GTA kao logičan nastavak tradicije za Alfa Romeo
Nevjerojatno je koliko povijesti i fascinacije mogu označiti samo najobičnija tri slova. A ako je suditi po najavama i fotografijama, za kombinaciju ova tri slova tek počinje nova epoha.
Koji je savršeni recept za genijalan automobil sportskih aspiracija i karaktera? Mišljenja sam da ta jednadžba glasi ovako: što je moguće manje kilograma + što je moguće više konjskih snaga + maksimalna buka + atraktivna pojava u koju se moguće zaljubiti već na prvi pogled.
Sve to zajedno rezultira auto-pornografijom koju iz godine u godinu potpisuju slavna prezimena poput Ferrarija, Lamborghinija i Porschea. Ali tu i tamo se zalomi i pokoji proizvođač koji je bez slavnog prezimena u nazivu također u stanju proizvesti materijal na četiri kotača zbog kojeg su mogući neplanirani odlasci u WC. A to pak savršeno pokazuju proizvođači poput Audija, BMW-a, Lexusa i još nekih kojima poimanje sportske orijentacije nije strano.
Alfa Romeo u cijeloj toj priči i u kombinaciji sa sufiksom GTA itekako stoji. Doduše, ne baš konstantno, jer GTA nije oznaka koje smo se na Alfama nagledali tijekom proteklih godina, ali to u ovom momentu nije niti važno.
A zašto?
Jednostavno zato što su ova tri slova upravo ponovno postala aktualna – i to u kombinaciji s jednom od najljepših limuzina svih vremena.
Uglavnom, dobro nam došli u svijet u kojem (na svu sreću) postoji Alfa Giulia GTA.

Kako to obično biva, u bazi je riječ o Giuliji Quadrifoglio. Tj. o automobilu koji s Ferrarijem nema nikakve veze (hm-hm). O pomalo poremećenoj limuzini u koju je poprilično teško ući, ali koja je tijekom posljednjih godina ispala jednim od najljepših, najimpozantnijih i najinteresantnijih automobila koje novac može kupiti.
Kada je Giulia Quadrifoglio po prvi puta službeno ugledala svjetlo dana, nebo je iznad Torina odjednom postalo sunčano. Alfistima je zbog toga ponovno počela rasti kosa, a velikani poput BMW-a i Mercedesa barem su nazivno dobili konkurenciju. I to onu koja im svojim agresivnim i istovremeno elegantnim dizajnom direktno daje pljusku posred lica. Jer u usporedbi s ovom Alfom modeli poput M5 i E63 AMG ispadaju poput pretilih ljudi na festivalu bulimije.

Dakle, bazu za GTA-verziju modela Giulia tvori predivan dizajn u kombinaciji s isto toliko predivnim brojkama. Motor koji raspolaže sa 6 cilindara, dva Turbo-punjača i 2,9 litara zapremine s Ferrarijem nema nikakve veze (hm-hm), te na kotače isporučuje nekih 510 konja i oko 600 Nm maksimalnog okretnog momenta. I sve je to sasvim dovoljno za performanse s kakvima du se donedavno hvalili super-automobili.
Samim time je baza sasvim dovoljno poremećena i zapravo bi uz Giulliju Quadrifoglio umjesto vozačke dozvole prosječnom vozaču trebala dozvola za (samo)ubojstvo. Ali kako kažu pametniji od mene, „uvijek može bolje“. Odnosno u ovom slučaju luđe.
Kako je Alfa u svijetu Formule 1 povezana s legendarnim Sauberom, naravno da se upravo ta legendarna ekipa inženjera posvetila razradi i doradama na aerodinamičkim svojstvima za Alfa Romeo Giulia GTA. Tj. crveno-crnog monstruma kojeg upravo gledate na fotografijama.
Dakle, osim što izgleda ljuto, ova je Alfa aerodinamički zrela parirati najboljem što Nijemci i Japanci u stanju baciti pod njene 20-inčne kotače. Jer sva sila optičkih dodataka nema samo formu, već i funkciju, te uvelike potpomažu upravljivosti i performansama ovog automobila na cesti i na stazi. Tako barem kažu iz Alfa Romea.

Izuzev prednjeg branika, stražnjeg difuzora, pragova i ogromnog stražnjeg spojlera, osovine su se od centra automobila pomakle za još 50 mm. A to u prijevodu znači i proširenja na karoseriji, što uvijek izgleda seksi.
Sve zajedno potpisuje Sauber, što zapravo dobrim dijelom govori dovoljno već samo po sebi, a onda je tu i još jedno ime koje konkurenciji ulijeva strah u kosti: Akrapovič.

Naime, ti su suludi i nenormalno precizni Slovenci odradili ispušni sustav za Giuliju GTA, pa samim time nije suludo očekivati još višu razinu buke. Ali i bolju protočnost ispušnog sustava, što u prijevodu znači još više konja. I to njih 30.
Motor je u pravilu ostao isti kakav je i bio, ali optimizacijom pojedinih dijelova dobiveno je nekih 30 konja više nego prije, pa to ukupnu brojku podiže na njih 540. To pak u prijevodu znači da Alfa Giulia GTA do stotke ubrzava za nekih 3,5 sekundi i nastavlja ubrzavati do kvarta blizu 300 km/h.

Alfa Romeo Giulia s ovom novom i dodatno povampirenom varijacijom same sebe ne dobiva jednu, već dvije izvedenice koje sadrže slova G, T i A. Razlika u snazi nema, što znači da performanse u pravilu ostaju iste. Dijeta je također provedena na identičan način. Ali „obična“ GTA dolazi s nešto manjim stražnjim spojlerom, dok ona s oznakom GTAm dolazi s ogromnim i (navodno) funkcionalnim) stražnjim krilom.

Izuzev opreme za letenje po stazi, držača za kacigu i roll-bar kaveza, Giulia GTAm na scenu stiže i s onim čudnovatim trkaćim pojasevima s kakvima npr. raspolaže Porsche 911 GT3 RS. A to pak u prijevodu znači da će svi oni kojima je mazohizam na bilo koji način drag, bez problema doći na svoje. Jer dotični pojasevi izvan staze samo otežavaju život i neugodni su između nogu (da ne kažem kako pritišću muda).

Samim time dotični pojasevi imaju smisla poput npr. grudnjaka na Delfinu ili diplome ekonomskog fakulteta u Mostaru izdane 30.02.2019. godine. Ali s obzirom na to da je Giulia GTAm u svojoj srži automobil za stazu, nekako sumnjam da će itko po tom pitanju imati bilo kakvih zamjerki.

Uglavnom, kada se sve skupa zbroji, pomnoži s 18 i podijeli s 3,14, Alfa je ovim potezom udarila dvije muhe na zidu. Jednim je udarcem proizvedena stvarno bolesna i istovremeno prelijepa limuzina s kojom je moguće parirati najboljim pripadnicima te kategorije iz svijeta automobila.

A s druge je pak strane ovim potezom oživljena GTA-ideologija zbog koje dobrim dijelom vrijedi obožavati ovu danas već 110 godina staru marku.
I to je ono najbitnije što se veže uz postojanje ovog automobila.
Stoga na kraju ovog minijaturnog izlaganja vrijedi reći tek „Forza Alfa“, te u sebi poput poremećenog nastavnika povijesti ponavljati „Busso, Busso, Busso“.
