Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Davor Kindy 16.04.2021

Automobilska karta svijeta – Tko vozi kakve motore

Automobilska karta svijeta pokazuje kako u Japanu koriste hibrid, u Kini prevladavaju motori s unutarnjim izgaranjem, a u Europi i Indiji dizelski motori.

Tko vozi kakve motore, tj. na koje pogonsko gorivo se vozi pokazuje statistika.
Tko vozi kakve motore, tj. na koje pogonsko gorivo se vozi pokazuje statistika.
foto: Automobili

Benzinski motori:

Benzinski su motori diljem svijeta najpopularniji pogonski sklop. Kina predvodi u tom području: ondje gotovo 100% kupaca novih automobila odabire benzinske motore. U SAD-u i Japanu ta se brojka kreće oko 75%. Motori s neizravnim ubrizgavanjem goriva još su uvijek zastupljeni u više od pola vozila s benzinskim motorom. Smanjenja veličine motora postaju sve popularnija, a s njima i učinkoviti i ekonomični Boschevi motori s izravnim ubrizgavanjem goriva. Kombiniranjem izravnog ubrizgavanja goriva sa smanjivanjem veličine može se smanjiti potrošnja goriva i do 15%. Isto tako, turbo punjenje pomaže motoru da postigne veći okretni moment, posebice pri niskim brzinama motora. Tako se poboljšava mogućnost ubrzanja te pridonosi užitku u vožnji.

Diesel:

U EU i Indiji svaki je drugi novi automobil dizelski. No i izvan tih najznačajnijih tržišta dizelski motor postaje sve popularniji. Primjerice, Sjedinjene Američke Države su rastuće tržište; a Bosch procjenjuje da će se udio zastupljenosti dizelskog motora na tome tržištu povećati s trenutnih 3% na čak 10%, koliko će iznositi 2018. Dizel postaje sve popularniji i u Južnoj Koreji. Za mnoge Europljane njegove su prednosti već jasne: moderni dizelski motor troši i do 25% manje goriva od usporedivog benzinskog motora, dok mu je okretni moment i do 40% veći.

Hibridna i električna vozila:

U Japanu gotovo svako peto novo vozilo sadrži hibridni pogonski sklop. Zbog toga je Japan neosporan predvodnik elektrifikacije. Za samo nekoliko godina registrirani broj hibrida bit će znatno veći i izvan Japana. Bosch prognozira da će u sljedeće dvije godine, od 113 milijuna prodanih automobila diljem svijeta, 6,5 milijuna biti pravi hibridi, 3 milijuna plug-in hibridi, a 2,5 milijuna će biti u cijelosti električni automobili. Čak i sada Bosch razvija široku lepezu proizvoda za to masovno tržište koja obuhvaća hibridne sustave, plug-in hibride i pogonske sklopove za potpuno električna vozila. Nadalje, Bosch razvija hibrid iz početnog cjenovnog razreda koji se temelji na 48-voltnom električnom sustavu.

Fleksibilna goriva:

Pogonski sklopovi koji se pokreću i na benzin i na alkohol (etanol) osobito su poznati u Brazilu. Drugo najveće tržište za ovakvu vrstu tehnologije su Sjedinjene Američke Države. Boschevi se sustavi pokreću na čisti etanol kao i na sve mješavine etanola i benzina. Vozači su nezavisniji pošto im takav sustav fleksibilnog goriva dopušta da koriste povoljniji etanol.

CNG (komprimirani prirodni plin):

CNG pogonski sklopovi postaju sve popularniji diljem svijeta. Već deset godina prodaja na svjetskoj razini raste za 25%. U Južnoj su Koreji vozila s CNG pogonskom sklopovima već preuzela 11% udjela na tržištu. Bosch u ponudi ima cjelokupni sustav koji omogućava da se vozila kontinuirano pokreću na ovo povoljno gorivo. Ovo je značajna prednost za vozače, pošto je CNG do 50% jeftiniji od benzina te može smanjiti emisiju CO2 i do 25%.

Izvor: Bosch / Grafika: KircherBurkhardt
Izvor: Bosch / Grafika: KircherBurkhardt
foto: DieselNet

Podijeli s frendovima!

Davor Kindy
Kao mali na zadnjem sjedalu Fiće obišao Europu. U novinarskim automobilskim vodama od 1989., prošao sve medije, od dnevnih novina, magazina, revija i televizije, a sada već dugi niz godina kao glavni urednik vozi po internetu na Automania.hr.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana