou koncentracije koji Nijemci imaju, a ostatak svijeta nema ili je pak riječ o nečem sasvim sedmom što bi Nijemce opisivalo u superlativima u usporedbi s ostalim dijelovima naše plave planete?
Iskreno ne znam što bih rekao po tom pitanju, no u segmentu auto-industrije se oduvijek čini da Nijemci na neke stvari obraćaju itekako puno pozornosti. Zato im je auto-industrija izuzetno jaka i nekako se često čini da se većina proizvođača izvan Njemačke upravo s Nijemcima iz nekog razloga mjeri.
Naravno da i njemačka auto-industrija tu i tamo zastrani (što možda najbolje opisuju neki Opelovi modeli iz osamdesetih), te na tržište izbaci samo hrpu lima koja ima iznimno kratak rok trajanja i ekstremno mali popis atributa zbog kojih bi se netko odlučio na kupnju neke takve kante. No ako pogledamo npr. američku auto-industriju i usporedimo je s njemačkom u tom smislu, Nijemci izgledaju poput nevine djece.
Dakle gafova od strane analno preciznih Nijemaca itekako ima, pa u toj maniri predstavljam najnoviji koji je izveden u režiji tvrtke Audi.
Naime, ova slavna tvrtka iz Ingolstadta kao dio Volkswagen-koncerna tijekom posljednjih godina na tržište pokušava predstavljati iznimne i hvale-vrijedne modele. Doduše, većina ih je dizajnirana na fotokopirnom aparatu, te neki od modela koje Audi danas izbacuje na tržište nemaju nikakvog smisla. No tržište ih svejedno prihvaća na najbolji mogući način, te Audi ne samo da opstaje, već praktički nema segmenta tržišta u sklopu kojeg nije prisutan i ne zarađuje masnu lovu.
Najnoviji dio tržišta na kojem je Audi prisutan tijekom posljednjih godina svodi se na svijet automobila striktno izraženog sportskog karaktera, odnosno svijet super-automobila. Pri tome naravno ne podrazumijevam Audi Quattro Spyder Concept, koji je kao konceptni automobil svijetu predstavljen još davne 1991. godine, već na Audi R8 – automobil koji je svojom pojavom i upotrebljivošću mnogim drugim modelima iz tog svijeta itekako pomrsio račune.
Ako ćemo realno, Audi R8 pripada među one pomalo „sklepane“ modele koji svojim postojanjem izlaze iz klasičnog opisa te tvrtke. No u ovom slučaju ta „sklepanost“ nije ništa loše. Dapače, ako se mene pita, Audi R8 je apsolutan predmet obožavanja, jer je zapravo riječ o prvom super-sportskom automobilu koji je doista moguće voziti svaki dan bez straha od samozapaljenja ili nekog sličnog nepoželjnog sindroma od kojeg pate npr. neki Ferrarijevi ili Lamborghinijevi modeli.
Uglavnom, Audi R8 je pri samom pojavljivanju na tržištu svijetu super-automobila pokazao kako se neke stvari rade, te kako jedan takav automobil kroz trajnost i upotrebljivost ipak može imati neku vrijednost, a to pak u današnje vrijeme nije mala stvar.
Stoga zapravo nimalo ne čudi da se R8 prodavao odlično, te da se Audi odlučio nastaviti s proizvodnjom ovog modela, te mu podariti novu generaciju u sklopu koje će se moći nastaviti dokazivati na tržištu.
…no tu dolazimo do problema…
Naime, kako Audi i Lamborghini predstavljaju sastavne dijelove Volkswagen-grupacije, tako je R8 oduvijek imao starijeg brata talijanskog porijekla u obliku Lamborghinijevog modela Gallardo.
Kada je za Gallardo došao kraj, novi „baby Lambo“ postao je model Huracan, te je dotični zapravo uveo Lamborghini u jednu sasvim novu eru.
Naravno da je tijekom tog vremena Audi koncipirao, sastavio i svijetu predstavio drugu generaciju R8-ice, pa su već na papiru ta dva automobila izgledala poprilično slično, no oko toga nitko nije brinuo previše.
No to sve znamo, pa ne vidim potrebe ponavljati takve stvari.
Ono što neki ipak ne znaju svodi se na činjenicu da je Audi R8 u svojoj novoj inkarnaciji ispao puno bržim i upotrebljivijim automobilom od Huracana, što je iz nekog razloga čak i ultra-preciznim Nijemcima očito slučajno promaklo ispod radara…ili možda nije.
Naravno da ne bih ulazio u teorije zavjere i išao toliko daleko da poput nekog žutog tiska ovaj tekst okrenem prema žutilu, no svejedno se vrijedi zapitati kako je moguće da 50-ak tisuća eura jeftiniji Audi R8, s istim motorom i manje-više istim brojkama vezanim uz sve ostale komponente (na koje su vlasnici super-automobila inače ponosni) ubrzava brže i uvjerljivije, te se u ekstremnim uvjetima ponaša bolje od Baby Lamba.
Je li doista riječ o slučajnosti ili je Audi ovim potezom jednostavno poželio potkopati Lamborghini i vlasnicima Huracana između redova pokazati srednji prst i time poručiti da su zapravo samo pretenciozni papci koji su platili više da bi dobili manje?
Hm…
Bilo kako bilo, brojke ne lažu, te idu u korist R8-ice – barem u smislu ubrzanja od 0-100 km/h koje za Audi R8 iznosi 2,6 sekundi, dok za Lamborghini Huracan vrijedi brojka od 2,8 sekundi da bi se ubrzalo od stanja savršene statike do stotinu kilometara na sat.
Samim time se novi Audi R8 može pohvaliti titulom koja podrazumijeva rekordno ubrzanje za jedan automobil s prirodnom aspiracijom (tj. bez dišnih pomagala poput Turbo-punjača), a to je već nešto što bi Lamborghiniju moglo dobro doći.
Uglavnom vrijedi napomenuti kako Audi R8 sa svojih 2,6 sekundi od nule do stotinu kilometara na sat ulazi u elitno društvo koje između ostalih sačinjavaju Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari, McLaren P1 i Bugatti Veyronom, samo s razlikom u tome što svi od navedenih (izuzev Audija) imaju Turbo-punjač(e) ili neki drugi komadić tehnologije koji im pomaže u dostizanju visokog nivoa brutalnosti pri ubrzanju.
Uglavnom, kada se sve zajedno zbroji i oduzme, te podijeli s korijenom iz 27,6, ispada kako se Audi odvažio potkopati Lamborghini…ili „njemačka preciznost“ kao poslovična složenica s početka teksta više jednostavno ne vrijedi.
Što vi mislite?