Hyundai, N-divizija, Volkswagen i trač partija
Turskim i meksičkim sapunicama, susjedama koje bleje kroz prozor, ne bi li saznale tko, kako i s kime dolazi doma u sitne sate, te ostalim trač-idejama već su se odavno pridružili i proizvođači automobila. A ovo je najnoviji komadić materijala za auto-trač rubriku.
Odmah u glavu: Albert Biermann kao glava i rep Hyundaijeve novokomponirane N-divizije može biti ponosan na provedbu ideja u praksu. Razlozi tome su Hyundaijeva dva iznimno sposobna i poprilično atraktivna modela u obliku i30 i Veloster s „N“ oznakama, odnosno najnoviji izazivači u domeni brzih gradskih jurilica unutar kompaktne klase.
G. Biermann vezano uz oba modela ne samo da ne krije oduševljenje, već svako toliko koristi raznorazne situacije, ne bi li istaknuo tu novu nit-vodilju unutar zidova ovog korejskog proizvođača automobila.
Uglavnom, prije nekoliko dana, tj. tek što su se dojmovi oko novog Velostera N malčice slegli, g. Biermann je davao intervju za australski magazin „Motoring“, pa eto izjava koje su raspirile vatru i naljutile glavešine u Volkswagenu:
„Oba su modela (i30N i Veloster N) sklapana s idejom apsolutne upotrebljivosti na dnevnoj bazi, ali i s konkurentnosti na stazi. Golf GTI možda jest upotrebljiv u gradu, ali na stazi je neuvjerljiv.
Naravno da se svaki Golf GTI može prilagoditi upotrebi na stazi, ali po izlasku iz tvornice, to baš i nije tako. Zato smo postojanje N-modela istovremeno usmjerili prema cestovnoj upotrebi, ali i prema onoj na stazi u sklopu nekog „Track day“ natjecanja i slično i kao finalni produkt je dobiven automobil koji je jednostavno zabavniji u vožnji“.
G. Biermann je izjavio i kako „Volkswagen Golf GTI praktički doživljava raspad nakon tek par krugova na stazi, dok N-modeli ne pate od tih problema“, a kada je priupitan koji se konkretno dijelovi na Golfu GTI raspadaju na stazi, alfa i omega N-divizije ukratko je odgovorio „svi“.
E sad…s obzirom na to da je Hyundaijeva N-divizija donedavno iza sebe imala tek nekoliko virtualnih automobila (odnosno onih u sklopu igrice „Gran Turismo“), cijela ova priča baš i ne bi trebala imati neku pretjerano težinu. No kako su oba N-modela doista na najugodniji mogući način iznenadili svijet automobila, ove su riječi ipak shvaćene ozbiljno – barem što se tiče glavnih i odgovornih ljudi u Volkswagenu. Stoga odgovor nije trebalo dugo čekati…
Michael Bartsch kao prva faca Volkswagena u Australiji ubrzo se obrušio na izjave g. Biermanna, ukratko ih nazivajući „glupostima“. No nije sve ostalo samo na tome, već je takav odgovor elaboriran.
G. Bartsch je izjavio kako „Nije teško pljuvati po nazivnim rivalima, kada se automobil još uvijek ne proizvodi, odnosno ne prodaje. Tako je praktički nemoguće odmjeriti težinu ovakve priče, te se iza toga lako skrivati“.
Dodaje i kako „Svaka pod-divizija svakog proizvođača automobila može neke od svojih modela pretvoriti u automobile za korištenje na stazi. No za izradu svakog Golfa s oznakama GTI ili R potrebne su godine stručnosti i iskustva, jer je svaki od primjeraka obje verzije posebno rafiniran kao savršen spoj mogućnosti u sklopu svakodnevice i tijekom korištenja na stazi.
To je trnovit put kojeg mnogi očito nisu svjesni“.
Kako je g. Biermann donedavno bio glavna njuška u sklopu BMW-ove M-divizije, za pretpostaviti je kako zna što priča, tako da ovaj posljednji dio odgovora od strane g. Bartscha baš i nema nekog pretjeranog smisla. No ako ćemo gledati kroz prizmu tradicije, usprkos svom iskustvu g. Biermanna, Hyundai je svejedno zakoračio na jedno sasvim novo i poprilično neistraženo područje, dok se Volkswagen u tom ljutom gradskom i kompaktnom segmentu već odavno postavio kao lider.
…ali na kraju cijela priča ionako uvijek padne na leđa entuzijastičkih hordi pripadnika neke marke, odnosno u ovom slučaju Volkswagena i Hyundaija.
Stoga za vas cijenjene čitatelje za kraj ove tematske trač-rubrike iz svijeta automobila imamo jednu kratku anketu. Bit ćemo vam zahvalni ako pronađete vremena i volje ispuniti je, a u međuvremenu vas pozdravljam(o) i želimo ugodan dan.