Jesmo li sigurni kako će Hrvatska dobiti autoindustriju?
Što vi mislite ima li nade za Hrvatsku da se ubaci u autoindustriju?
Hrvatska i automobilska industrija nemaju sreće kako bi se ostvarila neka značajnija suradnja, što bi sasvim sigurno bio odličan impuls našem posrnulom gospodarstvu, od više novaca za državnu kasu, do većeg zapošljavanja ljudi koji rade direktno u proizvodnji, kao i velikog broja kooperanata. U povijesti je bilo puno pokušaja koji su to tek ostali, neki su bili i pokušani, ali trajnije i ekonomski opravdane proizvodnje u pravom smislu nije bilo. Razlozi su mnogobrojni i ne bi sada o njima, jer o svemu oni koji imalo znaju tematiku ionako znaju sve.
Postavlja se pitanje u ovom trenutku, a moramo gledati svoju poziciju i mogućnosti na globalnom tržištu, odnosno europskom – Jesmo li sigurni kako će Hrvatska dobiti autoindustriju? Dakle, pustimo na stranu što je bilo, ali jednako je važno ne voditi se srcem I željama, već realno sagledati situaciju po tom pitanju.
Na globalnoj razini automobilska industrija ne da ulazi u krizu, već je ta kriza prisutna. Zbog ekologije i zakona koji dolaze vezanu uz nju, proizvođačima automobila sve je teže i isplativo razvijati te proizvoditi automobile sa sve strožim ekološkim zakonima o emisiji štetnih plinova. Zato mnogi odustaju od dizelskih motora, polako se odustaje i od benzinskih motora, te je hibridna verzija benzin-struja tek prelazno razdoblje. Dakle ekologija gura prelazak na samo električna vozila i to su neki u svjetskoj automobilskoj industriji već i napravili. Kada se doda sve veći broj gradova i država koji su već zabranili prodaju automobila s dizel motorima, a isto se sprema i automobilima s benzinskim motorima, sve je to logičan slijed događaja, jer svjetski proizvođači prije svega gledaju zaradu, a po svemu sudeći zarada na električnim vozilima bit će manja, ali daleko veća da ostanu bez proizvodnje.
Ne radi se samo o proizvođačima automobila, već i o njihovim pogonima koji se neki zatvaraju, a počela su i najavljena masovna otpuštanja radnika, ili odlaska iz tvrtke na razno razne načine. Sve to imat će ogromne posljedice na svjetsku ekonomiju ili da jednostavno kažemo naš džep kupaca. Želja nam je da Hrvatska dobije automobilsku industriju, ali realnost govori drugačije i crno nam se piše.
Nismo se mogli “ubaciti” u vlak koji proizvodi klasične automobile, a s ovima na struju bit će još teže ili gotovo nemoguće. Hoćemo li se pri tom zadovoljiti tek nekim malim poslovima dobavljača automobilskoj industriji kao i do sada, to ćemo vidjeti. Pri tom budućnost za nas nije ružičasta, jer automobili će biti sve skuplji i još teže dostupni našem čovjeku.