Alfa za hipstere odlazi u mirovinu – zbogom MiTo
Da…dočekali smo i taj dan, jer prema najavama Alfin glorificirani Punto odlazi iz prodajnih brošura…
Kada je netko u prošlim vremenima spomenuo Alfa Romeo, ljudi su tog nekog s poštovanjem pitali „jeste li Vi vozač Formule 1“? Zatim su stigla vremena u kojima su vlasnici često bili priupitani nešto poput „koliko je brz vaš automobil“. A onda je došao kraj 20. stoljeća i sve je otišlo u krivom smjeru…
Priču o Alfinim pobjedama na utrkama zamijenile su zločeste opaske, raznorazne dobre i loše fore (ili više ili manje šaljive dosjetke, kako bi me ispravila moja odvratna razrednica u srednjoj školi), a onda je stigao Internet i počela je jedna sasvim nova era podsmjehivanja nekad jednoj od najslavnijih marki automobila na svijetu.
Meme-zezancija…glasan smijeh i upiranje prstom u štovatelje „sportskog srca“, kvarovi, pad kvalitete modela…sve je to presudilo generalnom padu Alfe iz domene legendarnih proizvođača trkaće fascinacije u onu koja podrazumijeva kvarove, hrđu i sporo propadanje.
Danas su stvari nešto drugačije i Alfa se vraća na mala vrata. Tijekom posljednjih godina krenula je ideja oko ekspanzije modela u ponudi, a onda i povratak „Cuore Sportivo“ filozofiji koja više nije podrazumijevala pacemaker. Na tržištu se pojavio model 4C kao pravi sportski automobil kojem su u nišanu bili Porsche Boxster i Lotus Elise. Zatim su krenule sve glasnije priče o „nekakvoj naturpijanoj limuzini“ i konkuriranju BMW-ovoj M3-ci, a onda se Giulia pojavila u salonima i fascinirala automobilski svemir.
Potom je naglasak pao na onu „napravi SUV i zaradi“ priču i Alfa Romeo je proizveo mode Stelvio kao svoj prvi SUV i njime pod „S“ iz te skraćenice stavio pojam „stil“, a danas su sve glasnije priče o prelijepom „Coupé modelu iznimnih performansi“. Dakle, Alfa se vraća pod svjetlo reflektora poput neke posrnule dive koja karijerom ustaje iz pepela i to nam je svima drago.
Doduše, ako pogledamo Alfin proizvodni opus, postaje jasno kako se još vuku pojedini „repovi“ i za neke od modela vrijedi ona stara narodna „iz šupljeg u prazno“, ali uskoro to možda i neće biti baš tako, jer Giulietta malo pomalo silazi sa scene, a od prije nekoliko dana vrijedi i informacija koja kaže da glorificirani Punto i automobil s prednjim dijelom nalik na sovu s Downovim sindromom, tj. Alfa MiTo odlazi u povijest i dobiva zamjenu.
Prema najavama iz službenih krugova, Alfa MiTo u povijest odlazi početkom iduće godine, a na njeno će mjesto zasjesti nekakav kompaktni CrossOver. Tako je barem kao direktorica sveg europskog što se u Alfi događa najavila gđa. Roberta Zerbi.
U kratkom intervjuu za britanski AutoCar, teta Zerbi je rekla kako „tržište sve više traži automobile s pet vrata, a MiTo ih ima samo tri“. I to je u svakom slučaju odlična percepcija stvari, jer mala Alfa doista ima samo troja vrata. No teta Zerbi je u sklopu intervjua ponudila još nekoliko komadića vlastite mudrosti…
„Tijekom ovih deset godina proizvodnje, prodana je velika količina primjeraka ovog modela. Ali ti su kupci danas odrasli ljudi, planiraju djecu i obitelji, te jednostavno trebaju veći automobil“, dodala je teta Roberta, a dodaje i još ponešto poput npr.: „Takav potez može pomoći u ispunjavanju ponude između Giuliette i Stelvija, a isti će nam omogućiti i da razgovaramo sa širom publikom, odnosno onom mlađom publikom od 30 do 40 godina starosti“. Tj., u prijevodu: „Shvatili smo da MiTo više ne kupuju ni milenijalci, ni hipsteri, ni frizeri-pripravnici, niti tajnice organizatorica parada pod barjakom duginih boja. Samim time nam za MiTo fali kupaca, pa ga je najbolje ugasiti i na tržište pustiti još jedan CrossOver „fensi-šmensi“ naziva u kojem će uživati gore spomenuta ekipa“.
Slažete li se s prijevodom?
Bilo kako bilo, tržište se očito ne može zasititi svih tih glorificiranih karavana, kombija i furgona. Očito su kupci usprkos svoj tehnologiji i krcanju nemilih količina opreme čak i u najmanje automobile na tržištu još uvijek gladni ekrana i poveznica senzora za tlak u gumama s Instagramom. Stoga ovakav potez nimalo ne čudi.
Alfa taj novi model navodno već ima u poodmakloj fazi planiranja, ali u ovom se momentu još ne zna ništa konkretno. Doduše, u kuloarima je spomenuto kako bi baza trebala biti Giulietta, te kako bi paleta motora trebala biti ultra-napredna po pitanju ekonomičnosti i ekologije, ali sve to skupa nije znanstveno dokazano, tj. radi se o nagovještajima iz neslužbenih krugova. A to nije relevantno, pa nećemo o tome…
Činjenično stanje je da MiTo odlazi u povijest i iskreno nismo baš sigurni koliko će suza za njim biti proliveno. Ali s obzirom na već Bogu i Vragu dosadnu Giuliju i 4C koji je također na zalazu, nekako je tužno gledati kako još jedna Alfa odlazi u povijest. Jer iako nije riječ o posebno lijepom, brzom i po bilo čemu posebnom, MiTo je i dalje dio Alfine ponude. A upravo Alfi ponude i s njime nedostaje. Stoga će bez ovog Punta s poremećajem osobnosti Alfa Romeo u pravilu izgubiti još pokojeg kupca, a dodatno je tužna i činjenica da će još jedan mali auto zamijeniti j**eni CrossOver.
Kao da ih na svijetu nema dovoljno…