Ovo je Honda NSX kakvu još niste vidjeli
Rekao bih kako je pozitivno da do sada niste.
No kako se ponekad čak i s najgorim stvarima čovjek treba suočiti, ne bi li razumio neke pozitivne strane svijeta oko sebe, vrijedi baciti oko i na ovu katastrofu.
Znate kako izgleda Honda NSX prve generacije? Ma naravno da znate. To je onaj uglati japanski automobil niske siluete koji pomalo podsjeća na Ferrari.
Riječ je o automobilu čistog japanskog rodovnika koji je inicijalno kroz dizajn studije pod nazivom HP-X potpisivao legendarni studio Pininfarina. Isto tako je riječ o automobilu koji je u svojoj razradbenoj fazi za svog života do detalja doradio legendarni Ayrton Senna. A to pak Hondu NSX već na sam spomen čini poprilično bitnim komadom automobilske povijesti.
Uglavnom, reći da je Honda NSX apsolutno najbolji japanski automobil svih vremena za mnoge neće sjesti kako treba. Jer u krajnjoj liniji postoje oni koji se kunu u nadmoć Nissana Skyline, Toyote Supre ili pak Mazdinih RX-modela.
No takav opis je apsolutno adekvatan i ispravan. Jer Japanci od tada do danas nisu proizveli kompletniji i uvjerljiviji sportski automobil. Nikada. Točka.
Novi red.
Ako ste do sada pohvatali o kojem je automobilu riječ, onda vam je poznato i to da se Honda NSX radila u samo jednoj karoserijskoj izvedbi. U sklopu dotične karoserijske izvedbe su postojale dvije varijacije na temu.
Jedna je verzija imala fiksni krov, dok je ona druga imala opciju skidanja srednjeg dijela krova, pa je shodno tome takvu verziju Honde NSX moguće opisati kroz pojam Targa.
No nevezano uz to je li riječ o fiksnom krovu ili ne, Honda NSX je od samog početka jedan apsolutno kvalitetan, sposoban, brz i ekstremno agilan automobil. I jedan od onih koji su tijekom svog života nadjačali mnoge jače, skuplje i nazivno brže automobile.
pa ako već ni po čemu drugom, time se ovaj model isticao u svim mogućim kontekstima.
Uglavnom, zbog svega toga moram priznati da pomalo čudi kako se neki maloumnik odlučio s jednog ovakvog automobila skinuti krov i stvoriti unikatan topless-primjerak.
Dotična se abominacija u obliku Acure NSX s početka devedesetih godina prošlog stoljeća prije nekoliko godina našla u salonu polovnih automobila pod nazivom Choice Auto Center. Dotični se salon polovnjaka nalazi u američkoj saveznoj državi Massachusetts, ako nekoga zanima.
Kako je tamo stigla ova oskvrnuta topless-verzija jednog od ponajboljih sportskih automobila svih vremena, nitko ne zna reći. No ono što je sigurno svodi se na oveću dozu idiotizma koja izbija iz svake pore ovog automobila.
Razlozi ne stoje samo u činjenici da se netko usudio u vlastitom aranžmanu već nakon 60-ak tisuća prijeđenih kilometara iz NSX-a napraviti kabriolet, već i u cijeni od skoro 50,000 Dolara. Jer su upravo toliko novaca za ovu abominaciju u salonu tražili za ovaj automobil.
Pretpostavljam da je bivši vlasnik prodao jako dobru priču koja podrazumijeva „raritetnost“, „unikatnost“ ili nešto u tom stilu. I zato je (najvjerojatnije) ova Acura NSX cijenom narasla za nekoliko tisuća dolara u odnosu na „obične“ primjerke kakvi se s ovakvim pridjevima ne mogu pohvaliti.
No to ne samo da nitko ne može znati, već nije ni pretjerano bitno. Jer je svakom ljubitelju marke Honda i onima koji štuju model NSX dovoljno samo pokazati ove fotografije da bi pojedeni ručak vratili u polu-probavljenom stanju.
Zapravo ispada da se svako toliko na prostorima SAD-a pojavljuju ovakve nepotrebne i poprilično glupe eskapade. Jer takvoj tezi u prilog ide i činjenica da se u Americi prije nekoliko godina prodavala i Subaru Impreza WRX STi koja je prošla manje-više isti tretman skidanja krova.
Moram priznati da sam se zbog tog automobila stvarno od srca nasmijao. Jer kabriolet s četverim vratima možda može izgledati dobro ako se radi o nekoj limuzini s kojom neki diktator ili vladar tu i tamo izađe u javnost. Ali Subaru Impreza s četverim vratima i bez krova izgleda krajnje idiotski. Baš kao i ova Acura NSX koja je nezasluženo prošla proceduru amputacije krova.
Uglavnom, iako sam svjestan da se u Hrvatskoj ne tako davno prodavao Ford Mustang 1,9 TDi te da je gore spomenuta Impreza WRX STi također prodana nekom „sretniku“, svejedno mislim da ovakvih ideja u svijetu posebnosti na četiri kotača ne bi trebalo biti.
Naravno da ovaj NSX nije jedini primjerak pretvaranja legende u nešto što ta legenda nije. Niti bi ikada trebala biti. Stoga ako još neka takva abominacija na četiri kotača negdje doista postoji, moram priznati da nisam baš pretjerano siguran bih li je uopće želio vidjeti.
A vi?