Audi i Rave-party od 65,000 Eura
Nema drugačijeg načina da se opiše ovo SUV-čudovište koje su u Ingolstadtu iz nekog razloga odlučili polakirati u boju svjetlećeg štapića za Rave-party.
Prošlo je nekoliko godina otkako je Audi oznakom RS oplemenio svoj kompaktni CrossOver pod nazivom Q3. I tada je jednostavnim dodavanjem slova dobiven RSQ3 – baš kao što je to bio slučaj i s ostatkom Audijevih „Q“ modela nad kojima je proveden identičan RS-tretman. Uglavnom, pred vama cijenjeni čitatelji stoji najnovija inačica tog kompaktno-gradsko-urbano-krosoverskog čuda s rednim brojem 3. „RS“ je tema dana, a ova je prezentacijska zelena boja jednostavno pun pogodak. Bit će da je i Audi naučio nešto od Lamborghinija, a ne samo obrnuto.
Samo nikako da nauče i definiciju Coupé-automobila, jer iako Audi ovu svoju RSQ-izmišljotinu opisuje kao Coupé, naravno da ovaj automobil s definicijom unutar takve kategorizacije nema ama baš nikakve veze.
Iskreno govoreći, SUV, CUV, LAV i ostali uglati i zaobljeni glorificirani karavani među nama ovdje zbog hrpetine razloga nemaju štovatelja i saveznika, a isto vrijedi i za zelenu boju koja nam u paleti stoji daleko od idealne i omiljene. No s obzirom na viđeno, ali i neke brojke, za ovaj novi RSQ3 ne možemo reći ništa ekstremno loše. Dapače, poput mnogih drugih CrossOvera i inih „urbanih“ ideja na četiri kotača, i ovaj ne bismo kupili. Ali izjaviti kako je svojom pojavom ovaj Audi apsolutno nezanimljiv bio bi grijeh i laž. A dobrim je dijelom tome tako upravo radi boje ovog prezentacijskog ili bolje rečeno promotivnog primjerka na fotografijama.
Ovo zeleno obojenje karoserije zapravo opako podsjeća na boju u Lamborghiniju nazvanu „Verde Ithaca“. I to je odlično, jer ta boja uživo izgleda fenomenalno. Tome sličnom nijansom je Audi očito poželio istaknuti sportski karakter za RSQ3, ali je njome nažalost istaknuo i neke linije koje u sklopu dizajna izgledaju nepotrebno. Ali recimo da na to možemo progledati kroz prste. Pa iako nam i dalje nikako nisu jasni SUV- i CUV-modeli „sportskog karaktera“, recimo da je Audi s RSQ3 odradio posao sličan BMW-ovom modelu X2, a to pak u prijevodu znači da ovo nabrijano i pretilo dijete iz Ingolstadta nije ružno i nakaradno. I to je također super.
Što se motorizacije tiče, Audi RSQ3 i dalje koristi danas već slavni i provjereni 2,5-litreni TFSI-motor s pet cilindara, čije je disanje potpomognuto Turbo-punjačem. Dakle, ništa novo i posebno u globalu. No u sklopu ove iteracije modela Q3, ovaj TFSI-motor na sva četiri kotača izbacuje ukupno 394 konjske snage i nekih 480 „njutna“ maksimalnog okretnog momenta (buraz). Dakle, Audi RSQ3 itekako šuta dupe. I to je po tko zna koji puta super.
Iz Ingolstadta tvrde kako vrijeme ubrzanja od 0-100 km/h iznosi 4,5 sekundi, te kako maksimalna brzina iznosi elektronski limitiranih 250 kilometara na sat. No za nestanak te limitacije iz popisa opreme za RSQ3 moguće je i nadoplatiti, pa nakon nadoplate RSQ3 zakucava iglu brzinomjera do 280 km/h. A to je pak krajnje nepotrebno – baš kao i činjenica koja kaže da je RSQ3 u odnosu na verziju bez „RS“ u nazivu „spuštena za 10 milimetara“.
Ajmo realno… Ako je osnovna prednost SUV, CUV i inih drugih modela ovakvog tipa u visokom sjedenju i preglednosti, te istovremenoj praktičnosti u svako doba dana i noći, onda za karoseriju koja je „spuštena za 10 milimetara u odnosu na Audi Q3“ jednostavno nema opravdanja. A ni realne potrebe. Jer usprkos konjima, „njutnima“ i svim ostalim brojkama, Audi RSQ3 i dalje nije sportski automobil. Niti će ga itko ikada tretirati kao takvog. Stoga nema razloga za bilo kakva spuštanja i slične zahvate.
Isto tako nema smisla niti na ovakav automobil stavljati 20-inčne kotače (odnosno 21-inčne uz doplatu), ali čini se da niti oko toga nitko ni najmanje ne brine.
I upravo zato cijeli taj SUV-trend već odavno nema nikakvog smisla izuzev u prikazivanju financijske moći vlasnika. A to je pak jadno – čak i u ovoj genijalnoj Kyalami-zelenoj boji karoserije.
…a kad smo već (opet) kod boja karoserije, vrijedi dodati i kako u ponudi trenutno stoji ukupno osam boja – od Kyalami-zelene, preko Nardo-sive, pa sve do svašta-nešto crvene i nekakve plave s „fensi“ nazivom. No ako se nas ovdje pita, ovaj automobil jednostavno mora biti zelene boje i tko god da se od kupaca odluči na neku drugu boju jednostavno nije čist.
Naravno, kako to za Audi već odavno biva, i za ovaj model u Ingolstadtu imaju visok nivo očekivanja u smislu prodaje. Doduše, cijena kreće od nekih 63,500 Eura (i to u Njemačkoj), te ide za još preko nekoliko desetaka posto gore ukoliko se kupci odluče pretjerivati s opremom. Ali usprkos poprilično paprenoj cijeni ne treba sumnjati u hrpetinu prodanih primjeraka ovog RS-modela.
Stoga na kraju eto…radujte se narodi – pokretni Rave-party je među nama. Pitanje je samo koliki ovisnici morate biti da biste ga kupili.