Automobili o kojima više nitko ne priča: Cadillac Allanté
Da je Mafija kojim slučajem ispala nesposobna poput ovog automobila, svijet bi u krajnjoj liniji ostao zakinut za mali milijun filmova u kojima se Mafija kao organizacija portretira.
A ovaj je Cadillac ispao poput Mafije. Samo lošije proveden u djelo.
No nekako smatramo da usprkos tome ne zaslužuje biti zaboravljen…
Cadillac Allanté
Zamislite da ste u 1987. godini za volanom kabrioleta-dvosjeda koji na sebi ima sustav koji ovisno o brzini, vjetru i podlozi po kojoj vozite sam kontrolira visinu amortizera i time se prilagođava okolini uvjerljivije od prosječnog kameleona.
Isto tako zamislite da je vaš novi automobil od inicijalne ideje toliko ekskluzivan da se automobil slaže na čak dva kontinenta.
Možete li uopće zamisliti takvog što, ili vam to zvuči poput znanstvene fantastike?
Kako god bilo, Cadillac je za svog konkurenta tadašnjem Mercedesu SL i Jaguaru XJ-S osmislio taj komadić budućnosti. I time je ovaj automobil od samih najava bio osuđen na uspjeh.
Ali taj je uspjeh na kraju izostao. I to samo zato što se radilo o američkom automobilu koji je osim problema s kvalitetom iza sebe imao i nenormalnu korporativnu politiku. Odnosno preplaćene menadžere kojima je bilo „kul“ u studiju Pininfarina proizvoditi karoserijske komponente i onda ih Boeingom 747 iz Italije prevoziti čak 7,400 kilometara daleko. Tj. u Detroit na finalno sklapanje.
Zbog toga je (ali i zbog još nekih faktora) Allanté koštao nenormalno puno novaca. A u kombinaciji s kvalitetnom konkurencijom u obliku gore spomenutog Mercedesa SL jednostavno nije bio tretiran kao automobil kakav je trebao biti.
Cadillac je s ovim modelom stvorio nastavak tradicije koja seže još u tridesete godine prošlog stoljeća, kada je na tržištu luksuznih dvosjeda u Americi suvereno vladao Cadillac Series 355. Ali našmrkani su menadžeri novog kova zaboravili da se tada ovakvom automobilu pristupalo kao prema nečem posebnom, što za Allanté baš i nije bio slučaj.
Oko ovog automobila je generika apsolutno presudila u mnogim segmentima njegovog postojanja. Čak je i naziv “Allanté” generiran kompjuterski – i to između čak 1,700 prijedloga s kojima je dotični kompjuter zbunio glavešine u General Motorsu prije konačnog odabira naziva za ovaj luksuzni sportski dvosjed u toplesu.
Digitalna era dobrim je dijelom preseljena na Allanté, pa se unutar interijera pronašla sva sila tipki koje su služile raznim funkcijama i stavkama opreme. Ali ostatak nije slijedio eru u kojoj je ovaj automobil trebao vladati. Jer V8-motor sa svojih je 4,1 litara zapremine doniran je iz drugih modela s kojima je Cadillac bio prisutan na tržištu. I bio je poprilično loš.
General Motors je to pokušao popraviti nekoliko godina nakon izlaska ovog modela na tržište, ali niti 4,5 litara zapremine, a niti 4,6 litarski “Northstar” V8 koji je u Allanté uguran 1993. godine nisu uspjeli u toj misiji. I to je bio slučaj koji se odvijao praktički na kraju proizvodnog vijeka za ovaj automobil.
Zbog sve te generike i motorizacije koja je u sklopu takvog načina razmišljanja preuzela kormilo oko ovog modela, Allanté nije fascinirao ni svojim performansama. Jer 9,3 sekunde do “stotke” i maksimalna brzina od 189 kilometara na sat s kojima su prvi primjerci modela Allanté dolazili na tržište, sve je samo ne impresivan set podataka.
Kasnije iteracije modela malo su popravile tu poprilično blijedu sliku, pa je najbrži Allanté 1993. godine od 0 do 100 kilometara na sat ubrzavao za 6,4 sekunde i bilježio maksimalnu brzinu od 241 km/h. Ali usprkos tome cijelu priču oko ovog ljepuškastog kabrioleta više nije bilo moguće izvući.
Uglavnom, sa svojih 21,000 prodanih primjeraka tijekom čak sedam godina proizvodnje, ovaj je Cadillac svijetu pokazao da niti ogromne količine novaca i marketinga nisu u stanju spasiti loš koncept.
No usprkos tome je riječ o Cadillacu koji svojim dizajnom dolazi iz Italije te koji je tih dana na svijet donio apsolutan luksuz upakiran u zanimljivu karoseriju i još zanimljiviju tehnološku zrelost. Stoga je ukratko riječ o automobilu koji nije trebalo zaboraviti.
Barem ne tako brzo kao što je to s Allantéom bio slučaj.