Honda Accord, sretan ti 40. rođendan!
Krajem srpnja ove godine, jedan od najprodavanijih automobila svih vremena, Honda Accord je proslavio svoj 40. rođendan. Član tzv. Premium klase je unatoč godinama još uvijek mlad u srcu. Zato i jest najpopularnija limuzina za ekipu mlađu od 35.
Honda općenito kao brand nema samo abnormalno odanu skupinu poklonika, nego i poštovanje svih ostalih. Plod je to dobrog imidža i kvalitete kroz sve ove godine. Kako je slavljenik zaradio ime? Iz želje da znači slaganje i harmoniju između ljudi, automobila i društva (akord = suzvučje ili sklad triju ili više tonova). Lijepo, zar ne? Dotična slavljenička limuzina je, pored Honde Civic i CR-V, najpoznatiji model iz ove japanske obitelji, a mijenjani su joj izgled i performanse više od nekoliko puta tijekom svih godina. Ono što se nije promijenilo je, pak, kultni status. Vjerojatno zbog toga što je ovo vozilo uvijek imalo nešto za ponuditi svima, od kvalitete i udobnosti do ekonomičnosti. Accord je postao debitant na tržištu automobila kao svojevrsni nasljednik (ili poboljšana verzija) Civica. Na tržištu je osvanuo u doba svjetske energetske krize, no ubrzo je dobio na popularnosti, jer je pružao komfor, sigurnosti, stil, pouzdanosti i ekonomičnost. Na području Sjeverne Amerike je oduvijek imao pravi zvjezdani status, ne samo kao prvi Japanac koji se prodavao tamo, nego je i ostao jedan od najprodavanijih limuzina. Povrh svega, uklapao se u budžet stanovništva što je rezultiralo, naravno, većom potražnjom.
Sve je počelo u nekakvim skromnom razmjerima te 1976. s dvoja vrata, 68 konja i prednjim pogonom. Koju godinu kasnije je rođena limuzina s 4 vrata, a uloga kupea je prepuštena Hondi Prelude. Koju generaciju automobila kasnije (u trećoj, da budemo precizni), nakon većih dimenzija te poboljšanja je već bio najprodavaniji automobil preko bare. Treća generacija više nije bila nikakav specijalni novitet, nego respektabilan konkurent već dobrano udarenih temelja. U šestoj generaciji se opet potvrdio status najprodavanijeg u Americi (2001. godine), a do tad je „pretrpio“ promjene što na izgledu, što na motoru i šasiji. Naredna sedma generacija je ponudila još i više noviteta, poput većih dimenzija i jačeg motora, ili pak, automatskog mjenjača i navigacije unutar vozila. Do danas ima još niz dizajnerskih i sigurnosnih poboljšanja, kao i modernih novotarija poput gadgeta i sustava ovakvih i onakvih. Takva su vremena. Kad se sve skupa sumira, u čemu je tajna Accordovog višegodišnjeg dobrog imidža i povjerenja kod kupaca, oštroj konkurenciji unatoč? Vjerojatno u tome što je očigledno da se puno više oslanja na konstantno održavanje pouzdanosti, kvalitete i dugotrajnosti, radije nego na grozničavu utrku i najmanje trzanje kod promjena u taboru konkurenata. Pa Accorde, kućo stara, neka ti je sretan, nadamo se da ćemo i mi biti tako dobri u tvojim godinama.
Evo i kraćeg dokumentarca iz američkog ugla gledanja te dirljiv prikaz niza slika Accord promjena kroz generacije.