Ima li novi Civic Type R dušu stare Integre Type R?
Kad je Honda 1995. godine predstavila Integru Type R ujedno su postavili standarde za sportski automobil s prednjim pogonom koji, prema mnogima, nikad nisu nadmašeni. No, kakav je novi Civic u odnosu na svog 22 godine starog pretka?
Type R među Hondama označava najbrže izvedenice modela. R kao što vjerojatno pretpostavljate znači racing, a iz utrkivanja i potječu prvi Type R-ovi. Cijela ta filozofija s crvenim Hondinim znakom i bijelom ustvari potječe iz davne 1965. godine kad je Honda sa svojim RA272 bolidom odnijela prvu pobjedu na VN Meksika. Bila je opremljena 1.5-litrenim V12 motorom koji se vrtio do, čak i za današnje vrijeme visokih, 14000 okretaja. Pobjeda u Meksiku je ujedno označila prvu pobjedu bilo kojeg japanskog konstruktora u F1. Type R se u serijski proizvedenim automobilima prvi put javlja 1992. godine u NSX-u koji je bio olakšan za ogromnih 120 kilograma. No, onaj Type R koji nas stvarno zanima je Integra DC2 predstavljena točno 40 godina nakon prvog Hondinog pobjedničkog F1 bolida. U odnosu na „običnu“ Integru, Type R je bio 40 kilograma lakši, ali pritom daleko krući. Velike promjene su se dogodile na ovjesu, kočnicama, interijeru, mjenjaču te naravno motoru. Integru je pogonio, već polako legendarni, B18C motor. Razvijao je 200 konjskih snaga na poprilično visokih 8000 okretaja u minutu. Naravno, bio je opremljen i VTEC-om koji ima svoji predivan prijelaz na 5800 okretaja. Sve je to bilo spareno sa kratkim mjenjačem koji je preko Helical samoblokirajućeg diferencijala prenosio snagu na cestu. Sudeći po mišljenju mnogih upravo je ovo najbolji sportski automobil s prednjim pogonom ikad. Pod najbolji nikako ne mislim najbrži.
Najbrži, sudeći po vremenu na Nordschleifeu, je novi Civic Type R. Motor je veći za 0.2 litre te mu je dodan turbopunjač što je rezultiralo sa porastom u snazi od preko 100 „konja“. Porasla je naravno i masa koja iznosi 1410 kilograma što je i dalje poprilično lagano u odnosu na konkurenciju. Neupitno je koji je automobil brži jer brzina nije ono što je učinilo Integru legendarnom. To je njezina niska masa, nevjerojatna upravljivost te mijenjanje brzina na kratkom 5-stupanjskom mjenjaču kad se okretaji popnu do visokih 8400.
Da ne bismo ostali samo na filozofiranju mislim da je najbolje da sami pogledate video i odlučite što smatrate boljim. Pritom svakako obratite pažnju na zvuk koji je kod Integre ipak na drugoj razini.
Nakon ovog je zaključak jednostavan; novi Civic je odličan automobil, no Integra je ipak po pitanju samog osjećaja u vožnji na drugoj razini. Ipak ako tražite brz automobil za stazu i želite ga svakodnevno voziti i pritom uživati u udobnosti, praktičnosti i svim ostalim normalnom čovjeku bitnim stvarima kod automobila, novi Civic je idealan za vas. Ako ste s druge strane čovjek kojem nije bitno ništa od gore navedenog i živite za tu divnu sinkronizaciju sa savršenim, a ujedno potpuno mehaničkim, direktnim strojem Integra je svakako bolja.