Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Davor Kindy 16.02.2020

DOWNSIZING: I muškarci se slažu – Veličina je bitna!

Postoji sjajna uzrečica koja kaže “manje je više”, no srećom postoji i ona koja kaže “iznimka potvrđuje pravilo”, jer po pitanju motora to nije tako!

Razočaranje nakon što je shvatila koliko je velik (bolje rečeno mali) motor.
foto: Car Blogger

Svima je jasno kako je downsizingu odzvonilo.

Poslije godina “vikanja” downsizinga, doslovce svaka druga riječ svih svjetskih proizvođača bila je ista, ali eto, unazad tri-četiri godine i tomu je došlo kraj te riječ downsizing više se ni ne spominje.

Rekli bismo, svakog čuda tri dana dosta! Tako kaže naša pametna stara poslovica i tu sasvim sigurno nema pogreške.

Kao i puno puta do sada, otkrilo se nešto što pomaže u ostvarenju cilja, ali ide vrč na vodu dok se ne razbije, tako kaže još jedna pametna narodna poslovica.

Dakle, downsizing je bio popularan dok je davao rezultate, ali razvojem njegova efikasnost se smanjivala što je sasvim očekivano, a istovremeno su se mijenjali i uvjeti koji su postali sve stroži, dok sam downsizing nije postao potpuno beskoristan.

Dakle, jednostavno dosegnut je limit u downsizingu, te je svoje mjesto ustupio drugim genijalnim tehničkim rješenjima u modernoj automobilskoj industriji.

Ukratko, downsizing značio je sve manje i manje, a sve snažnije, čišće te brže, pa smo došli do apsurda da 0,9 litarski mali motori sa samo tri cilindra uz pomoć turbo punjača daju čak i više od 150 KS, ma samo onoliko koliko je proizvođaču trebalo i onda su taj majušan motor ugradili u veliku limuzinu i stvar je funkcionirala, ali kratko.

Ni uvjeravanja proizvođača kako su ti motori trajni nije uvjerila velik broj vozača, ali sada to skoro pa više i nije problem.

Dakle, era downsizinga je gotova. Dosta! Nema više!

Tko bi htio imati ovako nešto malo dolje (pod haubom)!?
foto: Youtube

Sada su se opet svjetski proizvođači okrenuli povećavanju obujma motora, jer su shvatili kako s motorima malog obujma neće biti u mogućnosti zadovoljiti izmijenjena testiranja vezana uz emisiju štetnih plinova u realnim uvjetima.

Praktična ispitivanja pokazala su u biti kako su u realnim uvjetima rezultati eko testa potpuno drugačiji, i takvi motori izbacuju veće razine štetnih plinova poput CO2, što osim za okoliš, predstavlja veliki problem i za proizvođače, budući da se pravila i norme sve više pooštravaju.

Takvom testiranju sada je došao kraj pa i downsizingu.

Novi automobili su podvrgnuti realnim cestovnim testiranjima razine dušikovih oksida, te su realna testiranja postala globalni standard za razinu CO2 i potrošnju goriva.

Gotovo je s downsizingom te se svi vodeći proizvođači motora sada okreću motorima većeg obujma, te će tako na primjer VW svoj 1,4 trocilindraš izbaciti iz upotrebe, a kao zamjenu ponuditi veći motor – 1,6 litarski četverocilindraš.

Isto tako mali 1,2 litarski benzinci i mali 1,5 litarski dizelaši odlaze u povijest.

Rekli bismo – napokon!

That is one pretty motor!

Posted by Blaksheep Automotive Photography on Thursday, 27 September 2012

Podijeli s frendovima!

Davor Kindy
Kao mali na zadnjem sjedalu Fiće obišao Europu. U novinarskim automobilskim vodama od 1989., prošao sve medije, od dnevnih novina, magazina, revija i televizije, a sada već dugi niz godina kao glavni urednik vozi po internetu na Automania.hr.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana