Automobili koje barem jednom morate probati: Mercedes Benz W124
Iako su ovaj automobil u našim krajevima obožavali prvenstveno taksisti i gastarbajteri, riječ je o jednom od automobila koji su svojom pojavom na tržištu redefinirali pojmove poput udobnosti i kvalitete izrade.
I zato je W124 zauvijek zapisan među zvijezdama iz svijeta automobila te upravo iz tog razloga predstavlja jedan od onih automobila koje barem jednom u životu morate probati.

Mercedes-Benz W124
Ne… Nisam u sklopu naslova specificirao o kojoj se verziji modela radi, jer je to u krajnjoj liniji nebitno. Radi se o automobilu koji je svoj karakter izgradio kroz apsolutnu podređenost kvaliteti i trajnosti, dok su udobnost i polivalentnost među prioritetima ispali najvažnijim okosnicama postojanja ove Mercedesove naizgled vječne serije.

Izuzev modela E500 koji je nastao u bliskoj kolaboraciji s Porscheom te koji i dan-danas stoji među najposebnijim sportskim limuzinama svih vremena, ovdje većinom nije riječ o jurilici.
Dapače, sa svojim je neupadljivim linijama i nekima dosadnim izgledom ovaj Mercedesov model bio omiljen među taksistima. A taksisti jako dobro znaju u kakvom će automobilu provoditi svoje vrijeme i zašto je tome tako.

Ovaj su Mercedes uz tehnoloških rješenja izvedenih na iznimno visokom nivou odabrali i zbog njegove iznimne trajnosti i nenormalno visokog stupnja kvalitete izrade. Samim time nije rijedak slučaj negdje u kuloarima auto-industrije čuti da su neki od primjeraka ovog Mercedesovog modela iza sebe ostavili više od milijun kilometara. A sami razvojni inženjeri (danas u mirovini) u sklopu jednog su dokumentarca „između redaka“ izjavili kako su po izlasku W124-ke na tržište bili upućeni od strane uprave da toliko kvalitetne i napredne automobile više ne trebaju raditi.

Karoserijske izvedbe prvenstveno su podrazumijevale jednu klasičnu i naizgled ni po čemu posebnu limuzinu. A onda se pojavila karavanska izvedba i status „radnog“ automobila za ovaj je Mercedesov model bila zacementirana. No onda se netko sjetio da bi bilo baš fora proizvesti Coupé i Cabriolet verzije i njima ovaj model prezentirati u drugom svjetlu, da bi za kraj priče o W124 kao plod zajedničkog rada i truda između Mercedesa i Porschea nastao vječno fenomenalni Mercedes-Benz E500.

Tijekom svog je životnog perioda Mercedes-Benz W124 svojim kupcima nudio sve moguće i nemoguće karoserijske izvedbe u kombinaciji s više od 20 različitih benzinskih i još 12 dizelskih motora. I svi su bili spremni godinama vjerno služiti uz redovno održavanje i minimalna ulaganja, što u današnje vrijeme auto-industriji predstavlja nepoznanicu i jedno veliko „NE“. Ali to je već jedna sasvim druga priča oko koje u ovom trenutku nema smisla trošiti slova…

Mnogi to iz ovog ili onog razloga ne znaju, ali Mercedes-Benz W124 rekorder je u smislu razlike u snazi između najslabijeg i najjačeg motora s kojim se nudio na tržištu.
Jer ako i zanemarimo 6.0-32 verziju s AMG-ovim potpisom, razlika između 2.0D motora i onog 5-litrenog 32-ventilca uguranog u E500 iznosi preko 250 konja. To možda nije pretjerano bitna informacija, ali ako ste zaljubljenik u Mercedes-Benz, eto komadića informacije s kojim biste na kavi mogli frendovima objasniti da imaju afinitete prema krivim markama automobila.

Nevezano uz to koji se motor nalazio pod haubom i o kakvoj se karoserijskoj izvedbi radilo, riječ je o jednom od onih „vječnih“ automobila koji svojom rezerviranošću u nastupu nisu dosadni, već očaravaju svakoga tko je imao mogućnost (da ne kažem privilegiju) sjesti za njegov volan.
A s obzirom na to da je kompletna auto-industrija (uključujući i Mercedes-Benz) krenula poprilično suprotnim smjerom od onog u kojem se kretao W124, eto nam svima razloga više da ovaj automobil volimo i cijenimo.
U svakom slučaju probajte sjesti za volan i napraviti krug. Iskreno vjerujem da ćete u tih nekoliko kilometara shvatiti zašto je W124 jedan od onih automobila koje treba probati barem jednom u životu.
