Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Davor Kindy 29.07.2019

Automotodrom Grobnik – oborena dva nova rekorda!

U okviru međunarodne FIA CEZ utrke na grobničkoj stazi nastupa 136 vozača iz 13 zemalja, a Brajnik i Jedlinski popravili vlasite rekorde stare nepunih godinu dana.

Međunarodna FIA CEZ utrke na grobničkoj stazi…
foto: Automania / Miroslav Krpan

GROBNIČKO POLJE – Već prvog natjecateljskog dana vikend programa međunarodne kružne auto utrke „Nagrada Hrvatske 2019.“, u organizaciji Auto sportskog kluba Kastavac i Udruge „Auto staza Grobnik“, „oba su pala“. Naime, novi rekordi grobničke staze duge 4.168,79 metara, na novoj asfaltnoj podlozi, održali su se nepunu godinu dana. Njihovi vlasnici i dalje, barem na jedan dan, do druge nedjeljne utrke, ostali su isti vozači. Talijan Paolo Brajnik, koji ove godine u Formuli „Dallara F“ vozi sa licencom Auto moto sportskog saveza Srbije popravio je vlastiti rekord staze u formulama za 865 tisućinki sekunde i tako, uz dva kilometra bržu vožnju, nadmašio magičnu brojku 190 km/sat novim vremenom jednog kruga 1:18,702 minuta prosjekom 190,653 km/sat. Drugi rekord, onaj kategorije turističkih automobila, i dalje ponosno slovi na Poljaka Marcina Jedlinskog koji je svojim robusnim „Audijem A8 LMS GT3“ vozio 1:22,643 minuta prosjekom 181,562 km/sat, što je sitnih, ali „slatkih“ 75 tisućinki brže od rekorda ostvarenog početkom kolovoza 2018.godine.

REKORD BRZINE I SUDIONIKA

Na utrci koja spada u red najvećih, kako brojem tako i konkurencijom službenog bodovanja, ikad održane na Automotodromu Grobnik, sudjeluje 136 vozača iz 13 zemalja: Hrvatske, Slovenije, Mađarske, Češke, Slovačke, Bosne i Hercegovine, Austrije, Srbije, Poljske, Njemačke, Italije, Crne Gore i Norveške, a svaki dan zasebno bodovanje je u nizu konkurencija, od FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone, uključujući grupe i skupine GT, TC TCR, TC, CEZ Enduro, ESET V4 Cup, međunarodne Chevrolet Cruze, Mazda MX, Renault Clio i Renault Twingo kupove, sve do državnih prvenstava Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Mađarske, Slovačke, Austrije, uključujući i Otvoreno prvenstvo Češke u utrci izdržljivosti. U utrci nekoliko kupova, zajedničkim startom, najbrža su vremena očekivano ostvarili sudionici „Clio Cupa“, a pobjedničko postolje podijelili su dva češka i jedan slovenski vozač. Pobjednik u „Renaultu Clio Cup IV“ bio je Čeh Michel Makeš ispred sunarodnjaka Petra Majera s prednošću 3,816 sekundi, dok je treći bio Slovenac Miha Primožić. U isključivoj konkurenciji slovačkih vozača „Mazda MX Cupa“ pobjeda je pripala Janu Filipu, a u „Chevrolet Cruze Cupu“ Austrijancu Wolfgangu Krieglu.

POBJEDA MARA FRANIĆA

Slovenac Nik Štefančič, s tek 69 tisućinki prednosti, bio je uspješniji od sunarodnjaka Marka Škulja i slavio pobjedom u „Renault Twingo Cupu“ konkurencije čak 22 vozača. Treći je bio Čeh Tomas Koreny, dok je Riječanin Marko Ćoza (AK Rijeka), nakon izvrsnog starta, ali kobnog kontakta s jednim rivalom, pao u poretku završivši utrku tek na osmom mjestu. Poljak Marcin Jedlinski više od deset sekundi ostavio je za sobom najljućeg rivala u utrci Grupe D4-GT Čeha Richarda jr. Chlada. U utrci su nastupili i otac i sin, Osiječani Zoran i Vedran Kotromanović (AK Dubrovnik racing), ali su zauzeli zek 13.,odnosno 14.mjesto.

Jedlinski je u tandemu Mateuszom Lisowskim ostvario i pobjedu u jednosatnom „Enduraceu“ u konkurenciji 11 vozila.

Završnica prvog dana pripala je nadmetanju hrvatskih automobilista, uz koje su se na startu utrke, sa desetak različitih klasa, našli i vozači Bosne i Hercegovine. Ukupnu je pobjedu slavio iskusni dubrovački as Maro Franić (AK Dubrovnik racing) u VW Golfu prošavši ciljem 17,547 sekundi brže od BiH vozača Jasmina Hrnića (Honda Civic). Treći je ciljem prošao Buzećanin Valter Nežić (AK Buzet Autosport) u Hondi Civic TypeR, a njih su trojica bili jedini vozači s punih 15 krugova ukupne konkurencije 29 vozača.

Međunarodna FIA CEZ utrke na grobničkoj stazi…
foto: Automania / Miroslav Krpan

Podijeli s frendovima!

Davor Kindy
Kao mali na zadnjem sjedalu Fiće obišao Europu. U novinarskim automobilskim vodama od 1989., prošao sve medije, od dnevnih novina, magazina, revija i televizije, a sada već dugi niz godina kao glavni urednik vozi po internetu na Automania.hr.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Nakon pola stoljeća pod zemljom: Chevy Vega i Kawasaki ponovno na svjetlu dana

Piše: Niko Poznat

EUROPSKO RALLY PRVENSTVO STIŽE U HRVATSKU POČETKOM LISTOPADA – automobilistički spektakl u Zagrebu uvod u povratak WRC-a 2026.

Piše: Niko Poznat

Fiat predstavio prvi automobil s dijelovima od reciklirane ambalaže za piće

Piše: Niko Poznat

Više prometnih nesreća s toplijim vremenom: Stručnjaci otkrivaju najrizičnije mjesece na hrvatskim cestama

Piše: Niko Poznat

Savjeti za putovanja u ljetnim mjesecima

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana